نقش خوش مدیران جوان و جهادی در اعتلای مجموعه ها
نقش خوش مدیران جوان و جهادی در اعتلای مجموعه ها

در روزگاران جنگ سخت اقتصادی تحمیل شده به کشورمان و مواجه با تحریم های ظالمانه مدیرانی کاردان و کاربلد که با برنامه ریزی به جنگ مشکلات بروند نیاز اصلی برای گذر از این دوران می باشد و برای شرکت مارگارین به عنوان یکی از قدیمی ترین کارخانه های تولید روغن با برند دوست داشتنی افتاب […]

در روزگاران جنگ سخت اقتصادی تحمیل شده به کشورمان و مواجه با تحریم های ظالمانه مدیرانی کاردان و کاربلد که با برنامه ریزی به جنگ مشکلات بروند نیاز اصلی برای گذر از این دوران می باشد و برای شرکت مارگارین به عنوان یکی از قدیمی ترین کارخانه های تولید روغن با برند دوست داشتنی افتاب نیز این مهم مستثنی نبوده و نیست.
با وجود اینکه ۹۰ درصد مواد اولیه شرکت های تولید روغن وارداتی بوده و بخاطر کاهش منابع ارزی و استمرار تحریم ها شاهد روزهای سخت فعالیت برای این صنعت بودیم اما تصمیم مدیران ارشد برای آنکه لطمه‌ای به سقف تولید نخورد و بازار مصرف دچار تلاطم نگردد و نیاز هموطن تامین گردد باعث شد که شرکت های تولید روغن با همه دشواری های که به آنها محتمل می گردید در این راه گام بردارند . در این مسیر شرکت مارگارین در مقام یکی از شناسنامه های صنعت روغن خوراکی کشور نقشی غیرقابل انکارداشته و با صلابت در تامین نیاز هموطنان و اصناف نقشی غیر قابل کتمان و اساسی ایفا کرد .
با آمدن دکتر امیر کاظمی خیابانی که از مدیران جوان و ارزشی می باشد درصدر گروه مارگارین و برنامه ای که مشارالیه برای توسعه و تعالی مجموعه ترسیم ، تدوین و تبیین گردید تا این شرکت دوست داشتنی و قدیمی در مسیر صعودی خود به افق های روشن تر دست یازد گویا خونی تازه به کالبد «غمارگ» تزریق گردیده است.

 

هرچند شرکت مارگارین که تا اوایل دهه هشتاد بیشترین سهم را از بازار داشت اکنون در رتبه پنجم بازار قرار دارد ولی درگام دوم انقلاب بدون شک با همت و همیت مردان کار والبته محقق و پرانرژی این شرکت می تواند دوباره در جایگاه لیدری صنعت روغن خوراکی در داخل کشور قرار گرفته وعلاوه بر تامین نیاز داخلی ، باز دوباره با برند آفتاب دوست داشتنی خود مورد اقبال مشتریان خارجی و کشورهای هدف صادراتی منجمله کشورهای همسایه قرار گیرد و سهمی در خور را به خود اختصاص دهد. اجرای طرح های توسعه ای برای افزایش ظرفیت محصولات تولیدی از یکسو و از سوی دیگر تنوع بخشی به محصولات می تواند همان حلقه گمشده ای باشد که شرکت کهن سال صنعت روغن مورد نیازش است تا این برند قدیمی با محصولات با کیفیت خود یکبار دیگر در مصارف خانگی و صنعتی انتخاب اول هر مشتری باشد.
مارگارين اولين شركت توليد كننده روغن گياهي در ايران است كه با برندهای خروس، آفتاب و آفتاب طلايي در بين مردم شناخته شده است. اين شركت كه در دی ماه سال ۱۳۳۲ با ظرفیت تصفيه ۸ تن روغن گياهي در روز پا به عرصه صنعت گذاشت و اکنون با همكاري كارشناسان مجرب توانسته است با ظرفیت توليدي ۱۰۰۰ تن در روز، میهمان بسیاری ازخانواده ها و صنایع مختلف کشور باشد.
اين مجموعه همواره سعي می نماید محصولاتی با کیفیت برتر و منطبق با نیاز مشتریان طراحی و تولید نماید. هم اکنون ۳۸ نوع محصول متنوع روغني در دو بخش صنف و صنعت (B2B) و مصارف خانوار (B2C) در این شرکت تولید می‌شود که علاوه بر مطابقت با ضوابط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، با استاندارد های بین المللی نظیر CODEX از شرکت SGS سوئیس نیز انطباق داده شده است، به همین سبب اینک محصولات مارگارین در بازار اغلب کشورهای خاورمیانه و حتی کشورهای اروپایی به چشم می خورد.
در سال مزین شده به نام حمایت از تولید با پشتیبانی ها، مانع زدائی ها توسط مقام معظم رهبری حضور جوانانی برنامه محور، جهادی و گام دومی که تمام تلاش و دانش خود را برای سربلندی مجموعه ی تحت مدیریت شان با رویکردهای نوین و خلاقانه رهبری کرده و سیاستهای روشن راهبردی برای اعتلای مجموعه داشته و باورشان به خرد جمعی و بهره بردن از تجربه های ارزشمند مدیران گذشته یک امر مقدس است حضوری مغتنم و ارزشمند می باشد که برایش بایست درهر مسندی به حمایت و پشتیبانی آمد .

