پاکسان ۲۰۲۱ با جهش تولید، رشد درآمدها، افزایش صادرات و برنامه روشن آتی
پاکسان ۲۰۲۱ با جهش تولید، رشد درآمدها، افزایش صادرات و برنامه روشن آتی
پاکسان خوشبختانه در سال ۲۰۲۱ توانست در یک رکورد شکنی بزرگ تولید 386/ 136 تن از محصولات را حاصل کند. این در حالی است که میزان این تولیدات در سال ۲۰۲۰ به میزان 015/128 تن و در سال ۲۰۱۹ به میزان 472/126 تن بوده است. طبق آمار ارائه شده میزان فروش محصولات پاکسان در سال ۲۰۲۱ نیز 544/ 133تن بوده است یعنی هرچه در این سال تولید شده تقریبا به فروش رسیده است و این حاکی از حفظ و ارتقای سهم پاکسان از بازار شوینده کشور است. شرکت پاکسان به سکانداری دکتر حسن بقائی در این سال مالی، علاوه بر تامین نیازهای داخلی مردم توانست حدود 5/12 میلیون دلار صادرات محصولات داشته باشد و در ادامه سیاست های صادراتی برنامه های خود را بر مبنای افزایش عمق حضور در 24 کشور تدوین نماید تا این مجموعه بتواند با فروشی پایدار، از افزایش سهم بازار در این کشورها برخوردار باشد.

در سال مالی گذشته منتهی به ۳۰/۹/۱۴۰۰ به سرپنجه هنر مدیران جهادی و بازارشناس و راهبردهای آنها در معدود شرکت هایی شاهد بودیم علی رغم تحریم ها، گرانی بی حد و حصر مواد اولیه، سرکوب قیمت های محصولات نهایی و … این شرکت ها توانستند هم در زمینه تولید و هم صادرات نقشی مهم ایفا کرده و سهم خود را در بازار ارتقاء دهند به طوری که متد مدیریت آنها الگویی برای دیگر مدیران درکسب موفقیت و نیل به تعالی قرار گرفت.
یکی از این مدیران زبده و برنامه محور که به شایستگی هرچه تمامتر توانست شرکت را در قله افتخار و دستیابی به توفیقات بی‌شمار رهنمون سازد و این موفقیت‌ها محدود به یک مرتبه و یک بُعد ویک عنوان نشود و بتواند با کسب عناوین شرکت برتر در حوزه‌های تولید، ارایه محصولات جدید، دریافت تنها مدال افتخارصادرکننده تاریخ صنعت شوینده کشور، روابط عمومی برگزیده، جزو ۱۰۰ شرکت برتر ایران و… بر این گفته مهر تایید بزند که خواستن توانستن است و چون ایرانی بخواهد و فعل خواستن را صرف سازد این طلیعه جان افزا و روح افزا خواهد بود که «ما می‌توانیم» دکتر حسن بقائی در سکانداری شرکت پاکسان بوده است .
شهادت گفته ما قرار گرفتن شرکت پاکسان بر تمام قله ها و سکوهای شرکت های برتر و ممتاز در این ایام سخت اقتصادیست که به قول امام خامنه‌ای(مدظله) سرداران جنگ اقتصادی و سربازان آنها در جبهه تولید در این کوران جنگ اقتصادی توانستند با وجود همه محدویت‌ها در عملکرد، آنچنان حماسه و شاهکاری بیافرینند که دوست و دشمن بر تلاش این مدیران و کارکنان انقلابی و ارزشی صحه می‌گذارند.

