مدیرعامل بانک صنعت و معدن در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر از امضای تفاهمنامه آب منطقه ای با مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال و افتتاح دو طرح صنعتی با تسهیلات ۲۹۱۰ میلیارد ریال در گرمسار خبر داد
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر از امضای تفاهمنامه آب منطقه ای با مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال و افتتاح دو طرح صنعتی با تسهیلات ۲۹۱۰ میلیارد ریال در گرمسار خبر داد
مدیرعامل بانک صنعت و معدن که در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر به استان سمنان سفر کرده است، از امضای تفاهمنامه آب منطقه ای با مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال و افتتاح دو طرح صنعتی با تسهیلات ۲۹۱۰ میلیارد ریال و شعبه این بانک در گرمسار خبر داد.

به گزارش اقتصاد و بیمه از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر علی خورسندیان مدیرعامل این بانک که در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر برای امضای یک تفاهمنامه، افتتاح دو طرح صنعتی و شعبه گرمسار این بانک به اتفاق هیات همراهی متشکل از اعضای هیات مدیره، هیات عامل و مدیران ارشد به استان سمنان سفر کرده است، اظهار داشت: بانک صنعت و معدن در تامین مالی طرح های تولیدی با رویکرد بهبود و توسعه شاخص های اقتصادی منطقه همواره پیشرو بوده و در این استان ۲۸۲ طرح صنعتی با تسهیلاتی بالغ بر ۱۱۶ هزار میلیارد ریال تامین مالی شده است.
وی افزود: طرح های یاد شده اشتغال زایی خوبی نیز در این استان به همراه داشته و برای ۵ هزار و ۴۶۴ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

دکتر خورسندیان با اشاره به اینکه یکی از اهداف سفرهای استانی وی و مدیران ارشد بانک صنعت و معدن به استان های مختلف کشور پیگیری مصوبات سفرهای ریاست جمهوری است، عنوان داشت: در استان سمنان ۱۵ طرح صنعتی از مصوبات سفر ریاست جمهوری از سوی این بانک با تسهیلاتی به مبلغ ۶ هزار و ۹۸۰  میلیارد ریال مصوب شده و در حال پرداخت می باشد.
وی اضافه کرد: در مورد تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز در راستای همسویی با سیاست های کلان کشور در خصوص حمایت از بخش تولید و اشتغال کشور، عملکرد مطلوبی را در استان سمنان شاهد هستیم و در مجموع یکهزار و ۴۸۵ میلیارد ریال به صنایع مختلف از این محل تسهیلات پرداخت نموده ایم.
دکتر خورسندیان و هیات همراه به اتفاق معاون اقتصادی استاندار سمنان و فرماندار گرمسار دو طرح شرکت ذوب آهن آرمان آسیا و گچبرگ سازان کویر گرمسار که از سوی این بانک با تسهیلاتی بالغ بر ۲ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۵۰ نفر، تامین مالی شده اند را افتتاح نمود.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در خلال مراسم افتتاح طرح های یاد شده تصریح کرد: با افتتاح طرح های صنعتی در راستای تکمیل زنجیره ارزش از خام فروشی فاصله گرفته و ارزش افزوده بیشتری ایجاد می شود و اگر بتوانیم محصولات نهایی را صادر کنیم، ارزآوری مناسبی نیز به همراه خواهد داشت و این موضوع در صنایعی مثل فولاد که کاربردهای گسترده ای در دیگر صنایع دارد، اهمیت بیشتری می یابد.
شرکت ذوب آهن آرمان آسیا، شمش های فولادی و مفتول کلاف تولید می کند و موضوع فعالیت شرکت گچبرگ سازان کویر گرمسار نیز تولید انواع صفحات گچی با روکش سلولزی، تایل های گچی با روکش PVC و سازه های گالوانیزه می باشد.
در ادامه این سفر، مدیرعامل بانک صنعت و معدن، تفاهمنامه آب منطقه ای جهت تأمین ۲۱ میلیون مترمکعب در سال آب آشامیدنی و صنعتی شهرستان های گرمسار و آرادان و شهر ایوانکی را به مبلغ بیش از یک‌هزار میلیارد ریال به امضا رساند.
وی در حاشیه امضای این تفاهمنامه تاکید کرد: این پروژه یکی از بهترین طرح هایی است که با مشارکت بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسیده و اثرات بسیاری در توسعه اقتصادی این منطقه خواهد داشت.