معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری: هلدینگ خلیج فارس یکی از مهمترین خاستگاه‌های شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان است
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری: هلدینگ خلیج فارس یکی از مهمترین خاستگاه‌های شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری از هلدینگ خلیج فارس به‌عنوان یکی از مهمترین خاستگاه‌های شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان نام برد و گفت: امیدواریم هلدینگ خلیج فارس پیش قراول اقتصاد دانش‌بنیان، نوآوری و ایجاد ثروت کلان واقعی (اندیشه، علم و فناوری) در کشور باشد

اقتصاد و بیمه – معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری از هلدینگ خلیج فارس به‌عنوان یکی از مهمترین خاستگاه‌های شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان نام برد و گفت: امیدواریم هلدینگ خلیج فارس پیش قراول اقتصاد دانش‌بنیان، نوآوری و ایجاد ثروت کلان واقعی (اندیشه، علم و فناوری) در کشور باشد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی عصرامروز (دوشنبه، ۲۴ بهمن‌ماه) درآیین گشایش چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایشی با این مقدمه که بسیار خوشحالم ادبیات ساخت داخل که سال‌ها برای آن زحمت کشیده شده مورد استقبال صاحبان کسب‌وکار در شرکت‌های پتروشیمی قرار گرفته است، اظهار داشت: اقتصاد دانش‌بنیان به هیچ‌وجه به معنای تولید داخل و بومی‌سازی نیست.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین برندهای اقتصادی دنیا در آمریکا، چین و اروپا حداکثر ۱۰ درصد ارزش‌شان زیربناها، ساختمان و…ست و ۹۰ درصد آن دانشی است که ارزش ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در صنعت پتروشیمی ۹۰ درصد ارزش برای ۱۰ درصد زیرساخت‌هاست.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با بیان اینکه آن چیزی که با عنوان اقتصاد دانش‌بنیان از آن صحبت می‌شود عملی است که می‌تواند فکر، اختراع و طرح و… را به ثروت تبدیل کند، افزود: وقتی از اقتصاد نوآوری صحبت می‌شود منظورمان چیزی است که ارزش افزوده ایجاد کند.

دهقانی با تأکید بر اینکه اگر دنبال شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان هستیم قطعا یکی از مهمترین خاستگاه‌های آن مجموعه‌های بزرگی مثل هلدینگ خلیج فارس است، گفت: این هلدینگ در پیشانی اقتصاد قرار گرفته و به دنبال آن است که عقب نیافتد، تراز مالی آن هنوز مثبت است، به آینده امیدوار است و موتور محرکه آن هم کار می‌کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری ادامه داد: اگر نوآوری شرکتی در مجموعه‌های مثل هلدینگ خلیج فارس اتفاق بیافتد می‌توان به اتفاقات نوآورانه از جنس اقتصاد دانش‌بنیان امیدوار بود.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس به سبب داشتن ویژگی‌های دولتی و خصوصی، می‌تواند در نوآوری شرکتی در کشور پیشرو باشد.

وی با اشاره به اینکه صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیری هلدینگ خلیج فارس به‌تازگی به همت مدیران این هلدینگ با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی شکل گرفته است، اظهار داشت: از این مقدار ۶۰۰ میلیارد تومان حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و ۱۴۰۰ میلیارد تومان استفاده از اعتبار مالیاتی هلدینگ خلیج فارس است که می‌تواند عامل محرک برای سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در پایان گفت: امیدواریم حرکت جدی، پرامید و پرانرژی مجموعه فاخر هلدینگ خلیج فارس با کمک و حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان استوار و امیدبخش ادامه پیدا کند و این هلدینگ پیش قراول اقتصاد دانش‌بنیان، نوآوری و ایجاد ثروت کلان واقعی (اندیشه، علم و فناوری) در کشور باشد.

چهارمین نمایشگاه وهمایش تخصصی حمایت ازساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایشی از امروز (دوشنبه، ۲۴ بهمن‌ماه) به مدت سه روز (چهارشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه) در جزیره کیش دایر است.