مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنايع سيمان دشتستان (سهامی‌عام)
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنايع سيمان دشتستان (سهامی‌عام)
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنايع سيمان دشتستان (سهامی‌عام) مورخ 13/09/1400 در محل سالن نگين هتل ارم تهران برگزار گردید. در این مجمع که با حضور 15/66 درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای سعيد نايب بود، که جنابان کامران معتمدي و حسين ذکاوتي قوچان در مقام نظار اول و دوم و آقای ايرج موسوي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۲۰۰/۱ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

پیام هیات مدیره:

هیات مدیره و مدیریت شرکت معتقد است که حافظ و امانتدار سهامداران محترم بوده و به منظور حراست و ارتقا امانت واگذار شده به آنها، وظیفه خود می داند که از انجام هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزد . مدیریت شرکت در راستاي تحقق این هدف و با اعتقادي راسخ به ادامه روند پویایی و موفقیت شرکت، در سال مالی مورد گزارش در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی شاخص هاي اصلی این صنعت ، کاهش و رفع موانع و گلوگاه هاي سنوات گذشته ، اصلاح و بازبینی خط مشی هاي ناکارآمد گذشته و همچنین استفاده بهینه از موقعیتهاي بازار سرمایه، اقدامات اساسی به عمل آورده و برنامه ریزی هاي خود را بر مبناي رضایتمندي سهامداران و حفظ و ارتقاي منافع ایشان بنا نهاده است. بر این اساس گزارش حاضر در برگیرنده اهم فعالیتهاي شرکت در جهت نیل به اهداف و استراتژي هاي شرکت است. هیأت مدیره و مدیریت شرکت معتقد است تمامی افتخارات و موفقیتهاي کسب شده، در سایه حمایتهاي بی دریغ و با پشتوانه سهامداران محترم حاصل گردیده است. تعامل مطلوب و استفاده از نظرات و انتقادات سازنده شما سهامداران محترم بی شک چراغ راه گذشته، حال و آینده بوده و هست. در این راستا بهره مندي از نظرات و رهنمودهاي شما عزیزان را ارج نهاده و آن را بستري یگانه و حیاتی در راستاي بهبود فرآیندهاي تصمیم گیري و برنامه ریزي خود می دانیم . خداي بزرگ را سپاس که با توفیقات و توجهاتش در سال “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” در حد وسع توان و امکانات تلاش نموده و با عنایات حضرت حق تعالی و جدیت و تلاش مجموعه همکاران اعم از مدیران ، کارشناسان و کارکنان و کارگران زحمتکش ، ضمن دستیابی به اهداف برنامه راهبردي و بودجه سال ۱۴۰۰، دین و امانتی را که به بوسیله اطمینان و اعتماد سهامداران محترم بر عهده بود ، صادقانه پاس و مجدانه ادا نماییم . قطعاً مجموعه مدیریت شرکت ، به این توفیقات حاصل شده بسنده نخواهد کرد و عزم ما براي برداشتن گام هاي بلندتر و دسترسی به اهدافی والا که در شان نام و ظرفیت این شرکت باشد جزم تر خواهد شد . اساس موفقیت ما، داشتن چشم انداز بلند مدت و رعایت اصول ایمنی و بهداشت محیط زیست و ارزشهاي استوارمان از جمله التزام عملی به ایفاي تعهدات، سخت کوشی و پرهیز از تجمل گرایی، رعایت اصول اخلاق حرفه اي و توسعه مستمر منابع انسانی، امکانات و تجهیزات اجرایی میباشد.

کارآفرینی یکی از موثرترین ابزارهاي توسعه و تعالی اقتصادي جامعه است که ترویج آن آثار شگرفی بر شکوفایی اقتصادي ، قطع وابستگی و پیشرفت فن آوري دارد. متقابلاً، مهم ترین دستاورد فرآیند کارآفرینی یعنی ایجاد مشاغل جدید و رفاه اجتماعی حاصل از آن، نشاط اجتماعی و شاخص امید به زندگی در بین مردم را ارتقاء داده و از این رهگذر کمک بزرگی به پویایی فرهنگی و اخلاقی جامعه خواهد نمود. تخصص، انعطاف پذیري ودرك مناسب تیم ها و گروه هاي متنوع فنی این شرکت از شرایط موجود و سخت کوشی و نوآوري، مهمترین عواملی هستند که چشم انداز روشن وآینده اي مطمئن را نوید می دهند.

