پتروشیمی غدیر با مدیر جوان و گام دومی خرد عملکردی عالی را رقم زد
پتروشیمی غدیر با مدیر جوان و گام دومی خرد عملکردی عالی را رقم زد
جهش 44 درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تولید 10 درصد جلوتر از برنامه، افزایش 49 درصدی سود خالص شرکت و رشد 52 درصد فروش نسبت به سال گذشته، فروش PVC بالاتر از نرخ جهانی با صرفه اقتصادی 4 میلیون دلاری و تامین تجهیزات حساس تولید در 3 ماهه پایان سال با صرفه اقتصادی حدود 2 میلیون و 600 هزار دلاری تنها گوشه ای از دستاوردها و توفیقات بی نظیری است که کشتی پتروشیمی غدیر با ناخدایی مهندس حسین صفاری نوش آبادی، مدیری خوشفکر و بازار شناس به آن در سال سخت اقتصادی دست یازیده است. مهندس صفاری و تیم مدیریت کاردان و کاربلد او در «شغدیر» نشان داده که می توان با برنامه و سیاست های درست و اتخاذ رویکردهای مدبرانه به هر سنگر و جبهه جدیدی پیروز گردید. عملکرد ستودنی این مدیر برجسته و تیم مدیریتیش در 3 ماه اول سال 1401 نیز گواهی بر این مدعاست چرا که مجموعه توانست در خرداد ماه 469 میلیارد تومان درآمد فروش کسب کند که این رقم حدود 24 درصد بیشتر از درآمد ماه اردیبهشت می باشد. 

اقتصادوبیمه _

افزایش ۵۲ درصدی فروش، رشد ۴۲ درصدی سود ناخالص، ارتقاء ۴۵ درصدی سود عملیاتی و ماحصل کسب ۹۷۵/۱ میلیارد تومان سود خالص در سال ۱۴۰۰ که نسبت به سال ۱۳۹۹ حاکی از یک رشد ۴۹ درصدی می باشد حاصل عملکرد شایسته و بایسته تیم مدیریت توانمند پتروشیمی غدیر و پرسنل متعهد و متخصص آن می باشد. فروش بیش از ۵۲ میلیون دلاری فروش خارجی«صادراتی»، افزایش تولید در محصولات با حاشیه سود بالا و کاهش تولید محصولات با حاشیه سود پایین، کسب رقم ۵۱ درصدی حاشیه سود خالص، افزایش ارزش بازار شرکت به رقم ۶۲۲/۱۲ میلیارد تومانی تا میانه خرداد ماه ۱۴۰۱، استمرار روند صعودی سودآفرینی طی هر فصل در سال ۱۴۰۰، اجرای طرح های توسعه ای در حال بررسی منجمله؛ افزایش ظرفیت واحد PVC، احداث کولینگ تاور واحد VCM و پروژه کلر آلکالی که در تعالی و سودآوری مجموعه نقشی غیرقابل انکار خواهند داشت از جمله دستاوردها و برنامه های عملیاتی شده و در حال اجرا در پتروشیمی غدیر با ناخدایی مهندس حسین صفاری نوش آبادی، مدیر کاردان و موفق صنعت پتروشیمی کشورمان و تیم مدیریتش در سال مالی مورد گزارش بوده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پتروشيمي غدير (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۸  در محل مجموعه فرهنگي ورزشي تلاش برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۷۹/۴۶ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای علي سيفيان بود، که جنابان عليرضا بني اسدي و قاسم عابد زاده شوکي در مقام نظار اول و دوم و آقای حسين صفاري نوش آبادي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹  و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۱۳/۶۰۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

مهندس حسین صفاری نوش آبادی مدیر جوان و ارزشی صنعت پتروشیمی کشورمان در مقام مدیرعامل شرکت در ابتدای گزارش جامع خود ضمن تشریح تاریخچه ای از مجموعه اظهار داشت که شرکت پتروشیمی غدیر در سال ۱۳۸۹ با ظرفیت حدود ۵۰% اسمی شروع به فعالیت کرده و درکنار پتروشیمی بندرامام، اروند و آبادان تامین کننده PVC داخل کشور بوده است، به گفته وی ظرفیت تولید سالانه این شرکت به میزان ۱۲۰ هزار تن محصول PVC با گریدهای مختلف می باشد که به لحاظ کیفی از درجه بالایی برخوردار می باشد .

