شرکت تولید نیروی برق دماوند در ١٢ ماهه منتهی به اسفند سال ١٣٩٩ بر اساس صورت حسابهای اولیه شرکت مدیریت شبکه درآمد ، فروش ۷۷۸ میلیارد تومانی کسب نمود که از این مبلغ ۴٣ میلیارد تومان آن مربوط به اسفندماه می باشد. گفتنی است فروش ۱۲ ماهه این شرکت در دوره مشابه سال قبل ۶۵۷ […]

شرکت تولید نیروی برق دماوند در ١٢ ماهه منتهی به اسفند سال ١٣٩٩ بر اساس صورت حسابهای اولیه شرکت مدیریت شبکه درآمد ، فروش ۷۷۸ میلیارد تومانی کسب نمود که از این مبلغ ۴٣ میلیارد تومان آن مربوط به اسفندماه می باشد. گفتنی است فروش ۱۲ ماهه این شرکت در دوره مشابه سال قبل ۶۵۷ میلیارد تومان بوده است. همچنین با توجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مربوط به اصلاح نرخ صنایع انرژی بر و همچنین اجبار صنایع بالای ۵ مگاوات به تأمین انرژی خود مستقیما از نیروگاه‌ها، پیش‌بینی می‌شود رشد درآمد و سود آفرینی نیروگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ استمرار داشته باشد.
شایان ذکر است نيروگاه سيكل تركيبي شهداي پاكدشت (دماوند) بزرگترين نيروگاه برق ايران با قدرت نامي ۲۸۶۸ مگاوات در مساحتي به وسعت ۱۹۳ هكتار و در محل كيلومتر ۳۵ جاده تهران – گرمسار واقع شده است كه در مجموع ۴% ظرفيت توليد برق كشور را دارا مي باشد.عمليات احداث اين نيروگاه از سال ۱۳۸۱ آغاز و بخش گازي آن شامل ۱۲ واحد گازي ۱۵۹ مگاواتي V94.2 طي سالهاي ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ نصب ،راه اندازي و به بهره برداري رسيد.
طرح توسعه و ساخت بخش سيكل تركيبي اين نيروگاه با هدف افزایش راندمان و کاهش آلاینده های زیست محیطی ، با نصب ۶ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتي از سال ۱۳۸۵ آغاز و در سال ۱۳۹۱ به بهره برداري كامل رسيده است.