 

مدیرعامل پاکسان برای حصول افتخار و نقش آفرینی مؤثرتر مجموعه‌ای خوشنام که بیش از ۶۰ سال است با برندهای آنها زندگی می‌کنیم و در این دو سال درگیری با بیماری کرونا بیش از پیش در کنارمان برای عبور از این دوران سخت اپیدمی بوده و هست….نقشه‌هایی نو و مبتکرانه داشته تا پاکسان، تجلی از خدمت و نوآوری باشد و جایزه باران گردد.
وی همه توانمندی عملی و دانش علمی خود را به کار بست تا نقش خوش سلامت محوری پاکسان درخشان‌تر شود. وقتی حدود ۲۰ ماه پیش این مدیر لایق با این تفکر و بینش وارد مجموعه گردید که باید از ظرفیت های موجود و مغفول مانده در شرکت استفاده گردد و باید این نگاه را داشته باشیم که همه چیز ۱۰۰ درصد بهتر شود و با این رویکرد و راهبرد جایزه پشت جایزه را در مقام یک مدیر خدوم و کارآفرین درو می کند یعنی مشارالیه با یک شناخت کامل به دنبال تحول بخشی و سوق به سوی تعالی دادن مجموعه بوده است که بحمداله به آن دست یازیده است.
این مدیر توانمند که در سنگرهای پیشین خدمت هم نشان داده بود که با هنر مدیریت خاص در کنار توجه به رفع مشکلات تولید و رفع موانع فروش داخلی و خارجی بر شفافیت و انسجام و هم افزایی بین شرکت های هلدینگ اهتمام ویژه داشته و دارد.
بی‌شک در این میان حضور یک واحد روابط عمومی و ارتباطات کارآمد و فعال که با اشرافیت و تعامل بالا با رسانه و اصحاب رسانه، نقش اطلاع رسانی و بازنشر توفیقات و دستاوردهای این شرکت را برای پاکسان تعریفی جدید نمود و بانی آن شد تا نام پاکسان و جهاد صادقانه مدیران و پرسنل آن بیش از بیش درصدر اخبار بشیند شایسته و بایسته آن است که مورد توجه دیگر روابط عمومی ها قرار گیرد.
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پاکسان (سهامی‌عام) مورخ ۱۴/۱۲/۱۴۰۰ در محل کيلومتر ۱۵ اتوبان کرج بلوار پژوهش پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران سالن مشاهير برگزار گردید.
در این مجمع که با حضور ۲۴/۷۲ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده دکتر اميرعلي نعمت الهي بود، که جنابان يزدان کرمي و همايون باقري طادي در مقام نظار اول و دوم و آقای حسن بقائي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

 

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیت‌های صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۷۰۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.
دکتر امیرعلی نعمت الهی رئیس مجمع در ابتدای این جلسه با خیرمقدم به حاضرین در مجمع و تبریک اعیاد شعبانیه اعلام نمود که سیاست هلدینگ همواره حمایت از مدیران موفق و ارزشمندی می باشد که با شهامت و ریسک پذیری قبول مسئولیت کردند تا بتوانند در سخت ترین روزهای اقتصادی در جبهه تولید، یاری رسان مردم و کشور باشند. وی با اشاره به اینکه پاکسان در سال مالی گذشته که مشکلات متعددی بر صنعت تحمیل شد توانست عملکردی موفق داشته باشداز کلیه مدیران، معاونین و کارکنان خدوم و پرتلاش این مجموعه عظیم قدیمی که توانسته علی رغم تمام دشواریها در تولید، فروش و صادرات موفق عمل کنند تشکر نمود.
مدیرعامل پاکسان نیز در ابتدای گزارش خود با تشریح تاریخچه ای از شرکت پاکسان و اینکه قدمت پاکسان چیزی در حدود ۶۰ سال است و ما یکی از برندهای با سابقه و خوشنام در حوزه تولید شوینده در کشور هستیم افزود: برندهای این مجموعه سرمایه مهمی محسوب می شود. دکتر حسن بقائی خاطرنشان کرد: سال مالی مورد گزارش در راستای توسعه برند و افزایش توان رقابتی در بازار داخلی و افزایش نفوذ در بازارهای صادراتی نسبت به تکمیل سبد محصولات پاکسان اقدام نمودیم که این رویکرددر میزان سود و نتیجه عملکردمان نقش موثری داشت.
مدیرعامل «شپاکسا» در ادامه ثبت رکورد تولید ۳۸۶/۱۳۶ تن محصول، ثبت رکورد ۵۴۵/۱۳۳ فروش تحقق درآمد ۲۵ هزار میلیارد ، تحقق ۵/۱۲ میلیون دلار صادرات، تحقق درآمد ۷ هزار میلیارد ریالی بخش محصولات صنعتی، افزایش متناسب نرخ حق لیسانس محصولات، افزایش ۷۳ درصدی درآمدهای عملیاتی ، افزایش ۲ درصدی فروش صادراتی ، افزایش ۱۲۸ درصدی فروش محصولات صنعتی را گوشه ای از دستاوردهای شرکت در سال مالی مورد گزارش برشمرد و تصریح کرد عملکرد حاضر در شرایطی محقق شد که ریسک های زیادی از جمله ریسک نوسانات نرخ ارز، تحریم، نوسانات قیمت مواد اولیه و ریسک های موجود برای تامین مواد اولیه در بخش تولید و بازرگانی حاکم بوده است.
وی افزود: با وجود تمام این ریسک ها خوشبختانه در سال مالی مورد گزارش خطوط تولید پاکسان بدون توقف به تولید خود ادامه داد و توانستیم رکوردهای خوبی را در بخش تولید و فروش به ثبت برسانیم.

