نشست تعاملی مدیران عامل ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه
نشست تعاملی مدیران عامل ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه

نشست تعاملی مدیران عامل و معاونان شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه با رویکرد عملیاتی و در جهت افزایش همکاری های دو جانبه در حوزه‌های مختلف و به ویژه تامین پایدار انواع یوتیلیتی ها، شنبه ۹ اردیبهشت ماه به میزبانی ذوب آهن اصفهان در دفتر مدیرعامل این شرکت برگزار شد

اقتصاد و بیمه – نشست تعاملی مدیران عامل و معاونان شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه با رویکرد عملیاتی و در جهت افزایش همکاری های دو جانبه در حوزه‌های مختلف و به ویژه تامین پایدار انواع یوتیلیتی ها، شنبه ۹ اردیبهشت ماه به میزبانی ذوب آهن اصفهان در دفتر مدیرعامل این شرکت برگزار شد.

 

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این نشست گفت : توازن در زنجیره تولید فولاد کشور از بخش معدن تا ارائه محصول نهایی به بازار های داخلی و صادراتی به راهبرد مشخص و مدون نیاز دارد، متاسفانه به ویژه بخش اکتشاف به عنوان یکی از حلقه های اصلی این زنجیره همراستا با بخش تولید فولاد، رشد نداشته است و این موضوع سبب شده واحدهای فولادی کشور برای تامین پایدار مواد اولیه مورد نیازشان با چالش های بسیاری مواجه باشند.

راهبردهای معدنی ذوب آهن اصفهان با جدیت تمام دنبال می شود
وی ادامه داد : واگذاری پهنه های معدنی به شرکت های واجد شرایط و دارای اهلیت، شرایط را برای تامین مواد اولیه فولادی ها تا حدودی بهبود بخشید و البته هنوز این مقوله استراتژیک جای کار فراوان دارد. در این رویکرد، ذوب آهن اصفهان در یک مزایده رسمی پروانه بهره برداری معدن ققنوس را در اختیار گرفت، البته این معدن حدود ۲۰ درصد از مواد اولیه مورد نیاز کارخانه را تامین می کند لذا برای عملیاتی نمودن تدابیر سال ۱۴۰۲ که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «مهار تورم،رشد تولید» ابلاغ شده است، این مجتمع عظیم صنعتی راهبردهای مناسبی در بخش معدن تعریف نموده که با جدیت تمام آنها را به پیش می برد.

هم افزایی ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه کاهش قیمت تمام شده بیشتر را رقم می زند
مهدی کوهی تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه در بخش های مختلف مانند حمل و نقل و تامین انواع یوتیلیتی ها با توجه به اینکه در یک محدوده جغرافیایی قرار دارند، می توانند هم افزایی بسیار خوبی داشته باشند که این رویکرد بر کاهش قیمت تمام شده بیشتر در هر دو شرکت نیز تاثیر شایان توجهی دارد.

ذوب آهن اصفهان یک سرمایه ملی بسیار بزرگ برای ایران اسلامی محسوب می شود
محمدیاسرطیب نیا مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه نیز گفت: از دوران حضورم در بخش های مختلف کارخانه ذوب آهن اصفهان خاطرات بسیار زیادی دارم و امیدوارم این اولین تولید کننده فولاد در کشور بتواند با فائق آمدن بر چالش ها و محدودیت ها با ظرفیت کامل تولید داشته باشد و در این زمینه ما آماده هر گونه همکاری هستیم.
وی بیان کرد: ذوب آهن اصفهان یک سرمایه ملی بسیار بزرگ برای ایران اسلامی محسوب می شود و بسیاری از دستاوردهایی که در صنعت فولاد کشور و حتی در فولاد مبارکه عملیاتی شده است، ثمره دانش و تجربیاتی است که بخش اصلی آن در ذوب آهن اصفهان شکل گرفته است.

مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه خاطرنشان کرد : با شناختی که بنده از ذوب آهن اصفهان دارم این کارخانه بزرگ در بخش های مختلف ظرفیت های بسیار بالایی دارد که انشاا… بالفعل شدن آنها را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.
طیب نیا اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه به لحاظ شیوه تولید متفاوت هستند اما در یک منطقه جغرافیایی قرار دارند و بر اساس نقاط مشترک فراوانی که دارند،می توانند ارزش آفرینی های بسیاری را در دو بُعد ملی و بین المللی ایجاد نمایند.

فولاد مبارکه، مشتری چدن مازاد کوره بلند ذوب آهن اصفهان
وی گفت : فولاد مبارکه، مشتری چدن مازاد کوره بلند ذوب آهن اصفهان است و آماده سرمایه گذاری در تولید می باشد که این رویکرد نیز یک زمینه همکاری مشترک برای هر دو شرکت محسوب می شود. در این زمینه جلساتی در گذشته برگزار شد و در حال حاضر نیز دنبال می شود.
گفتنی است در این نشست مقرر گردید کمیته های اختصاصی با محورهایی نظیر تامین یوتیلیتی ها، برنامه ریزی برای ساماندهی اراضی فی ما بین، استفاده از چدن ذوب آهن اصفهان در خط تولید مجتمع فولاد مبارکه و همچنین بهره گیری از ظرفیت های حمل و نقل در شرکت ها تشکیل شود و تصمیم سازی این کمیته ها جهت طرح در جلسه هیات مدیره دو شرکت جهت اخذ مصوبه نهایی مطرح گردد.
شایان ذکر است در این نشست جمعی از معاونین و مسئولین ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه به بیان دیدگاههای خود پرداختند.