اینکه سکاندار مجموعه با اعلام سهم ظرفیت اسمی تولید حدود ۱۶% کل تولیدات داخل و سهم عملیاتی پتروشیمی غدیر در بازار ۲۲% می باشد افزود: با توجه به ظرفیت تولید شــرکتهای تولیدکننده پودر PVC در خاورمیانه و ایران، ســهم ظرفیت اســمی تولید پتروشــیمی غدیر در خاورمیانه %۹ و در ایران ۱۶% می باشد.

 

 

مدیر ارشد «شغدیر» در ادامه با اشاره به اینکه صادرات محصول، در سالهای اخیر، به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، هندوستان، حوزه CIS ، ترکیه و… از بازارهای هدف اصلی شرکت پتروشیمی غدیر بوده اند تصریح کرد:با یک کار جهادی و باور به توان متخصصان داخلی توانستیم در بومی سازی و تامین قطعات و صرفه جویی اقدامات بسیار خوبی را سازماندهی کنیم بطوری که با یک برنامه ریزی مناسب ، صرفه جویی ۵/۲ میلیون دلاری در تامین تجهیزات و ۵/۳ میلیون دلاری در تامین مواد اولیه صورت پذیرفت که تضمینی برای سودسازی خوب شرکت است.

به گفته مهندس صفاری بومی سازی پمپ های تیک اوکو و آزادسازی محموله edc شرکت بعد از دو سال از دیگر اقدامات مهم شرکت بوده و بحمداله با تلاش کلیه ارکان شرکت، «شغدیر» موفق به رفع انحصار مواد شیمیایی و تجهیزات و کاتالیز شده است و همچنین تامین edc مورد نیاز از منابع داخلی با صرفه اقتصادی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری که این محصول قبلا از طریق واردات تامین می شد از دیگر دستاوردها در این حوزه بوده است.

سکاندار «شغدیر» در ادامه با تبیین اینکه مجموعه پتروشیمی غدیر دارای بهترین کیفیت PVC کشور می باشد و جایگاه مناسبی بین مشتریان کسب کرده است اضافه کرد: همواره بواسطه این کیفیت برتر محموله های شرکت با استقبال خوبی همراه می شود.

مهندس صفاری در بخش دیگری از گزارش خود و پیرامون عملکرد سال مالی مورد گزارش تصریح کرد که با مجاهدت کارکنان و درایت کاری معاونین و مدیران توانستیم جهش ۴۴ درصدی تولید به نسبت مدت مشابه سال گذشته را رقم زده و در تولید ۱۰ درصد از برنامه جلو بزنیم. به گفته این مدیر جوان و گام دومی همچنین سود خالص شرکت رشد ۴۹ درصدی داشته و مبلغ فروش نیز حدود ۵۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.

به گفته این مدیر متخصص و محقق صنعت پتروشیمی کشورمان، فروش PVC بالاتر از نرخ جهانی با صرفه اقتصادی ۴ میلیون دلاری و تامین تجهیزات حساس تولید در ۳ ماهه پایان سال با صرفه اقتصادی حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از دیگر توفیقات مجموعه بوده که با سیاست درست و متناسب در عملکرد و بازارشناسی حاصل گردید.

مهندس صفاری در فرازی دیگر از گزارش جامع و مبسوط خود با تاکید بر اینکه امسال نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد بیشتر تولید کرده ایم و برای ورود به اورهال آماده ایم، تاکید کرد که : طرح افزایش ظرفیت واحد PVC، احداث کولینگ تاور واحد ۷cm و پروژه کلرآلکالی از طرح های توسعه ای شرکت است.

