مقدمات سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو
مقدمات سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو
مرتضی علی اکبری گفت: وضعیت شرکت ها را از نظر تولید امیدوارکننده و مناسب است ولی شرکت های ایرانی به دلیل اشباع بازار داخل و همچنین عوارض صادراتی که برای آنها گذاشته شده متاسفانه در فروش موفق نبودند.

 

به گزارش اقتصادوبیمه، علی اکبری مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با عبدالرحیمی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری، صنعتی ماکو ملاقات و گفتگو کردند.

بنابر این گزارش، علی اکبری و هیات همراه با حضور در دفتر کار عبدالرحیمی در خصوص نحوه سرمایه گذاری، اجراء پروژه‌های معدنی و گسترش همکاری گفتگو و تبادل نظر کردند.

عبدالرحیمی ضمن خیر مقدم، با توجه به توانائی‌های شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات بعنوان اولین شرکت پروژه محور پذیرفته شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، نسبت به سرمایه گذاری و گسترش همکاری با شرکت تجلی ابراز امیدواری کرد.

 

وی که یکی از مدیران خوشنام و دانش آموخته مدیریت و دکترای کارآفرینی است عنوان کرد:  منطقه آزاد ماکو به دلیل در اختیار داشتن منابع غنی معدنی، مستعد سرمایه گذاری و اجراء طرح‌های مرتبط با معادن میباشد؛ و در این راه خطیر او در چهارچوب قوانین و بر اساس اختیارات خود با همدلی، همیاری، پاک دستی مدیران و کارشناسان سازمان منطقه آزاد ماکو در راه اعتلاء و رونق اقتصادی منطقه از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد؛ و سپس به مزایای سرمایه گذاری بخصوص در امر صادرات اشاره کرد و گفت با ورود شرکت تجلی به منطقه و اجراء پروژه‌های معدنی به دلیل قرابت با کشور‌های همسایه و مهیا بودن امکانات گمرکی و درگاه‌های انتقال محصول بخصوص به کشور ترکیه علاوه بر تامین نیاز داخلی دسترسی به بازار‌های صادراتی میتواند با کمترین هزینه تمام شده محقق گردد.

 

ضمن آنکه این مهم را میتوان  یک اتفاق دو سر سود تلقی نمود. زیرا  از یک سو باعث رضایتمندی سهامداران و ذینفعان شرکت تجلی می‌شود  واز سوی دیگر حضور و فعالیت اقتصادی شرکت تجلی عامل رونق، اشتغالزائی و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در مناطق کم برخوردار خواهد شد.

 

علی اکبری ضمن تشکر و قدردانی از تمام اقدامات و همکاری‌های صورت گرفته توسط مدیران آن سازمان به موانع و چالش‌های موجود در پروژه‌ها پرداخت و اظهار کرد در صورت مرتفع شدن برخی مسائل، شرکت تجلی آمادگی اجراء پروژه در مناطق پر پتانسیل را دارد.

 

در ادامه علی اکبری به اتفاق هیات همراه به بازدید میدانی از مناطق مختلف پرداخت؛ و هدف این بازدید را بررسی وضعیت موجود و امکان سنجی منطقه دانست.

 

در این بازدید مدیران بومی و مشاوران زبده صنعت وی را همراهی کردند؛ و به موارد  مهمی از جمله عوامل زیست محیطی، نحوه توزیع حامل‌های انرژی، چگونگی استفاده از منابع آبی، شرایط جغرافیائی، حمل جاده‌ای و مسائلی از این نوع پرداخته و تبادل اطلاعات نمودند.

 

در پایان علی اکبری گفت: بمنظور شناسائی ریسک‌های مربوط با سرمایه گذاری،  شرکت تجلی طی انعقاد تفاهم نامه با شرکت‌های مشاور تراز اول این صنعت از خدمات آن‌ها در زمینه: امکان سنجی، تست پایلوت، مکان یابی، فنی اقتصادی، راستی آزمائی دراکتشاف محدوده مورد نظر بهره می‌برد. امیدواریم پس از تکمیل و بررسی گزارشات بتوانیم سرمایه گذاری و اجراء پروژه در این منطقه را آغازکنیم