کسب بالاترین بازدهی در صنعت سیمان توسط «سغدیر»
کسب بالاترین بازدهی در صنعت سیمان توسط «سغدیر»

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر (سهامی‌عام) مورخ ۱۱/۱۰/۱۴۰۱ در محل سالن اجتماعات خود شرکت تشکیل گردید

اقتصاد و بیمه – مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر (سهامی‌عام) مورخ ۱۱/۱۰/۱۴۰۱ در محل سالن اجتماعات خود شرکت تشکیل گردید.
در این مجمع که بیش از۹۴ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای عباس فرهادیه بود، که جنابان احسان معمارو حمید سلیمانی در مقام نظار اول و دوم و آقای دکتر سلیمیان به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته توسط دکتر سلیمیان مدیرعامل جهادی هلدینگ برای سال مالی منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۱ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و تقسیم سود به کار خود پایان دادند.
همچنین با برگزاری مجمع فوق العاده و حضور بیش از ۹۵ درصدی سهامداران افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۳۳۵۰ میلیارد به ۶۵۰۰ میلیارد مصوب مجمع گرفت .
شایان ذکر است شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۱ به ازای هر سهم ۱,۷۲۳ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵% افزایش داشته است. بدین ترتیب «سغدیر» با سرمایه ثبت شده ۳,۳۵۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۱ مبلغ ۵,۷۷۲,۶۴۹ میلیون ریال سود محقق کرده است.
شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر (سهامی عام (
شرکت توسعه صنعت سرمایه و صنعت غدیر (سهامی عام) به عنوان یک شرکت مادرتخصصی در صنعت سیمان با هدف ایجاد، توسعه، راه اندازی و اداره انواع پروژه ها و واحدهای تولیدی در این صنعت و صنایع وابسته از سال ۱۳۸۲ فعالیت رسمی خود را آغاز نموده است. شرکت سرمایه گذاری غدیر مالک ۱۰۰ درصد سهام این شرکت با سرمایه ۳.۳۵۰ میلیارد ریال می باشد. شرکت سرمایه و صنعت غدیر با مدیریت ۴ شرکت بزرگ تولید کننده: سیمان سپاهان، سیمان شرق، سیمان کردستان و سیمان دشستان، ۱۰ درصد از سهم بازار سیمان کشور را در اختیار داشته و از این حیث در جایگاه سوم صنعت در بین هلدینگ های سیمانی کشور قرار دارد. این شرکت با نماد “سغدیر” در بازار دوم فرابورس درج شده و فرآیند پذیرش و عرضه سهام آن در فرابورس در حال پیگیری می باشد. سیمان سپاهان: این شرکت با در اختیار داشتن سه کوره هر یک به ظرفیت ۳.۳۰۰ تن تولید روزانه کلینکر دارای ظرفیت تولید سیمان مجموعاً به میزان ۳.۷ میلیون تن بوده و سهام آن در بازار اول بورس با نماد “سپاها” در حال معامله می باشد. این شرکت ۵۰% بازار مصرف شهر اصفهان را در اختیار دارد. ۵۶% از سهام این شرکت در اختیار شرکت توسعه سرمایه و صنعت سیمان غدیر می باشد. سیمان شرق: ظرفیت تولید سالانه سیمان در این شرکت ۲ میلیون تن بوده و مالک بزرگترین خط تولید سیمان سفید کشور به ظرفیت روزانه ۱.۰۰۰ تن در شرکت سیمان سفید شرق می باشد. این شرکت بزرگترین کارخانه تولید سیمان در خراسان بزرگ بوده و ۸۵ درصد مصرف سیمان در شهر مشهد را تامین می نماید. بازارهای صادراتی این شرکت کشورهای افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان و روسیه میباشد. ۴۶% از سهام این شرکت در اختیار شرکت توسعه سرمایه و صنعت سیمان غدیر می باشد. سیمان کردستان: این شرکت با ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون تن سیمان در نزدیکی شهرستان بیجار واقع شده است. ۵۴% از سهام این شرکت در اختیار شرکت توسعه و صنعت سیمان غدیر می باشد. سیمان دشستان: ۴۸% از سهام این شرکت در اختیار شرکت توسعه صنعت و سیمان غدیر بوده و با ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون تن سیمان، مالک سیمان منددشتی نیز میباشد.
