مدیرانی فراتر از قانون!!
مدیرانی فراتر از قانون!!
براساس ماده ۱۴۱ قانون اساسی و ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و طبق تبصره ۵ این قانون بسیاری از مدیران شرکت‌ها مانند مدیرعامل فعلی شرکت بیمه البرز باید با حکم انفصال روبرو شوند. مدیرانی که به سبب پاداش‌های نجومی در هیات مدیره چند شرکت و مدیرعاملی یک شرکت با چند شغل در ارکان مختلف ظاهر می‌شوند و برای در دید نبودن سکوت رسانه‌ای اختیار می‌کنند.

 

به گزارش اقتصادوبیمه و به نقل از شمانیوز،

رسانه‌ها بارها و بارها درباره مدیرانی که در مقابل خبرنگاران سیاست سکوت را اختیار کرده‌اند، مطالبی را آورده‌اند، بدون شک، پورکیانی مدیرعامل بیمه البرز در دسته این مدیران قرار می‌گیرد. اما شاید در ذهن بسیاری این سوال مطرح شود که علت اتخاذ چنین تصمیمی توسط پورکیانی چه موضوعی می‌تواند باشد؟ برای دانستن جواب این سوال مطلب پیش رو را بخوانید.

محسن پورکیانی مدیرعامل شرکت بیمه البرز به عنوان مدیر فراتر از قانون معرفی شده است، یکی از مدیرانی که سیاست سکوت را در پیش گرفته تا بتواند بر صندلی ریاست و عضویت در چند شرکت به صورت همزمان قرار بگیرد. اما چه موضوعی موجب شده تا سکوت اختیار کند. علت این امر از طرف مدیرعامل بیمه البرز این است که وی مشمول ماده ۱۷ می‌باشد، همان قانونی که موجب شد دل‌فراز از مدیرعاملی و اسدنژاد از ریاست هیات مدیره بیمه ملت، یک‌شبه به کارشناس بیمه ایران تبدیل شوند. قانونی که اجرای آن بیشتر به تسویه حساب‌های شخصی شبیه می‌باشد تا رویه ای همه‌گیر و عدالت محور، البته مثال‌های نقض فراوان دیگری نیز وجود دارد، از جمله ماجرای محسن پورکیانی و تکیه زدن بر صندلی مدیرعاملی فعلی بیمه البرز را می‌توان ذکر نمود.

وی که باید پیش‌تر از اینها وضعیت بازگشت خود به بیمه ایران را مشخص می‌نمود، اکنون و در کمال تعجب به فکر حضور مجدد در هیات مدیره و تمدید مدیرعاملی خود در بیمه البرز با توجیه گرفتن مرخصی بدون حقوق است. آن هم در شرایطی که براساس ماده ۱۴۱ قانون اساسی و ممنوعیت متصدیان بیش از یک شغل نه تنها تا همین‌جا مرتکب تخلف شده است بلکه طبق تبصره ۵ مستحق انفصال خدمت از ۶ ماه تا یکسال نیز می باشد.

البته این مسائل در بیمه البرز آنچنان هم عجیب و غریب نیست، به عنوان مثال مجید نادری که در شرکت‌های اقتصادی و خودکفایی آزادگان، پارس مینو و ایران مرینوس نیز به عنوان عضو هیات مدیره مشغول است، همزمان افتخار خدمت در بیمه البرز نیز به عنوان عضو هیات مدیره در کارنامه خود دارد.

هر چند شوق خدمت، سن و سال و شرایط نمی‌شناسد اما مطمئنا پاداش‌های ۶۸۰ میلیون تومانی به اعضای هیات مدیره بیمه البرز نیز در این مسیر بی‌تاثیر نبوده است. به هرحال باید منتظر ماند و دید که براساس قانون، پورکیانی نیز به بیمه ایران باز می‌گردد یا شاهد مسائل دیگری خواهیم بود.