کسب تندیس نقره ای سه ستاره جایزه ملی مدیریت انرژی
کسب تندیس نقره ای سه ستاره جایزه ملی مدیریت انرژی
شرکت نفت پارس در هفتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی که با مشارکت سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان مدیریت صنعتی، شرکت بهینه سازی مصرف انرژی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هر ساله بر گزار می شود، توانست تندیس نقره ای سه ستاره را در بخش فرآیندهای انرژی به خود اختصاص دهد

.

هفتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی، روز چهارشنبه یکم تیرماه در حالی در سالن مرکز همایش های مدیریت صنعتی شهر تهران برگزار شد، که شرکت نفت پارس باز هم به عنوان یکی از پیشروترین شرکت های صنعتی کشور در حوزه ی مدیریت، حفظ و استفاده ی بهینه از انرژی، با اهداء تندیس نقره ای سه ستاره، مورد قدردانی و تجلیل قرار گرفت.

 

نفت پارس در سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف مسئولیت اجتماعی از همکاری در ساخت و تجهیز کارخانه تولید واکسن کوایران برکت، ساخت و افتتاح بزرگترین خط تولید ماسک کشور به منظور کنترل شیوع کرونا، تا فعالیت‌های محیط زیستی از جمله تاسیس پساب صنعتی با سیستم MBR جهت بازگشت آب قابل مصرف درکشاورزی از پساب صنعتی و اجرای پروژه تعویض کوره های سوخت مایع و جامد در جهت کاهش آلودگی و افزایش راندمان و … را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

مدیر انرژی نفت و انرژی پارس در گفتگو با اقتصاد و بیمه با بیان اینکه شرکت نفت پارس یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده انواع روانکار در کشور و هلدینگ گروه توسعه اقتصادی تدبیر است که زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) فعالیت می کند،تصریح کرد : پالایشگاه نفت پارس با توجه به رویکردهایی که در زمینه مسئولیت های اجتماعی و محیط زیستی دارد اقدامات خوبی در بخش انرژی انجام داده است که در دو بخش فرآیندهای انرژی و پروژه های صرفه جویی” تندیس نقره ای سه ستاره جایزه ملی مدیریت انرژی” را کسب کرد که این مسیر در سال های بعد ادامه دار خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در شرایط تحریم های ظالمانه آمریکا با استفاده از توان متخصصان داخلی و کارشناسان کاربلد گام های بلندی درنفت پارس برداشته شده است.

اقتصاد بدون نفت

مدیر انرژی نفت و انرژی پارس با تاکید بر اینکه بیش از سه دهه است که موضوع دوری از خام فروشی نفت یکی از محورهای مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است؛ موضوعی که دارای ابعاد اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی است ،اذعان داشت : عدم خام فروشی، تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده از طریق ایجاد پالایشگاه و پتروپالایشگاه است که این موضوع هم مکرراً توسط رهبری تأکید شده است.

وی درادامه اظهار داشت :وقتی از خام فروشی پرهیز شود به طبع ارزش افزوده بیشتری ایجاد خواهد شد که در این زمینه هم اقدام های موثری در نفت پارس صورت گرفته است . در واقع نفت خام بعد از فرآوری ارزش افزوده پیدا کرده که قابلیت صادرات ایجاد می شود ؛ این در حالی است که در شکل درست این تغییرات از هدررفت منابع جلوگیری خواهد شد که در این راستا اقدامات جدیدی هم در حال شکل گیری است .

مهندس عشوری در خاتمه ضمن اشاره به تحقق شعار سال تصریح کرد :نفت پارس در بحث دانش بنیان و تکنولوژی با رویکر بهره برداری از توان متخصصان داخلی اقدامات مثمر ثمری انجام داده است.

 

شایان ذکر است پس از حضور در دوره های اول و دوم جایزه، این شرکت سومین حضور خود را در دوره هفتم جایزه تجربه می کرد و در بخش پروژه های صرفه جویی انرژی نیز حضور درخشان داشت و حائز رتبه گردید.

 

مدارك و شواهد موجود نشان مي دهد كه از همان ابتداي تاسيس به لحاظ شراكت با كمپاني شل، پالايشگاه موفق به تهيه توليدات خود با استاندارد هاي بين المللي مي شود و اين شركت با اعزام كارشناسان خود ، آموزش متخصصان ايراني را در زمينه هاي توليد روغن هاي پيشرفته ( بر اساس قرار داد ياد شده ) آغاز مي كند .

 

با اين اقدام وبر اثر آموزش هاي فني و تخصصي ديگر، شركت نفت پارس نخستين مجموعه روانكاري در صنعت كشور است كه فناوري هاي مربوط به توليد فرآورده هاي روانكار را به كشور منتقل كرده و صد ها مهندس و كارشناس را در طول خدمت در اين شركت با فناوري هاي به روز، و ساخت و توليد روانكارها آشنا كرده است . در حال حاضر نيز اين روند در ارتباط با فناوري هاي پيچيده نوين مانند نانو فناوري ادامه دارد و به همين دليل است كه محصولات شركت ، همواره ممتاز و مطابق با استاندارد هاي جهاني شناخته مي شود .

 

در اين زمينه دريافت گواهينامه هاي بين المللي از جمله شواهد ارزنده است : از ابتداي تاسيس شركت وپس از آغاز همكاري با شركت شل ، گواهينامه هاي متعددي در راستاي اعتبار محصولات نفت پارس به شركت اهداشده كه از قديمي ترين آنها گواهينامه هاي كارخانجات مرسدس بنز آلمان، وزارت دفاع انگليس وكمپاني كاترپيلار براي روغن موتور پارس كيان ،اس -۱ است . اين روغن در زمان خود (۴۰سال پيش ) تنها روغن قابل استفاده در موتورهاي ديزلي، با كاركرد ۴ هزار كيلومتر بود.