مجمع عمومی عادی سالیانه ساینا برگزارشد
مجمع عمومی عادی سالیانه ساینا برگزارشد
مهندس مسعود مدنی با تصریح اینکه شرکت ساینا با بیش از چند دهه سابقه تولید در سایه همت و تلاش همه مدیران و كاركنان متعهد توانسته هم اکنون در کنار سایر رقبا، با عرضه برندهای خوشنامی بنام گلی، گلی پلاس، پریمکس، سپید، برف، رخشا و ارکید در گروه محصولات صنایع بهداشتی و شوینده کشور بدرخشد خاطرنشان کرد سرمایه­ گذاری پایدار، رفتار حرفه­ای، تولید دانش محور، کارآیی، اثر بخشی، تعامل با رقبا، ارائه خدمات برتر، شایسته سالاری و هم­افزایی و مشارکت با کلیه ذینفعان در جهت دستیابی به اهداف متعالی شرکت از جمله چشم اندازهای پیش روی ماست که ضمن استعانت از خداوند بزرگ، با تلاش جمعی بدان دست خواهیم یافت . سرپرست شرکت با اشاره به مزيت هاي رقابتي شركت از قبيل منابع انسانی متخصص ، دستگاههای مدرن ، دسترسي به منابع زيرزميني آب ، وجود زيرساخت هاي صادراتي ، قابليت توليد هم زمان چندين محصول متفاوت در زمينه شوينده هاي خانگي و… ، از برنامه ريزي براي راه اندازي پروژه توليد سولفوناسيون و مواد اوليه مورد نياز صنعت شوينده در ساينا خبر داد و اظهار اميدواري نمود كه در صورت وجود حمايت سازمانهاي بالا دستي و تصويب اعتبار لازم، طرح توليد سولفوناسيون تا پايان سال ۱۴۰۱ به مرحله بهره برداري برسد.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت ساینا (سهامی‌عام) مورخ ۲۰/۱۱/۱۴۰۰ در محل کيلومتر ۸ اتوبان فتح سالن همايشات شرکت پاکسان برگزار گردید.
در این مجمع که با حضور ۸۱/۷۷ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده دکتر امیرعلی نعمت الهی بود، که همایون باقری و مجید نژوری در مقام نظار اول و دوم و دکتر مسعود مدنی به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع توسط مدیرعامل مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ ، با تقسیم سود ۲۰۰ ریالی به ازای هرسهم به کار خود پایان دادند .

 

در ابتدای مجمع دکتر امیرعلی نعمت الهی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر وماه مبارک رجب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ، جانبازان و آزادگان استان زنجان با تکریم کارگران زحمتکش مجموعه ساینا که با تلاشی مضاعف توانستند سربازان خدوم سنگر در جنگ اقتصادی باشند تقدیر به عمل آورد . رئیس هیات مدیره هلدینگ مدیریت صنعت شوینده در ادامه با خیرمقدم به سهامداران و مدیرانی که علیرغم شرایط کرونا تقبل زحمت کرده و به مجمع آمده اند ابراز امیدواری کرد با رایزنی ها و مذاکراتی که برای متناسب سازی قیمت محصولات شوینده با توجه به افزایش سرسام آور مواد اولیه که بیش از ۸۸ درصد قیمت تمام شده محصول را شامل میشود ، در حال انجام وپیگیری است بتوان اصلاح قیمت مناسبی را برای شوینده ها از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اخذ کرد . سرپرست ساینا نیز درگزارش مفصل خود به بیان تاریخچه ای از شرکت پرداخت و پیرامون گزارش های مالی اعم ازمیزان تولید، فروش و سودآوری در سال مالی گذشته به ارایه توضیحاتی پرداخت .
دکتر مسعود مدنی با بیان اینکه علیرغم تمام سختی ها و گرانی مواد اولیه توانستیم سهم بازار خود را حفظ کنیم افزود :هم اکنون در مایع ظرفشویی سهم ۷ درصدی ،در مایع البسه سهم ۱۲ درصدی و در محصولات پاک کننده و اسپری سهم خوبی از بازار داریم و مصمم هستیم با اجرای راهبردهای مد نظر هلدینگ و به یک سودآفرینی درخورنام شرکت درسال آینده دست یابیم .
سرپرست شركت ساينا با اشاره به ساير مزيت هاي رقابتي شركت از قبيل دسترسي به منابع زيرزميني آب ، وجود زيرساخت هاي صادراتي ، قابليت توليد هم زمان چندين محصول متفاوت در زمينه شوينده هاي خانگي و… ، از برنامه ريزي براي راه اندازي پروژه توليد سولفوناسيون و مواد اوليه مورد نياز صنعت شوينده در ساينا اظهار داشت كه در صورت وجود حمايت سازمانهاي بالا دستي و تصويب اعتبار لازم، طرح توليد سولفوناسيون تا پايان سال ۱۴۰۱ به مرحله بهره برداري برسد.

