پرداخت خسارت بیش از ۱۴ هزار نفر افراد واجد شرایط توسط صندوق تامین خسارت های بدنی
پرداخت خسارت بیش از ۱۴ هزار نفر افراد واجد شرایط توسط صندوق تامین خسارت های بدنی

اقتصادوبیمه؛ در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ خسارت ١٤ هزار و ٣٤٠ نفر، مجموعا با مبلغ بیش از ١٨ هزار و ٤١٦ میلیارد ریال به خسارت دیدگان مذکور پرداخت شده است. بر اساس گزارش فاندمدیا، این آمار در هشت ماهه سال قبل ۱۲ هزار و ۱۳۱ نفر بوده است.لازم به ذکر است ۳۰۲۱ نفر از ۱۴ […]

اقتصادوبیمه؛

در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ خسارت ١٤ هزار و ٣٤٠ نفر، مجموعا با مبلغ بیش از ١٨ هزار و ٤١٦ میلیارد ریال به خسارت دیدگان مذکور پرداخت شده است.

بر اساس گزارش فاندمدیا، این آمار در هشت ماهه سال قبل ۱۲ هزار و ۱۳۱ نفر بوده است.لازم به ذکر است ۳۰۲۱ نفر از ۱۴ هزار و ۳۴۰ نفری که از صندوق تامین خسارت های بدنی خدمت دریافت کرده اند، مشمول تعهدات ماده ۱۳ قانون بیمه اجباری شخص ثالث بوده اند.

گفتنی است، موضوع فعاليت و تعهدات صندوق، جبران خسارت هاي بدني وارد به اشخاص ثالث مي‌باشد كه به يكي از علل فقدان يا انقضاي بيمه‌نامه،‌ بطلان قرارداد بيمه، شناخته نشدن وسيله نقليه مسبب حادثه، كسري پوشش بيمه‌نامه ناشي از افزايش مبلغ ريالي ديه يا تعليق يا لغو پروانه فعاليت شركت بيمه يا صدور حكم توقف يا ورشكستگي بيمه‌گر موضوع ماده (۲۲) قانون، يا به طور كلي خسارت‌هاي بدني كه خارج از تعهدات قانوني بيمه‌گر مطابق مقررات قانون به استثناي موارد مصرح در ماده (۱۷) قانون و ساير مصاديق مقرر در قوانين مربوط، قابل پرداخت نباشد.