 

مدیر با تجربه و شناخته شده کشورمان در ادامه با بیان اینکه این مجموعه به عنوان برترین تولید کننده مواد اولیه صنعت شوینده کشور، از سال مالی گذشته برای بهبود کیفیت فرایند تولید، طرح و توسعه و بهسازی خطوط تولید مواد اولیه صنعت شوینده را در دستور کار قرار داد و موفق شد بخش اعظم این طرح را عملیاتی کند اضافه نمود: با توجه به ارزش و سابقه برندهای شرکت و برنامه‌هایی که برای ارتقاء کیفیت تولیدات، افزایش راندمان، کاهش هزینه‌ها، تطبیق واحدهای تولیدی با استانداردهای زیست محیطی و کنترل بهای تمام شده داریم نیاز به روزآوری تجهیزات تولید مطابق با استاندارد های روز دنیا وجود دارد که بخاطر همین موضوع نیازمند تامین منابع لازم برای اجرای طرح ها هستیم.
مدیرعامل پاکسان در ادامه گزارش مبسوط خود تعدادی از مزیت های رقابتی محصولات این مجموعه را برشمرد و تاکید کرد: در کنار برندهای خوشنام و محصولات با کیفیت از دیگر مزیت‌هایی که در پاکسان نسبت به سایر رقبا وجود دارد خطوط تولید مواد اولیه برای تهیه محصول نهایی است. به گفته وی این خطوط با توجه به قدمتی که دارند باید نوسازی شوند و این نوسازی ها با هدف بالا بردن کیفیت مواد اولیه، بالا بردن بهره وری و تولید منطبق با ظرفیت های تعریف شده در دستور کار است.
دکتر بقائی که پیش از این مسئولیت‌هایی مانند مشاور معاون وزیر اقتصاد و دارایی در امور بانک‌ها، بیمه‌ها، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره هلدینگ مدیریت طرح و توسعه آینده پویا(بانک ملی ایران)، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت امور اقتصاد و دارائی، معاون مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور بازرگانی، مشاور عالی رئیس کل گمرک ایران، معاون رئیس کل گمرک ایران در امور برنامه‌ریزی و بین‌الملل، معاون رئیس کل گمرک ایران در امور توسعه مدیریت منابع، مشاور رئیس کل گمرک ایران و مدیرکل گمرکات تهران، مدیرکل گمرک شهریار، تبریر و مشهد و رئیس گمرک سرخس را برعهده داشته است در خصوص بهای تمام شده و قیمت های محصولات گفت: در حدود ۹۲ درصد از بهای تمام شده محصولات ما را مواد اولیه تشکیل می دهد که شاهد نوسانات بسیاری در قیمت مواد اولیه در سال مالی مورد گزارش بودیم و این امر هزینه تمام شده ما را افزایش داد و طبیعتاً بر حاشیه سود ما نیز اثر گذار بود. وی تاکید کرد با توجه به نوع قیمت گذاری محصولات شوینده مذاکرات بسیاری برای اصلاح قیمت ها متناسب با شرایط تورمی صورت پذیرفته و ما انتظار داریم شاهد اعلام نرخ های جدید در اوایل سال ۱۴۰۱ باشیم.
دکتر بقائی در فرازی دیگر از گزارش خود با اشاره به اینکه پاکسان مدیون به تمام کسانی است که چرخ شوینده را در این شرکت روان کردند تا بهداشت و سلامتی همگانی و عمومی شود افزود: با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه و به تبع آن کاهش حاشیه سود شرکت ها، در راستای حفظ حقوق سهامداران مکاتبات و پیگیری ها در جهت اخذ افزایش نرخ محصولات در حال انجام است.

