محصولات دانش بنیان دارویی رونمایی شد
محصولات دانش بنیان دارویی رونمایی شد

محصولات جدید شرکت دارویی تیپیکو با هدف بومی سازی و جلوگیری از خروج ارز و تامین نیاز حوزه سلامت در کشور، رونمایی شد

اقتصاد و بیمه – محصولات جدید شرکت دارویی تیپیکو با هدف بومی سازی و جلوگیری از خروج ارز و تامین نیاز حوزه سلامت در کشور، رونمایی شد.

 

به گزارش شستارسانه ، شرکت دارویی تیپیکو در رویداد هم افزایی و همکاری شرکت سرمایه گذاری شستا و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تعدادی از محصول های جدید را رونمایی کرد.

«ویال اداراوون edaravone که در بیماری als کاربرد دارد»، «آمپول لابتالول که برای کنترل فشار خون بالا در شرایط اورژانس کاربرد دارد»، «آمپول کلسی تریول، که فرم فعال ویتامین ب است»، «آمپول روکورونیوم ۱۰۰ که در حفط و القای بیهوشی استفاده می شود» و همچنین «۵ ماده موثره دارویی» نیز در کشور توسط این مجموعه بومی سازی شده است، مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین ماده موثره دارویی شامل دولوکستین، آملودیپین، بیزوپرولول، پریلوکایین و کتورولاک که توسط شرکت تیپیکو تولید شده‌ بود رونمایی شد.

منصور نکویی نیا مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت دارویی تیپیکو با اشاره به محصولات جدید گفت: این مجموعه در ارتقای سلامت و خودکفایی در تولید فرآورده‌های دارویی و مواد موثره راهبردی تلاش می کند.

وی بیان داشت: در شرکت تیپیکو و در راستای تامین امنیت دارویی کشور، ۴۹ محصول ایرانی را برای بار نخستین بار در کشور به تولید رساندیم که مجوزهای لازم تولید را دریافت کرده‌اند؛ از این میان، ۲۸ محصول تولیدشده جزو محصولات راهبردی به شمار می‌روند که از این تعداد، ۱۹ محصول تا کنون رونمایی شده‌اند.

مدیرعامل و رییس هیئت مدیره شرکت دارویی تیپیکو بیان داشت: امروز نیز ۹ محصول کاملا راهبردی شامل ۴ فرآورده دارویی و ۵ ماده موثره دارویی معرفی و رونمایی شد.

وی با تاکید بر اینکه داروهای راهبردی ارزبری زیادی دارند گفت: تلاش می کنیم داروهای که برای کشور حیاتی است را به تولید برسانیم زمینه صادرات را فراهم کنیم.

نکویی نیا گفت: کتامین یکی از داروهای مهم و حیاتی در بیهوشی بود که آبان ماه سال جاری وارد بازار شد و نیاز کشور را تامین کرد.