 

مسعود مدنی در بخش دیگری از گزارش خود حفظ سهم بازار و اینکه طبق دستورالعمل هلدینگ ، شرکت به دنبال افزایش صادرات محصولات خود میباشد را اولویت های اصلی برشمرد و خاطرنشان کرد : کاهش قدرت خرید مردم ، وجود رقبای جدی و تخفیفات فراوانی که این شرکتها برای فروش محصولات خود در نظر میگیرند از جمله مواردی است که کار را برای حفظ سهم بازار سخت میکند .
دکتر امیرعلی نعمت الهی، مدیرعامل هلدینگ مدیریت صنعت شوینده، که ریاست مجمع را بر عهده داشت درجمع بندی مباحث مطرح شده یکی از مهمترین اولویت های ساینا را کاهش بهای تمام شده و کاهش هزینه ها دانست و گفت : در راستای استراتژی هولدینگ ابلاغ جابجایی دفتر تهران به خود کارخانه انجام و توافقات خوبی برای تناسب بخشی بین قیمت مواد اولیه و قیمت نهایی محصول صورت پذیرفت . رییس مجمع همچنین خاطرنشان کرد :
-کاهش بهای تمام شده
-اهتمام به جهش صادرات
– نظارت،استیضاح و پیگیری
-اقدامات نوآورانه و دانش بنیان
-شفافیت و اجرای کامل قوانین و مقررات
-انسجام بخشی و هم افزایی بیشتر درون گروهی
-پیاده سازی و اجرایی کردن استراتژیهای هولدینگ
-اطلاع رسانی کامل ، به موقع و مطلوب به سهامداران
– پاسخگویی و تکریم ذینفعان علی الخصوص سهامداران حقیقی
مهمترین رویکردها و سیاستگذاری های ما برای نیل به تعالی و پیشرفت در شرکت های تابعه میباشد .

 

به گفته مدیرعامل «بیدسیم» توجه ویژه به امر تبلیغات هدفمند باعث خواهد شد که هم در بُعد توسعه بازارو هم در بُعد ارتقای بِرندهای شرکت ساینا اتفاق های خوبی رقم بخورد و این شرکت بتواند سهم خود از بازار و سودش را افزایش دهد .
رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی ، برگزاری اولین باری مجامع شرکت های تابعه بیدسیم توسط هلدینگ شوینده که نشانگر نگاه جامع مدیریت این هلدینگ برای هم افزایی و انسجام بخشیدن بین شرکت های زیرمجموعه می باشد، تاکید رئیس مجمع مبنی بر اینکه ما به عنوان سهامدار عمده خادم وامانتدار تک تک سهامداران می باشیم و در این راه بر خود وظیفه می دانیم که کلیه فرآیندها و فعالیت ها با رعایت صرفه و صلاح شرکت و ذینفعان صورت گیرد و در این مهم هم نظارت مستمر و هم استیضاح را مدنظر داریم، برگزاری انتخابات اعضای جدید هیات مدیره که در آن یکی از اعضای هیات مدیره جدید با تعامل سهامداران عمده از شرکت صنایع شیمیایی ایران انتخاب گردید در صورتی که سهامداربیش از ۶۰ درصدی شرکت ساینا شرکت توسعه صنایع بهشهر می باشد ،همکاری کلیه ارکان مجمع در برگزاری شایسته این جلسه ، پاسخگویی دقیق و مستند دکتر نعمت الهی واعضای پنل به کلیه سوالات و ابهامات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط ، تشریح گزارشی جامع برای برنامه های آتیه ساینا، توضیحات نماینده سازمان بورس و تصریح رئیس مجمع مبنی بر تشکیل کمیته های وصول مطالبات و تسهیلات جهت دریافت معوقات شرکت و دریافت وام وتسهیلات موردنیاز از بانک ها با کمترین بازدهی ، اعلام رشد بیش از ۲۰ درصدی صادرات شرکت ، تاکید دکتر نعمت الهی براهتمام جدی مدیران برای بهبود فرایندها و توسعه فعالیت ها و ارتقاء عملکرد و ارایه گزارشهای دقیق ماهانه ، برپایی یک مجمع سالانه در نظم کامل و ارایه راهکارهای دقیق و کارگشا برای اعتلای هرچه بهترعملکرد شرکت که رضایتمندی سهامداران پُرشمار در مجمع را در داشت و حضور پرشمار مدیران عامل شرکت های تابعه و مدیران ارشد هلدینگ توسعه صنایع بهشهر منجمله آقایان دکتر معین زاد، دکتر حمزه و دکتر فاطمی در جلسه از نکات جالب این مجمع بود .