 

مدیرعامل توانمند پاکسان در خصوص تخفیف ها نیز گفت: با توجه به رقابت هایی که در بازار فروش موجود است به منظور افزایش رقابت و پیاده سازی استراتژی های فروش شرکت های تولید کننده مواد شوینده در جهت حفظ و ارتقای سهم خود از بازار با تخفیف و دامپینگ سعی می کند تا سهم خود را دربین مصرف کنندگان افزایش دهند ولی با تمهیدات و رویکردهای منطقی که اتخاذ کردیم این موضوع به نسبت سال قبل مدیریت گردید و مبلغ آن را از ۹ درصد به ۸ درصد تخفیف رساندیم. به گفته دکتر بقائی پیرامون مطالعات و همچنین تعامل بیشتر با شرکت و همچنین تحت نظارت هلدینگ مذاکرات بسیار خوبی در جریان است تا دغدغه‌های شرکت پاکسان در این موضوع نیز حل گردد.
مدیرعامل پاکسان در بخش دیگری از گفته های خود خاطر نشان کرد: یکی از تاکیدات اصلی ما تولیدات صادرات محور است به گونه ای که علاوه بر داشتن نگاه ویژه به موضوع تولید بتوانیم هم نیازهای داخل کشور را رفع و هم امکان صادرات را نیز به وجود بیاوریم که در این زمینه پاکسان یکی از پیشرو و موفق ترین عملکردها را داشته است و توانست در امسال مدال افتخار صادرات را به خود اختصاص دهد.
دکتر بقائی همچنین در حاشیه این مجمع تاکید کرد: ما در تلاش هستیم که کیفیت محصولات و قیمت آنها را به نفع مصرف کنندگان تقویت کنیم. به گفته وی محصولات شرکت های تابع هلدینگ صنعت شوینده از بهترین مواد اولیه ساخته می شوند و قیمت فعلی آنچنان همخوانی با کیفیت محصولات ما ندارد اما با این حال تلاش کرده ایم تا با مذاکرات سودمند با انجمن شوینده و سازمان حمایت، نرخ های اصلاحی برای واقعی شدن قیمت شوینده را کلید بزنیم این اتفاق بسیار مبارکی برای شرکت های شوینده که بیشترین سهم را در گسترش بهداشت علی الخصوص در دوران سخت درگیری کرونا داشتیم می باشد.
وی در بخش پایانی صحبت‌های خود کاهش بهای تمام شده ارتقای بهره‌وری نوآوری، حمایت از شرکت های دانش بنیان، بازسازی و نوسازی خطوط، اهتمام به شفافیت هم افزایی بیشتر در راستای دستورالعمل های سهامدار عمده را جزو راهبردها و رویکردهایی برشمرد که باید در شرکت های تابعه به آن توجه اساسی شود.

 

