پیشگامی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در توسعه ابزارهای تسهیل پرداخت وام
پیشگامی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در توسعه ابزارهای تسهیل پرداخت وام

اعتبارسنجی‌های انجام شده از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بر بستر سامانه «ضِمان» در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶ برابر سال قبل بوده است

اقتصاد و بیمه – اعتبارسنجی‌های انجام شده از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بر بستر سامانه «ضِمان» در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶ برابر سال قبل بوده است.

 

به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، آمار عملکرد بانک در رابطه با سامانه اعتبارسنجی «ضِمان» رشد چشمگیری داشته، به‌طوری که اعتبارسنجی‌های انجام شده از ۴۷هزار مورد در سال ۱۴۰۰ به حدود ۷۹۰هزار مورد سال ۱۴۰۱ رسیده و افزایش قابل ملاحظه ۱۵۸۰ درصدی را تجربه کرده است.
سامانه اعتبارسنجی «ضِمان» سامانه‌ داخلی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است که وظیفه اعتبارسنجی مشتریان این بانک را برای دریافت وام بر عهده دارد. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با این سامانه و همچنین ارائه سفته الکترونیکی و امکان توثیق سهام، دریافت وام برای مشتریان خود را بیش از پیش آسان کرده است.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در همراهی با سیاست‌های دولت مردمی، یکی از نخستین بانک‌هایی بود که به سامانه «ستاره» وزارت امور اقتصادی و دارایی پیوست. این بانک به یکی از پیشگامان پرداخت وام‌های بدون ضامن تبدیل شده؛ به‌طوری که سال ۱۴۰۰ حدود ۴.۶ درصد وام‌های بانک بدون ضامن پرداخت شد، اما این عدد در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۰ درصد رسیده است.