اهم نکات مطرح شده
– این شرکت، سهم ۱۰درصدی از سهم تولید و فروش و ۱۷درصدی از تولید سیمان و کلینکر کشور را در اختیار دارد.
– سیمان سپاهان در سال مالی اخیر، بالاترین رکورد تولید و صادرات را ثبت کرده است.
– سیمان شرق در حال حاضر با ظرفیت تولید دو میلیون تن کیلینکر در سال، بخش عمده نیاز سیمان در شرق کشور را تامین می‌کند.
– سیمان سفید شرق، بزرگ‌ترین کارخانه تولید سیمان سفید در کشور است که با رشد ۴درصدی تولید و راندمان ۹۷درصدی، بالاترین رکورد تولید کلینکر را به ثبت رسانده است. این شرکت با نماد سفید در فرابورس درج گردیده است.
– سیمان کردستان با ظرفیت تولید ۹۶۰هزار تن کلینکر در سال تاسیس شده است و بیش از ۳۰درصد محصولات تولیدی خود را صادر می‌کند. سیمان کردستان با اجرای پروژه‌های فنی موفق به افزایش ظرفیت تولید ۱۰درصدی گردیده است.
– سیمان دشتستان نیز با ظرفیت تولید ۹۰۰هزار تن در حال فعالیت بوده و این شرکت با رشد تولید و برنامه‌ریزی برای صادرات سیمان موفق به ایجاد ارزش و بهبود شاخص‌های مالی گردیده است.
– رشد ۶درصدی در سیمان مندشتی نیز قابل توجه است.
– هلدینگ سیمان غدیر در سال مالی اخیر توانسته است روند صعودی تولید را حفظ و با ثبت رکورد ۹۲ درید، بالاترین بازدهی را در میان شرکت‌های سیمانی به دست آورد.
– صادرات دو و نیم میلیون تنی، ارزآوری بیش از ۶۵ میلیون دلار، افزایش مقاصد صادراتی به ۲۶ کشور و ورود به بازارهای جدید از موفقیت‌های شرکت است.
– میزان تولید هلدینگ غدیر در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رکورد ۷ میلیون تن را ثبت کرده است.
– درخصوص موجودی کلینکر در این مجموعه، بیش از ۲ میلیون تن دپو وجود دارد.
– ۴۵۰۰ میلیارد تومان میزان فروش شرکت در سال ۱۴۰۰_۱۴۰۱ بوده و یک سوم میزان فروش، سود مجموعه بوده است.
– عرضه شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر در بورس کالا و درج نماد سیمان سفید شرق از جمله مهم‌ترین اقدامات شرکت است.
– برنامه نوسازی خط‌ها را در دست داریم. توسعه افقی در مجموعه هلدینگ شکل خواهد گرفت. افزایش سرمایه شرکت اصلی از محل اندوخته سرمایه‌ای، تجمیع کارخانه‌های آهک شرق و کردستان و عرضه سمیان سفید و مندشتی از جمله برنامه‌های آینده شرکت است.
گزارش جامع دکتر سلیمیان پیرامون دستاوردها و توفیقات هلدینگ سیمان غدیر و شرکتهای زیر مجموعه درسال مالی مورد گزارش ، پاسخگویی دقیق و مستند به سوالات سهامداران توسط مدیرعامل «سغدیر» و رییس مجمع ،میزبانی شایسته از سهامداران توسط کلیه ارکان مجموعه و برگزاری مجمع در نهایت نظم ،حضور مدیران ارشد شرکت های تابعه ، تایید حسابهای کلین و شفاف تیم مالی توسط حسابرس و بازرس قانونی ، برگزاری مجمع فوق العاده جهت افزایش سرمایه شرکت از محل اندوخته و نهایت تعامل و همکاری مدیریت و کارشناسان روابط عمومی و امور سهام جهت بازنشر گزارش مجمع از نکات خواندنی این مجامع برگزار شده بود .
«ادامه گزارش بزودی در نشریه و سایت»