نفت پاسارگاد پرچمدار قیر باکیفیت است/ در راستای تحقق شعار سال و رشد تولید از همه ظرفیت‌ها و توان موجود بهره می‌گیریمنفت پاسارگاد پرچمدار قیر باکیفیت است/ در راستای تحقق شعار سال و رشد تولید از همه ظرفیت‌ها و توان موجود بهره می‌گیریم
نفت پاسارگاد پرچمدار قیر باکیفیت است/ در راستای تحقق شعار سال و رشد تولید از همه ظرفیت‌ها و توان موجود بهره می‌گیریمنفت پاسارگاد پرچمدار قیر باکیفیت است/ در راستای تحقق شعار سال و رشد تولید از همه ظرفیت‌ها و توان موجود بهره می‌گیریم

مدیرعامل نفت پاسارگاد گفت: کیفیت قیر تولیدی این شرکت نه تنها داخل کشور بلکه خارج از مرزها نیز برای مشتریان شناخته شده است

اقتصاد و بیمه – مدیرعامل نفت پاسارگاد گفت: کیفیت قیر تولیدی این شرکت نه تنها داخل کشور بلکه خارج از مرزها نیز برای مشتریان شناخته شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر مسعود اسفندیار در جریان بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجتمع قیرسازی تهران نفت پاسارگاد افزود: امسال از جانب مقام معظم رهبری سال مهارتورم؛ رشد تولید نامگذاری شده و ما هم به عنوان یک شرکت تولیدی وظیفه داریم در جبهه تولید، تمام ظرفیت‌ها را برای پیشرفت اقتصادی کشور بسیج کنیم.
وی بیان کرد: نفت پاسارگاد پارسال با تولید یک میلیون و ۳۳۰ هزار تن قیر، حدود ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته داشته است و بنا را بر این گذاشتیم که امسال انشالله تولیدمان را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسانیم.
اسفندیار تصریح کرد: ما در شرکت نفت پاسارگاد محصولاتمان را در بورس عرضه می‌کنیم و شرکت هرمز پاسارگاد به عنوان بازوی صادراتی به صورت ارزی فعالیت می‌کند.

 

وی ادامه داد: مجموعه نفت پاسارگاد با پیگیری‌های لازم در صدد است تا محصولاتش را به صورت ارزی در بورس انرژی عرضه کند.
مدیرعامل نفت پاسارگاد افزود: پروژه مخازن ۲۰ هزار تنی آبادان که از سال ۹۲ مطالعاتش شروع شده بود و در سال ۱۴۰۰ با ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی، مسکوت مانده بود، از تیرماه سال گذشته از سر گرفته شد و ماه گذشته استارت آزمایشی آن زده شد.
وی افزود: در سال ۱۴۰۲ پیگیری چند پروژه توسعه‌ای را مدنظر داریم که بهره برداری و یا تکمیل این طرح‌ها، ارتباط مستقیمی با تحقق جهش تولید خواهد داشت.
دکتر اسفندیار بیان کرد: در بحث قیرهای جوانساز که در واقع تولید قیر از تراشه‌های آسفالتی است، به موفقیت‌هایی رسیده ایم و همچنین در حوزه قیرهای پلیمری که امروزه در اکثر کشورهای جهان استفاده می‌شود و از پودر لاستیک تولید می‌شود، محصول داریم.
مدیر عامل نفت پاسارگاد اضافه کرد: در بحث قیرهای رنگی و پی جی پلاس گریدهایی تولید کردیم که در منفی ۲۲ و مثبت ۷۶ درجه امکان استفاده دارند و نفت پاسارگاد همیشه پرچمدار استاندارد قیر بوده و انشالله همین پرچمداری را با تولید محصولات باکیفیت حفظ خواهد کرد.
وی ادامه داد: در سنوات گذشته بخشی از تولیدات ذخیره و انبارش می‌شد و ممکن بود در بازار فروش عرضه نشود اما سال گذشته از یک میلیون و ۳۲۶ هزار تن تولید حدود یک میلیون و ۳۱۰ هزار تن برداشت و در بازارهای هدف به فروش رسید و ما ذخیره‌ای بابت عدم فروشمان نداشتیم.
مدیر عامل نفت پاسارگاد به مبحث کمبود خوراک در تولید اشاره کرد و گفت: در کشور ۱۲ میلیون تن وکیوم باتوم تولید می‌شود که ۶ میلیون تن برای تولید محصول قیر اختصاص داده می‌شود و حدود ۹۹ شرکت که ۵۲ میلیون تن مجوز تولید دارند، بر سر این میزان ۶ میلیون تن وکیوم باتوم رقابت دارند.

دکتر اسفندیار تصریح کرد: ما تمام ظرفیتمان را برای جذب حداکثری خوراک به کار گرفته‌ایم و تلاش می‌کنیم سهم خودمان را از بازار به دست بیاوریم.
نفت پاسارگاد با ۶ مجتمع قیرسازی و ۲ پایانه صادراتی به عنوان بزرگترین تولیدکننده قیر در خاورمیانه شهرت دارد.