توسعه زیرساخت ها و استفاده بردن از تمام پتانسیل مجموعه برای اشتغالزایی ، ارزش آفرینی، بازسازی و نوسازی خطوط و دستگاه ها، اهتمام به امر رفاه پرسنل ، بومی سازی دانش فنی و تکنولوژی، تعمیر قطعات و دستگاه ها با کمک متخصصان و کارشناسان خود شرکت‌، بهره بردن از تمام ظرفیت تولید‌، کسب مدال افتخار صادرات گسترش بازار فروش خارجی به ۲۴ کشور، کسب عنوان یکی از ۱۰۰ شرکت برتر ایران، دریافت تقدیرنامه دو ستاره از جایزه مدیریت مالی‌، کسب تندیس زرین اجلاس سراسری مدیران ارزش آفرین و … تنها گوشه‌ای از افتخارات این شرکت در سال گذشته بوده است به قولی می توان ادعا کرد که این شرکت با مدیریت جهادی خود در سال مالی گذشته جایزه باران شده است.
رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، استقبال خوب سهامداران برای حضور در مجمع، پخش یک تله فیلم زیبا و کامل که بخوبی توانمندی های شرکت پاکسان در آن به تصویر کشیده شده بود، حضور مدیران ارشد هلدینگ توسع صنایع بهشهر و هلدینگ بیدسیم و شرکت های تابعه، توضیحات تکمیلی دکتر بقائی پیرامون توفیقات شرکت در سال مالی مورد گزارش، پاسخگویی جناب اسمعیلی مرد مالی شرکت پیرامون ابهامات بازرس و حسابرس قانونی که حساب‌های شفاف وی و شرکت را تأیید کرده بودند، شفافیت و دقت در پاسخگویی به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، رونمایی از محصول جدید پاکسان در پایان مجمع سالانه، برگزاری مجمع فوق العاده جهت افزایش سرمایه، تاکید رئیس مجمع مبنی بر تلاش جهادگونه کلیه ارکان مجموعه و نهایت تعامل و همکاری جناب کریمی مدیر فرهیخته روابط عمومی شرکت که در جهت بازنشر اخبار مجمع صمیمانه با اصحاب رسانه همکاری داشتند از نکات خواندنی این مجمع بود.

 

پیام هیات مدیره
سپاس خداوند یکتا را که بار دیگر توفیق ارائه گزارش عملکرد یک ساله هیات مدیره به سهامداران محترم را برما ارزانی داشت و امید آنکه تلاش این مجموعه در راستای اهداف و ماموریت های ترسیم شده موجب رضایت خاطر کلیه ذینفعان به ویژه سهامداران محترم را فراهم نموده باشد.
در این مسیر پر چالش اطمینان داریم که شما سهامداران گرامی بر اوضاع فعلی اقتصادی کشور و مشکلات و معضلات پیش روی صنعت به خوبی آگاهید.
لذا مواردی را به اختصار به استحضار میرسانیم:
مرور کلی بر وضعیت و تحولات این صنعت در سال مالی مورد گزارش
در سالی که گذشت اتفاقات متعددی در بازارهای هدف داخلی و صادراتی شرکت پاکسان رخ دادند که بر کسب و کار این شرکت تأثیر گذار بودند.
در بازارهای صادراتی عمده اتفاقات عبارت بودند از:
رشد ۲۵ برابری درآمد ریالی و تحقق کامل بودجه
در بازارهای داخلی چالشهای عمده اتفاقات عبارت بودند از:
الف) ورود جدی رقبای داخلی به صورت تولید کننده در محصولات مختلف شوینده
ب) کاهش قدرت خرید خانوارها
ج) توسعه شبکه فروشگاه های زنجیره ای در کشور
د)افزایش ریسک سرمایه گذاری در بازار
و) بی ثباتی بازار ارز
مرور کلی بر جایگاه شرکت در صنعت و وضعیت رقابتی آن در سال مالی مورد گزارش
براساس تناژ فروش کل، شرکت پاکسان در مقایسه با رقبا در رتبه چهارم قرار گرفته است. که با توجه به مشکلات حوزه تامین ،بالا بودن نرخ ارز و همچنین تحریم های علیه ایران با تلاش و همکاری همه پرسنل زحمتکش شرکت این جایگاه نسبت به سال قبل تغییری نداشته است
بیان استراتژی شرکت
رهبری صنعت شوینده، مشتری مداری و تعهد اجتماعی، عملکرد بهره ور و نتیجه گرای خواهد بود.
مرور کلی بر عملکرد شرکت ومیزان دستیابی به اهداف تعیین شده و دستاوردهای مهم در سال مالی مورد گزارش عبارت بودند از فعالیت های تبلیغاتی با هدف مخاطب قراردادن نسل جوان از طریق طراحی برنامه های اسپانسری کنسرت و بازی های ورزشی ،
اجرا و پیاده سازی پروژه تحقیقات بازار جهت مدیریت بهتر و رصد کردن بازار توسط تیم تحقیقات بازار
تلاش برای بالابردن سهم بازار، با طراحی و تحقیقات شوینده های دوست دار محیط زیست