 

سرپرست گروه توسعه صنایع بهشهر در مراسم معارفه دکترامیر کاظمی خیابانی به درستی بر این نکته اشارت داشت که در شرايط جنگ اقتصادي، که تحریم بانكها و عدم امکان استفاده از امکانات بازرگانی بین المللی اعمال شده از سوی آمریکا و متحدانش، موجب اتلاف منابع و امکانات می گردد، سعي بر این است كه از تمامی ظرفیت های داخلی برای تأمین نیازهای کشور عزیزمان استفاده شود و با بومی سازی تکنولوژی های مورد نیاز مجموعه های اقتصادی و تولیدی، زمینه شکوفا سازی هر چه بیشتر این اقتصاد را فراهم آوریم.
دکتر امیر کاظمی خياباني مدیرعامل و عضو هيأت مديره شركت مارگارين، در همان نشست ضمن تشكر از مديريت هلدينگ توسعه صنایع بهشهر و مدیران سابق و فعلی شرکت مارگارین ابراز داشت: اميدوارم كه خداوند توفيق بدهد كه بتوانيم در شركت مارگارين حركت رو به جلو همراه با پيشرفت و توسعه و اجرای برنامه هاي استراتژیک بالادستی، داشته باشيم و از اين آزمون اعتماد، سربلند بيرون بياييم. همچنین بسيار خوشحالم كه در اين مجموعه شاهد همدلي و صميميت بی وصفی هستم، لذا تمام تلاش و سعي خود را خواهم نمود كه ادامه دهنده راه و تکمیل کننده آن باشم.
پیام های تقدیر متعددی که از جامعه کارگری ، اصناف ، مسئولین شهری و کشوری و… در پی این انتصاب صادر شد نشان از آن دارد که مدیری بازارشناس و محبوب بر صدر مارگارینی آمده که خیلی حواسها ونگاهها به سمت آن معطوف می باشد. چیدمان حداقلی وهنرمدانه ای که این مدیر لایق از روز پذیرش سکانداری مارگارین در پست ها منجمله مالی و فنی و روابط عمومی داشته حاکی از اشراف مشارالیه به نقاط و پست هایی است که میتواند در جهت پیشرفت و توسعه همه جانبه شرکت چه در زمینه ساز وکارهای مالی و چه در حوزه کارخانه و چه حوزه اطلاع رسانی داشته باشد . انتخاب مدیران میانه ای فرهیخته ، شفاف و کاردان که بخوبی می دانند چه نقشه راهیی باید داشت و چگونه باید شفافیت ، هم افزایی و انسجام ایجاد کرد تا مارگارین چون قوی بال شکسته و جهان از گیتی افتاده نشوند و مجموعه مارگارین هرروز پرفروغ تر و درخشان تر در عرصه بماند .
دریافت عنوان برتر کیفیت در ارتقاء سطح بهره وری و جلب رضايتمندي مشتري سازمان ملي استاندارد به مارگارين شاهدی بر این مدعا میباشد که دوباره «غمارگ» برای رسیدن به انتخاب اول شدن قدم هایی حساب شده با مدیرتی جدید طی می نماید .
بدون شک می بایست از حضور این مدیران ارزشی و انقلابی حمایتی درخورو دو چندان صورت پذیرد تا در شرایط استمرار جنگ اقتصادی بتوانیم با پیروزی های متعدد در سنگرهای تولید هم میهن خویش را کنیم تامین و هم دشمن را زبون.
ختم کلام آنکه در این جنگ اقتصادی با اراده ای مثال زدنی سخت تلاش می گردد که با تکیه بر تخصص و توان داخلی وپتانسیل حضور جوانان غیور و با دانش از شرایط بحرانی عبور کنیم و بحمداله که شاهد خواهیم بود آفتاب در ۱۴۰۱ پرفروغ تر از همیشه باشد.