پاسخ حقوقی ۵۰ همتی بورس به شایعات: در کاریزما کاری با دستور انجام نمی شود
پاسخ حقوقی ۵۰ همتی بورس به شایعات: در کاریزما کاری با دستور انجام نمی شود

شاخص بازار سرمای از ۱.۵ میلیون واحد طی سه ماه به دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رسید و شاهد رشد بی‌وقفه و روزانه سهام بودیم که شاید برای خیلی از سهامداران تداعی روزهای بد سال ۹۹ را به همراه داشت که آیا این رشد می تواند پس از ۵ ماه یا بیشتر، منجر به صف های فروش نامحدود به مدت طولانی شود ؟

اقتصاد و بیمه – شاخص بازار سرمای از ۱.۵ میلیون واحد طی سه ماه به دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رسید و شاهد رشد بی‌وقفه و روزانه سهام بودیم که شاید برای خیلی از سهامداران تداعی روزهای بد سال ۹۹ را به همراه داشت که آیا این رشد می تواند پس از ۵ ماه یا بیشتر، منجر به صف های فروش نامحدود به مدت طولانی شود ؟

 

اما  اتفاق دیگری رخ داد و شاخص به یکبار با  افت حدود ۵ درصدی منجر به اصلاح بازار شد و نوک پیکان اتهام به سمت بازارگردان و حقوقی ها گرفته شد که فروش اشخاص حقوقی از جمله بازارگردان مهم مانند کاریزما در این روزها بر افزایش فشار فروش بی تاثیر نبوده است.

اینکه چه میزان بازار به صورت خودجوش حقیقی و حقوقی تصمیم به فروش زده شاید نیاز به بررسی های بیشتری داشته باشد اما طی روزهای گذشته بازارگردان هلدینگ خلیج‌فارس و کاریزما اعلام کردند که هیچگونه دخل و تصرفی در این فروش ها نداشتند.

عزت طیبی مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما در خصوص عملکرد این سبدگردانی در سال جاری و به خصوص در این روزهای منفی بازار به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: گروه کاریزما با دارا بودن ۱۶ نوع صندوق سرمایه گذاری و تعداد زیادی سبد اختصاصی و در مجموع با ۵۰ هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت در بحث معاملات سهام و سایر دارایی ها برای هر ابزار خود استراتژی خاصی را که مطابق امیدنامه و یا در بیانیه سرمایه گذاری مشخص شده دنبال می نماید.

با دستور کاری در کاریزما انجام نمی شود!

وی گفت: کاریزما  مدیریت فعالی در بحث معاملات ابزارهای خود دارد و این امر از طریق مدیران مختلف سرمایه گذاری انجام می شود. بنابراین برایند معاملات این مجموعه در برخی از مواقع در سمت فروش  و یا برخی از مواقع در سمت خرید است. برخی از مواقع در یک سهم یکی از صندوق ها خریدار و دیگری فروشنده است چرا که استراتژی هر ابزار و مدیر سرمایه گذاری متفاوت می باشد.
با این حال با افت سهام در روزهای اخیر در فضای مجازی شائبه ای شکل گرفت که اشخاص حقوقی اقدام به عرضه گسترده سهام نموده اند و برخی از کانال ها هم از کاریزما در این میان نام بردند.

به گفته وی، ضمن احترام به تمام سرمایه گذاران  بازار سرمایه ، با وجود اینکه این مجموعه برای معاملات ابزارهای خود با هیچ احدی هماهنگی انجام نمی‌دهد و منافع سرمایه گذاران صندوق ها و سبدهای مجموعه خود را اولویت قرار می‌دهد، صرفا در راستای تصمیمات بهتر و دور از هیجان فضای بازار سرمایه مطالب مذکور و امار معاملات خود را اعلام می‌ نماید.

۱۰۰۰ میلیارد تومان خالص خرید «کاریزما» در ۱۰ روز اخیر…

وی افزود:  برایند معاملات گروه کاریزما طی یک هفته اخیر مثبت بوده و از نهم اردیبهشت ماه خالص خرید حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

طیبی گفت: این مجموعه معتقد است که بازار ارزنده بوده و بنابراین در قیمت های کنونی علاوه بر اصلاح ترکیب پرتفوها، خرید خود را تکمیل خواهد نمود.