 

بیان ریسکهای عمده شرکت
مشروح ریسک هایی که شرکت در تحت موضوعات و محورهای متعدد نرخ تسهیلات، نوسانات نرخ ارز، قیمت های مواد اولیه و نهاده های تولیدی، تهدیدات عوامل خارجی(بین المللی) و تغییرات ضوابط داخلی و قیمت های جایگزینی رقبای خارجی، مطرح بوده و در بخش های دیگر گزارش ها نیز بیان گردیده است.
درخاتمه ضمن ابراز قدردانی وتشکر ازکلیه کارکنان شرکت که دراین مسیر پرفراز و نشیب همواره یارو یاور هیئت مدیره بوده اند، سلامتی ، شادکامی وبهروزی همگان را از درگاه ایزدمنان مسئلت می نمائیم
اطلاعات برنامه های آتی مدیریت
۱- مديريت برند با هدف حفظ و ارتقا جايگاه برندهای شرکت بعنوان مهمترين دارائی نامشهود سازمان با توجه به چابك سازی وتغییرات ساختار فروش با استفاده از روشهای نوين در شرکت به پخش
۲- خلق محصولات جديد (مايعات، محصولات صادراتی، محصولات صنعتی، …)
۳- توسعه بازار محصولات صادراتی
۴- پروژه راه اندازی پاکسان صنعتی
۵- نوسازی پلنت سولفوناسیون و ايجاد سیستم صابون پیوسته(به علت قدمت خطوط تولیدی شرکت به ويژه خطوط سولفوناسیون اقدامات اصلاحی بهسازی و خريد تجهیزات به روز در دستور کار هیات مديره قرار گرفته است که دراين خصوص نسبت به شناسايی تامین کننده اقدام گرديده است(.
۶- خلق محصولات جديد در بخش مايعات – محصولات صنعتی- محصولات صادارتی
۷- سرمايه گذاری و ايجاد زيرساخت های لازم برای بهبود بسته بندی محصولات
۸- بازنگری فرمولاسیون محصولات در جهت کاهش بهای تمام شده و با حفظ و ارتقا کیفیت
۹- اجرای طرح بهبود تصفیه پساب صنعتی مطابق با آخرين استاندارد های سازمان محیط زيست

 

برنامه های آتی مديريت
– برنامه ريزی استراتژيك برند با هدف
– حفظ و ارتقا جايگاه برندهاي موجود بعنوان ارزشمند ترين دارائي نامشهود سازمان
– افزايش سهم بازار داخلي
– خلق برند و محصول جديد
– برنامه ريزی و طراحی اجرای طرح های جديد شامل
– توسعه ي توليد مواد اوليه صنعت شوينده بهداشتي و آرايشي در قالب استراتژي هاي يكپارچه سازي رو به عقب
– بهبود و بهينه سازي محيط كار با هدف افزايش نشاط و سلامت كاركنان
– راه اندازي پروژه پاكسان صنعتي
– برنامه ريزي و اجراي پلنت فيلم راكتور سولفوناسيون و صابون پيوسته (طرح افزايش سرمايه)
– برنامه ريزي و اجراي طرح بهبود تصفيه پساب صنعتي مطابق با آخرين استانداردهاي سازمان محيط زيست
– توسعه زير ساخت هاي اطلاعاتي و داشبورد مديريتي
– فروش داخلی و صادراتی
– توسعه محصول / بازار در بخش صادرات (برنامه ريزي جهش صادراتي(
– سرمايه گذاري جهت ارتقا كيفيت بسته بندي محصولات داخلي و صادراتي
– توسعه سبد محصولات/ برند(مايعات شوينده اركيد و پوش(
– بكارگيري مدل هاي جديد فروش (شبكه اي، توسعه ي نمايندگي ها و …)
نو آوري و بازنگري فرمول با رويكرد كاهش بهاي تمام شده و ارتقا كيفيت