سایر اقدامات:

  • پیگیری تامین منابع مالی برای اجرای طرح در دست اجرا
  • تهیه گزارشات ماهیانه مدیریت و بهینه نمودن هزینه ها
  • تهیه صورت های مالی میان دوره ای حسابرسی شده و پایان سال مالی
  • ارائه گزارشات به سازمان بورس و اوراق بهادار در مقاطع مختلف سال
  • پیگیری رفع تکالیف مجمع تا سرحد امکان
  • پیگیری مستمر از طرف واحد امور مالی شرکت برای تعیین تکلیف مالیات عملکرد سال ۹۵ الی ۹۷ و مالیات ارزش افزوده سالهای ۹۳ و ۹۵ الی ۹۸ تا حصول نتیجه نهایی.
  • تشکیل جلسات کمیته حسابرسی داخلی

بیانیۀ چشم انداز شرکت در افق ۵ ساله:

شرکت صنایع سیمان دشتستان به منظور ارزش آفرینی براي ذینفعان ، مجدانه رشد و تعالی سازمانی را سر لوحه خود قرار داده است ، به طوري که با ارائه بالاترین راندمان تولید ، برترین کیفیت محصول و بیشترین بازده مالی در صنعت سیمان بهترین گزینه سهامداران ومشتریان باشد.

جایگاه شرکت در صنعت

شرکت در گروه صنعت سیمان ،آهک ، گچ فعالیت می کند . افزایش مبلغ فروش در سال جاري نسبت به سال قبل ۳۹ درصد می باشد که عمدتاٌ ناشی از افزایش ۸۹ درصدي نرخ فروش سیمان بوده است .

وضعیت و تحولات صنعت سیمان در سال مالی مورد گزارش :

چالش های پیش روی صنعت سیمان

صنعت سیمان کشور به لحاظ توانایی بالا در صادرات و ارزاوری ، کاربردهای متنوع و ظرفیت بالای تولیدی که دارد در کنار وجود مواد اولیه فراوان وبا کیفیت بالای داخلی و وجود دانش فنی و تولید بخش زیادی از تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور می تواند یکی از لنگرگاه های مهم کشور برای رشد و توسعه اقتصادی باشد. با این وجود، برنامه ریزی برای رفع چالش ها و موانع پیش روی این صنعت برای استفاده از پتانسیل های آن در گذار از رکود و رسیدن به رشد و شکوفایی بیش از پیش ضروری به نظر می رسد. مصرف بالای انرژی، وابسته بودن به فعالیت های جانبی مانند مسکن و ساخت و ساز، آلاینده بوده این صنعت، پایین بوده بهره وری نیروی انسانی، ضعف تحقیق و توسعه، ضعف زیرساخت های حمل و نقل و نبود نشان تجاری قابل رقابت با رقبا و افزایش قیمت اقلام مصرفی از قبیل قطعات یدکی و مشکلات ناشی از تحریم ها و عدم جابجایی ارز و افزایش قیمت تمام شده محصول از جمله نقاط ضعف و تهدیدهای این صنعت به شمار می رود. برخی دخالت های دستوری دولت به ویژه در زمینه کنترل قیمت سیمان از دیگر مسائل این صنعت است به نحوی که هر ساله موضوع افزایش قیمت آن در فصول ابتدایی هر سال با چالش هایی همراه می شود . با توجه به چالش ها و مشکلات پیش روی صنعت سیمان، اجرای اقداماتی کلی در زمینه توسعه و ایجاد زیرساخت ها از طریق توسعه خطوط شبکه گازرسانی، تکمیل و توسعه شبکه ریلی و راه ها ، سازماندهی و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و دریایی، ایجاد نظام یکپارچه در بخش توزیع سیمان از طریق نظام مند کردن صادرات درمناطق مرزی با ایجاد هلدینگ های صادراتی در این مناطق، تدوین سیاست ها و الزامات تنظیم بازار و ایجاد تمرکز در حوزه سیاست گذاری صادرات سیمان، پیاده سازی استانداردها، بومی سازی فناوری های لازم، افزایش بهره وری تولید و انرژی و … ضروری به نظر می رسد.

گزارش پروژه های شرکت صنایع سیمان دشتستان در سال مالی ۹۹ – ۱۴۰۰:

پروژه جایگزینی ایرلیفت تغذیه کورهو ایرلیفت سیلوهای مواد با الواتور:

این پروژه پس از تامین منابع مالی هم اکنون مراحل پیش پرداخت اولیه آن انجام شده است و شرکت ساپنا با همکاری دفتر فنی و مهندسی شرکت صنایع سیمان دشتستان نسبت به مکان سنجی و مسیرهای موجود در سایت اقدام نموده و در حال حاضر در مرحله تایید نقشه های طراحی شده می باشد.

شیوه های تامین مالی

شرکت برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری جهت بهبود فرآیند عملیاتی با توجه به مصوبات مجمع عمومی صاحبان سهام مبنی بر تقسیم سود نقدی در نظر دارد از محل سود تقسیم نشده، ذخائر استهلاک، فروش داراییهای غیرمولد و همچنین دریافت تسهیلات از سیستم های بانکی استفاده نماید. برخی از اقلام و تجهیزات ماشین آلات ، قطعات یدکی مورد نیاز به صورت اعتباری از تامین کنندگان خریداری می گردد.

«گزارش تکمیلی به زودی در وب سایت و نشریه»