وی همچنین تصریح کرد که ما در ۶ ماه آخر سال مالی مورد گزارش توانسته ایم مواد اولیه را با کمترین قیمت ممکن خریداری کرده و محصول نهایی خود را با بالاترین قیمت به فروش برسانیم. با توجه به قیمت بالای فروش نقدی نسبت به فروش سلف، استراتژی فروش از اسفند ماه سال گذشته به فروش نقدی متمرکز گردیده که این موضوع در رشد سودآوری شرکت بصورت چشمگیری حائز اهمیت بوده است.

مدیر محقق و خوشفکر اقتصاد کشورمان در بخش پایانی گزارش خودبا خاطر نشان کردن اینکه به جای مدیریت شدن، بازار را مدیریت می کنیم و افزایش نرخ های ما به دلیل کیفیت و مدیریت بازار است اضافه کرد: با توجه به رصد بازار و تحلیل های کارشناسان خبره خود می دانیم چه زمانی باید محصولات را عرضه کنیم.

به گفته وی در همین راستا بوده است که پتروشیمی غدیر توانسته در خرداد ماه ۴۶۹ میلیارد تومان درآمد فروش کسب کند که حدود ۲۴ درصد بیشتر از ماه اردیبهشت می باشد.

 

«شغدیر» در خرداد ماه با رشد ۲۷ درصدی نسبت به ماه اردیبهشت ۱۱۳۸۱ تن PVC به فروش رساند که متوسط مقدار فروش شرکت در ۲ ماه ابتدایی سال برابر با ۸۹۹۶ تن بوده است.نرخ فروش داخلی PVC شرکت در خرداد ماه بیش از ۴ درصد افزایش یافته است و به ۴/۴۰ میلیون تومان در هر تن رسیده است. بدین ترتیب در سایه تمهیدات اندیشیده شده و رصد دقیق بازار و تحلیل مدیریت آتی، جمع فروش شرکت از ابتدای سال به حدود ۱۱۸۱ میلیارد تومان رسیده که از این حدیث رشد ۵۰ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

کاهش تولید محصول off نسبت به دوره مشابه سال قبل با صرفه اقتصادی حدود ۹۰۰ هزار دلاری و تغییر کاربری گیربکس های کولینگ تاور به منظور استفاده در راکتورهای واحد PVC با صرفه اقتصادی حدود ۷/۷ میلیون دلاری از دیگر اهم اقدامات مهم و موثر شرکت در سال مالی گذشته بوده است.

اهم اقدامات انجام شده:

تعامل با شرکت پتروشیمی اروند جهت دریافت کلر بیشتر

اقدام به اخذ مجوزات لازم جهت احداث واحد کلر آلکالی

تولید EDC مورد نیاز با استفاده از دریافت کلرواتیلن به منظور کاهش قیمت تمام شده

تامین EDC مورد نیاز از منابع داخلی جهت جلوگیری از خروج ارز و ایجاد حدود ۶ میلیون ۶۰۰ هزار دلار صرفه اقتصادی خرید EDC داخلی نسبت به وارداتی در سال ۱۴۰۰

مهندس صفاری در ادامه با تصریح اینکه با کاهش تولید محصول off که مورد تاکید سهامداران هم بوده در سال ۱۴۰۰ این رقم از ۱۴ درصد سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافت رسید که این هم یک افزایش سود ۱۱ میلیاردی را برای شرکت ارمغان آورد.

غدیر موفق به رفع انحصار مواد شیمیایی و تجهیزات و کاتالیز شده است.

بومی سازی پمپ های تیک‌اوکو و آزادسازی محموله edc شرکت بعد از دوسال از اقدامات مهم شرکت است.

بهترین کیفیت pvc کشور را داریم و جایگاه مناسبی کسب کرده ایم. محموله های شرکت با رقابت های خوبی همراه می‌شود .

تامین edc مورد نیاز از منابع داخلی با صرفه اقتصادی ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار ، این محصول قبلا از طریق واردات تامین می شد.

