ملی مس سومین «شرکت سودآور» کشور شد
ملی مس سومین «شرکت سودآور» کشور شد

شرکت ملی صنایع مس ایران در همایش معرفی ۱۰۰ شرکت برتر کشور در ردیف ۵ شرکت برتر قرار گرفت و برپایه شاخص‌های تعریف شده با دریافت لوح تقدیر و تندیس همایش به‌ عنوان سومین شرکت برتر از نظر سودآوری معرفی شد

اقتصاد و بیمه – شرکت ملی صنایع مس ایران در همایش معرفی ۱۰۰ شرکت برتر کشور در ردیف ۵ شرکت برتر قرار گرفت و برپایه شاخص‌های تعریف شده با دریافت لوح تقدیر و تندیس همایش به‌ عنوان سومین شرکت برتر از نظر سودآوری معرفی شد.

به گزارش مس پرس، بنا به اعلام دبیرخانه بیست و پنجمین سال رتبه‌بندی شرکت‌ها که توسط سازمان مدیریت صنعتی کشور برگزار شد، همچنین این شرکت موفق به کسب مقام سوم از منظر «ارزش بازار» و رتبه چهارم در ایجاد «ارزش افزوده» شد.

بر اساس این گزارش، در این همایش شرکت ملی صنایع مس ایران نیز به عنوان «شرکت پیشرو» معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

گفتنی است، سازمان مدیریت صنعتی از سال ۱۳۷۷ رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران را هر ساله انجام داده است. این رتبه‌بندی با الهام از رسالت این سازمان با فراهم کردن آمار و اطلاعات شفاف و مفید در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور، فضای روشن‌تری از کسب‌وکار اقتصادی کشور ارایه می‌دهد و به مدیران بنگاه‌های اقتصادی، سیاست‌گذاران و پژوهشگران، یاری می‌‎رساند تا شناخت و درک دقیق‌تری از مقیاس، ساختار مالی و اقتصادی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور بیابند.

 

در این ارزیابی شرکت‌های برتر بر اساس ۳۳ شاخص همچون «بیشترین فروش»، «بیشترین سودآوری»، «بالاترین ارزش بازار»، «بالاترین ارزش افزوده»، «بیشترین دارایی»، «بالاترین اشتغال‌زایی»، «بهره‌وری کل عوامل» و … معرفی می‌شوند که هر ساله این ارزیابی بین ۵۰۰ شرکت برتر انجام می‌گیرد