گزارشی از خدمات امدادی در مناطق زلزله زده
گزارشی از خدمات امدادی در مناطق زلزله زده

تشریح آخرین اقدامات هلال‌احمر در خوی: برپایی ۲۱ اردوگاه اسکان اضطراری و اسکان بیش از ۱۸ هزار و ۷۰۰ زلزله‌زده

اقتصاد و بیمه -تشریح آخرین اقدامات هلال‌احمر در خوی: برپایی ۲۱ اردوگاه اسکان اضطراری و اسکان بیش از ۱۸ هزار و ۷۰۰ زلزله‌زده

رئیس جمعیت هلال احمر، با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی، از برپایی ۲۱ اردوگاه و اسکان اضطراری ۱۸ هزار و ۷۰۲ زلزله‌زده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر کولیوند در تشریح اهم اقدامات هلال احمر از شب گذشته پس از وقوع زلزله در خوی تا ساعت ۶ عصر امروز ۹ بهمن‌ماه گفت: بعد از تایید خبر وقوع زلزله، ۷ تیم ارزیاب به شهرستان خوی اعزام شد. همچنین پس از ارزیابی اولیه، در استان‌ آذربایجان غربی، وضعیت قرمز و در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، تهران، گیلان و مازندران، وضعیت نارنجی اعلام شد.
کولیوند افزود: تبادل اطلاعات با مراکز فرماندهی عملیات اورژانس و سازمان راهداری کشور توسط سازمان و هلال احمر استان آذربایجان غربی در گام‎های بعدی انجام شد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به حضور میدانی در مناطق زلزله‌زده به همراه دبیرکل جمعیت و سرپرست سازمان امداد و نجات، افزود: اعزام ۵ تیم ارزیاب ستادی از سازمان امداد و نجات، آماده‌باش تیم‌های امداد هوایی استان‌های معین و اعزام تیم های آنست از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، تهران، زنجان، همدان و سازمان امداد و نجات، برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری در سطح شهرستان خوی در ۱۹ منطقه و آغاز مرحله توزیع اقلام امدادی در بین آسیب دیدگان در روستاها در ساعات ابتدایی پس از زمین لرزه از اقدامات دیگر جمعیت هلال احمر در این زمین‌لرزه بوده است.
رئیس جمعیت هلال احمر، با اشاره به حضور ۳۶۵ نیروی عملیاتی جمعیت، ۱۵ تیم آنست و ۸۶ خودروی عملیاتی در منطقه افزود: با تلاش بی وقفه امدادگران  ۴۱۵۶ دستگاه چادر، ۳۸۰ شعله والور، ۴۳۶ بخاری برقی، ۴۳۶ بسته غذای ۷۲ ساعته،۴۳۸۰ تخته پتو و ۱۸۹۰ تخته موکت بین افراد آسیب‌دیده توزیع شده است.
کولیوند ارزش ریالی کل اقلام زیستی و امدادی ارسال شده به مناطق زلزله زده برای توزیع و تقویت انبارهای امدادی از شب گذشته تاکنون را ۷۹۱ میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: ۳ محموله با سه پرواز از انبارهای سازملن امدادونجات و همچنین محموله‌های دیگر از استان‌های معین با وزن کلی ۷۰۹ هزار و ۶۹۱ کیلوگرم تاکنون به خوی ارسال شده است. این اقلام شامل ۱۰ هزار و ۸۵۴ دستگاه چادر، ۱۲ هزار و ۶۴۱ تخته پتو، ۶۸۰۰ تخته موکت، ۲۱ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم نایلون، ۲۵۰۰ هزار و والور و ۹۷۲۸ بسته غذایی بوده است.
گفتنی است، زلزله در ساعت ۲۱:۴۴ شب گذشته هشتم بهمن‌ماه در بخش فیرورق شهرستان خوی، ۲۶۱ هزار و ۳۸۷ نفر، شامل ۷۷ هزار و ۹۲۰ خانواده، ۲ شهر و ۸۶ روستا را متاثر کرد که تاکنون طبق اعلام اورژانس ۱۳۰۸ نفر بر اثر این زلزله مصدوم شده و سه نفر هم جان خود را از دست دادند.