کاهش تولید محصول off نسبت به دوره مشابه سال قبل با صرفه اقتصادی حدود ۹۰۰ هزار دلار و تغییر کاربری گیربکس های کولینک تاور‌ به منظور استفاده در راکتور های واحد pvc با صرفه اقتصادی حدود ۷/۷ میلیون دلار از دیگر اهم اقدامات شرکت بوده است.

توانایی تولید ۷۰ درصد edc در داخل کشور ممکن است.

رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، برگزاری منظم و مثال زدنی مجمع و پذیرایی شایسته از سهامداران و اصحاب رسانه، گزارش مبسوط و جامع مهندس صفاری پیرامون توفیقات شرکت که حین و بعد از گزارش او با تشویق های ممتد سهامداران روبرو شد، تقدیر ویژه دکتر سیفیان«رئیس مجمع» از سیاست ها و برنامه های مدون مدیرعامل در دستیابی به جمع موفقیت های پی در پی در سودآوری صادرات – تولید و …، تایید حسابهای شفاف و کلین جناب نوروزی و تیم مالی پاکدست مجموعه ، تاکید مدیرعامل بر اینکه با بومی سازی پمپ مورد نیاز و اعتماد به توان متخصصان داخلی گامی بزرگ در جهت تکمیل زنجیره ارزش مجموعه برداشته شد، اعلام رویکردهای مدبرانه مدیریت در خرید مواد اولیه در ۶ ماهه آخر سال با کمترین قیمت، فروش محصول نهایی با بالاترین قیمت به نسبت شرکت های دیگر ، تشریح برنامه های آتی مدیریت در جهت اعتلای مجموعه و افزایش ثروت ذینفعان، برگزاری مجمع عمومی فوق العاده جهت انطباق اساسنامه شرکت با اساسنامه مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار و نهایت تعامل و همکاری جناب عبدالقادر آلوغبیش «ریاست فرهیخته روابط عمومی» و کلیه ارکان شرکت برای پوشش خبری از نکات خواندنی این مجامع بود که حیفمان آمد به اسب قلم سپرده نشود.

پیام هیأت مدیره

سهامداران عزیز و گرامی شرکت پتروشیمی غدیر

به لطف خداوند منان، در سال ” تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین ” همراه با شما سروران ارجمند، گرد هم آمدیم تا نتایج تلاش و فعالیت های یک ساله مدیران و کارکنان شرکت پتروشیمی غدیر را در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، تقدیم حضورتان نماییم.

هیأت مدیره و مدیریت شرکت پتروشیمی غدیر به عنوان امانتدار سهامداران محترم، وظیفه خود می داند که از هیچ تلاش و کوششی جهت حراست و ارتقای امانت واگذار شده دریغ نورزد، مدیریت شرکت در راستای تحقق این هدف و با اعتقادی راسخ به ادامه روند پویایی و موفقیت شرکت، در سال مالی مورد گزارش همچون سنوات گذ شته، در جهت د ستیابی به اهداف کمی و کیفی خود تلاش نموده و از کلیه امکانات و توانمندی های موجود به نحو شایسته استفاده کرده تا تاثیرگذاری تغییر و تحولات محیطی و آشفتگی های موجود در فضای کسب و کار را به حداقل رسانده، عملکرد خود را به نحو مطلوب مدیریت نماید, علیرغم بروز تنگناهای تولیدی و اقتصادی و نوسانات قیمت جهانی PVC ،خوراک، کاتالیست ها و تجهیزات و ماشین آلات تولید و افزایش هزینه های تامین و تولید ناشی از نوسانات نرخ ارز، تورم و همه گیری بیماری کرونا، این شرکت با رعایت اصول حرفه ای و پایبندی به تعهدات خویش، تلاش نموده است تا بتواند به بهترین نحو ممکن انتظارات ذینفعان و مشتریان را برآورده نماید. ما متعهد می گردیم در سایه عنایات حضرت ولی عصر (عج) و با تدابیر شما عزیزان و بهره گیری از دانش، تخصص و چابکی سازمان ، با محوریت سرمایه انسانی، در سال ” تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین ” همچنان در روند رو به رشد خود باقی مانده و در تحقق چشم انداز و اهداف استراتژیک شرکت و تعالی هر چه بیشتر آن گام های استوار برداریم , در این راه همچنان چشم به مساعدت و همدلی شما عزیزان خواهیم داشت.

