۳۰۰ آمبولانس به ناوگان هلال احمر اضافه می‌شود
۳۰۰ آمبولانس به ناوگان هلال احمر اضافه می‌شود

سخنگوی ستاد خدمات نوروزی ۱۴۰۲ در حاشیه نشست خبری، در پاسخ به سوال خبرنگاران، گفت: تا خردادماه امسال ۳۰۰ آمبولانس به ناوگان جمیعت هلال‌احمر اضافه می شود

اقتصاد و بیمه – سخنگوی ستاد خدمات نوروزی ۱۴۰۲ در حاشیه نشست خبری، در پاسخ به سوال خبرنگاران، گفت: تا خردادماه امسال ۳۰۰ آمبولانس به ناوگان جمیعت هلال‌احمر اضافه می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ وحید سلیمی در حاشیه نشست خبری ارائه خدمات نوروزی ۱۴۰۲ جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، درباره اقدامات و برنامه‌های آتی جمعیت هلال احمر گفت: یکی از دغدغه‌های رئیس جمعیت هلال‌احمر، هوشمندسازی و نوسازی زیرساخت‌های لجستیک، جمعیت است. در همین راستا، مناقصه ۳۰۰ آمبولانس انجام شده است که تا انتهای خردادماه در لیست ناوگان آمبولانسی جمعیت هلال‌احمر قرار می‌گیرد. همچنین برای تهیه خودروی نجات هم مناقصه تهیه ۱۷۰۰ دستگاه خودرو در نظر گرفته شده است که در فاز اول، هزار خودروی نجات تهیه می ‎شود.

وی افزود: طرح هوشمندسازی ارائه خدمات نیز در طرح نوروزی شروع شد به این شکل که ارزیابان جمیعت هلال احمر، در محل ارائه خدمات حاضر می‏ شدند و از مردم می ‎خواستند تا نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره این که طبق آمار منتشر شده امسال شاهد کاهش آمار فوتی‎ها و تصادفات رانندگی بوده‌‎ایم، آیا کاهش آمار در ارائه خدمات هلال‌احمر هم اتفاق افتاده است و یا خیر، جواب داد: ارائه عملیات و خدمات امدادونجات نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است. این افزایش هم به دو دلیل است، اول این که تعداد پایگاه‌‎ها، تعداد توان لجستیک و افرادی که در طرح حضور داشتند، افزایش یافته است. دوما این که بسیاری از رانندگان به علایم راهنمایی و رانندگی بی‌توجه بودند.

سخنگوی ستاد خدمات نوروزی ۱۴۰۲، در پاسخ به سوال، حمایت از اقشار کم‌برخوردار، در سازمان‌های بهزیستی، خیریه‎‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام می‎ شود، چرا جمعیت هلال‌احمر، توان خود را برای ارائه خدمت به افشار کم‌برخوردار گذاشته است، عنوان کرد: یکی از ماموریت‌های سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر یاری افراد بی بضاعت است و در همین راستا به افراد کم‌برخوردار کمک می‌کند. سال گذشته، کمک‌ هزینه دارو و درمان ۹۰ هزار نفر توسط این سازمان پرداخت شد. در طرح ۲۰ ۲۰ محله نیز، جمعیت هلال‌احمر یکی از ۴ دستگاه است که در کنار سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و در این طرح حاضرند تا به صورت مستقیم به خانواده‌‎های کم‌‎برخوردار ارائه خدمات دهند. به زودی هم سامانه یکپارچه‌ای در نظر گرفته می‌شود تا تبادل اطلاعات انجام و خدمات به صورت عادلانه توزیع شود.

سلیمی در پاسخ به سوال که آیا در نوروز امسال کاروان سلامت جمعیت هلال‌احمر ارائه خدمت داشته است، گفت: امسال به همت پزشکان داوطلب، به ۸ استان کم‌برخوردار کاروان سلامت اعزام شد. سخنگوی ستاد خدمات نوروزی ۱۴۰۲، در ادامه به سوال یکی از خبرنگاران، درباره نقاط ضعف و قوت طرح نوروزی ۱۴۰۲ پاسخ داد و گفت: از نقاط قوت امسال این است که ظرفیت و توان ناوگان لجستیک، امدادگران و داوطلبان و تامین تجهیزات گروهی و فردی ارتقا یافت. برگزاری کلاس‌های بازآموزی برای امدادگران و مربیان تیم‌های سحر و دادرس از اتفاقات مثبت دیگری است که در طرح نوروزی امسال انجام شد. نقاط ضعف طرح نوروزی امسال نیز فرسودگی ناوگان زمینی و هوایی است که از اهداف جمعیت هلال‎احمر است تا نوسازی آن به شکل جدی تر دنبال شود.