چشم انداز

سرآمد و پیشتاز در تولید کیفی و عرضه فراگیر PVC به کشورهای منطقه تا افق ۱۴۰۴

مأموریت

تولید و عرضه PVC در بازار های داخلی و خارجی با رعایت استانداردهای جهانی با حفظ رضایتمندی ذینفعان

اهم دستاوردهای شرکت طی سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۰

– ازادسازی محموله EDC توقیف شده با صرفه اقتصادی حدود ۶۰۰ هزار دلار

– تامین EDC از منابع داخلی با قیمت پایین تر از قیمت جهانی با صرفه اقتصادی حدود ۶ میلیون ۶۰۰ هزار دلار

– خرید، نصب و راه اندازی کمپرسور CM-5H از برند Hibonبه Aerzen با صرفه اقتصادی حدود ۸ میلیارد تومان

تامین پمپ های دنده ای از برند Alfalaval Pump با صرفه اقتصادی حدود ۴ میلیارد تومان

تامین کمپرسور سیکل تبرید واحد PVC در ماه جاری به قیمت کمتر از نصف قیمت خریداری شده در سال گذشته با صرفه اقتصادی حدود ۲۰۰ میلیون تومان

تعمیرات اساسی ۷ دستگاه راکتور بدون توقف

تنها شرکت عرضه کننده ۱۰۰ درصد محصولات در بورس کالا و رینگ صادراتی

عضویت داوطلبانه در سامانه ستاد ایران

انجام کارکرد بدون حادثه از سال ۱۳۹۸ تاکنون

– خرید و نصب کمپرسور CM-5H (از برند Hibon به Aerzen )

– معادل سازی ماده شیمیایی %۵/۷۲ PVA از برند Synthomer انگلستان با برند چینی SINOPEC به صورت NO CURE NO PAY

– تأمین EDC از پتروشیمی اروند جهت تداوم تولید و جلوگیری از واردات آن از خارج کشور با قیمت بسیار پایین تر

– بومی سازی ساخت قطعات کنترل ولوهای Masoneilan آمریکایی

– ساخت پمپ های ژاپنی TEIKOKU در داخل به صورت NO CURE NO PAY

– بومی سازی ساخت ترموالمنت های درایرهای واحد PVC توسط شرکتهای دانش بنیان استان خوزستان با کیفیت بسیار بالا

– تعمیرات اساسی ۷ دستگاه راکتور بدون توقف تولید

– تعمیر کمپرسورهای هوا Rand-Ingersoll و مهندسی معکوس قطعات و ساخت آنها توسط متخصصان داخلی

– طراحی و ساخت مبدل۵۰۷/۴۰۲-EA واحد VCM با متریال مقاوم در برابر خوردگی Duplex Super) )

– مهندسی معکوس و ساخت قطعات کمپرسورهای CM – ۲F , 3F , 4 F از برند NASH آمریکا و تعمیرات آن در داخل مجموعه

– تعمیر کمپرسور ۲۰۱GB توسط نیروهای داخلی و نقشه برداری از قطعات آن جهت ساخت (از برند Howden انگلستان(

– تعمیرات اساسی کمپرسورهای سیکل تبرید (۹۰۰۲ & 9001 – GC ) برای اولین بار توسط نیروهای داخلی (از برند Howden انگلستان(

– تغییر کاربری گیربکس های کولینگ تاورقدیمی به منظور استفاده در راکتورهای واحد PVC

– انتخاب شرکت برتر در منطقه ویژه اقتصادی در خصوص کنترل بیماری کرونا

– شفافیت در مناقصات و مزایده ها از طریق عضویت در سامانه ستاد ایران

– شفافیت در مناقصات و ثبت اطلاعات املاک، پرونده های حقوقی و قراردادهای شرکت در سامانه های معرفی شده شستا

– مختومه شدن ۱۰ فقره پرونده حقوقی

اهم اقدامات صرفه جویی اقتصادی

– تامین EDC مورد نیاز از منابع داخلی با صرفه اقتصادی حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار

– فروش PVC بالاتر از نرخ جهانی با صرفه اقتصادی حدود ۴ میلیون دلار

– تامین تجهیزات حساس تولید در سه ماهه پایان سال با صرفه اقتصادی حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار

– کاهش تولید محصول OFF نسبت به دوره مشابه سال قبل با صرفه اقتصادی حدود ۹۰۰ هزار دلار

– تغییر کاربری گیربکس های کولینگ تاور به منظور استفاده در راکتورهای واحد PVC با صرفه اقتصادی حدود ۷/۷ میلیون دلار

اهم اقدامات مالی

– پیگیری جدی وصول مطالبات معوق، راکد و سنواتی

– فروش ارز حاصل از فروش صادراتی مازاد بر کوتاژ صادراتی و ایجاد فرصت های جدید جهت افزایش سودآوری

– الکترونیکی نمودن آرشیو مستندات حسابداری ده سال اخیر

– کسب گزارش حسابرسی مقبول از حسابرس مستقل و بازرس قانونی در سه سال اخیر

– برنامه ریزی، هدایت و کنترل فعالیت های مالی شرکت در چارچوب مقررات، آئین نامه ها و دستورالعمل های مصوب شرکت

اهم اقدامات و برنامه های پیش رو در سال ۱۴۰۱

– اقدام جهت خروج از لیست صنایع آلاینده و اخذ گواهینامه صنعت سبز

– برنامه ریزی مدون اجرای بزرگ ترین تعمیرات اساسی و تامین متریال مهم پس از ۶ سال

– برنامه ریزی جهت ساخت یک سیستم راکتوری پایلوت جهت تست کاتالیست مورد نیاز تولید شده در داخل کشور

– تعامل سازنده بین مجتمع اروند و غدیر جهت افزایش دریافت خوراک کلر

– تغییر متریال مبدل بحرانی ۴۰۴ – EA به منظور تداوم تولید

– عقد قرارداد با دانشگاه امیرکبیر جهت بررسی امکان سنجی ترکیب دو کاتالیست با برندهای مختلف در راکتور اکسی کلریناسیون در زمان اورهال

– طرح تبدیل West Liqid واحد VCM به Poly Sulfide ها جهت استفاده در تولید قیر

– اقدام به اخذ گواهینامه Reachجهت صادرات محصول به اروپا

برنامه های آتی شرکت

گسترش بازارهای فروش محصولات و تنوع بخشی شیوه های فروش

در سال ۱۴۰۰ با تغییر شیوه فروش از برگزاری مزایده به فروش در رینگ صادراتی بورس کالای ایران و پیچیدگی و زمانبر بودن ثبت شرکت خارجی در بورس کالای ایران، میزان صادرات با اندکی افت مواجه گردید ولی با بازاریابی به موقع و آگاه سازی مشتریان از روش خرید، سهم بازار در کشورعراق، ترکیه و حوزه CIS افزایش یافت، همچنین با ایجاد محیط رقابتی و شفاف در تابلوی معاملاتی بورس کالای ایران، فروش صادراتی با حداکثر قیمت صورت پذیرفت. در سال ۱۴۰۱ نیز با شرکت گسترده در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی و اخذ گواهی REACH شاهد گسترش بازار خواهیم بود

تولید محصولات و معرفی محصولات جدید

شرکت محصول جدید تولید ننموده است و بر اساس طراحی اولیه تولیدات خود را انجام می دهد

شیوه های تامین منابع مالی

با توجه به سیاست فروش نقدی محصول، تمامی منابع مالی مورد نیاز از محل نقدینگی حاصل از فروش محصولات تامین می گردد.