 

پيام هيات مديره
حمد و سپاس خداوند متعال كه به ما فرصتي دوباره داد تا گزارش خود در خصوص فعاليتها و وضع عمومي شـركت طـي سال مالي گذشته را كه به منظور دستيابي به اهداف پيش بيني شده و در چارچوب اساسنامه صورت پذيرفته است ، بـه استحضار برسانيم واطمينان ميدهيم كه شركت ساينا همواره خود را مفتخر و متعهد به رعايت ضوابط و مقـررات و ملـزم به حفظ و صيانت منافع همه افراد ذينفع ميداند و اين راه را با جديت ادامه خواهد داد. افتخار ما تحقق خواسته هـاي بـه حق مشتريان، همراه با ارائه خدمات و محصولات متنوع در صنعت شوينده ميباشد.
شركت ساينا به منظور كسب شرايط برتر در رقابت ، با استفاده بهينه از منابع و امكانات موجود اقـدام بـه تـدوين برنامـه هاي مناسب در راستاي بهبود تصميم سازي و تصميم گيري نموده و براي ارتقاء بازدهي و افـزايش كيفيـت محصـولات و خدمات ، كاهش زمان واكنش نسبت به نياز مشتريان ، شناسايي محدوديتها ، رفـع تنگناهـا ، شناسـايي و حـذف هزينـه هاي بدون ارزش افزوده مناسب و ارزيابي فعاليتهاي جديد كه انجام آن بر عملكرد شركت مـوثر بـوده و همچنـين برنامـه ريزي در جهت پژوهش ، تحقيقات و آموزش نيروي انساني ، نموده است و بيشترين تلاش كاركنان ما بسترسازي و ايجاد زيرساخت هاي لازم براي بهبود كمي و كيفي محصولات وعرضه محصولات جديد ، متناسب با نياز هاي مشتريان بوده به طوري كه در سال مالي آتي نتيجه اقدامات و بسترسازيهاي انجام شده در سال مالي كنوني ، بـه نتيجـه خواهـد رسـيد و محصولات جديد و متنوع با برندهاي جديد و محصولات فعلي با كيفيت بهترو متناسب با نياز بازار مصرف عرضـه خواهـد شد . دستاوردهايي كه دراين گزارش ملاحظه مي فرماييد نتيجه تلاش خالصانه مديران وهمكاران پرتلاش و متخصص، اعتمـاد مشتريان محترم و همراهي سهامداران ارجمند بوده است. اميد داريم در تداوم اين راه با توليد محصول با كيفيـت ايرانـي موجبات افتخار، سرافرازي و بهره وري بيشترشركت ساينا را فراهم آورده و سهمي هر چنـد كوچـك در راه خودكفـايي و بالندگي ايران عزيز برداريم .
در پايان هيات مديره انتظار دارد با حمايتها و رهنمودهاي سهامداران محترم و با تكيه بر الطاف خداوند متعال گـام هـاي موثر و مفيدي براي رشد و ارتقاي شركت برداشته شود.

 

لازم به ذكر است اين مجموعه درتوليد و بسته بندي ٤ گروه محصول فعاليت دارد كه شرايط تكنولوژيك آن به شرح ذيل مي باشد:
۱ -در تكنولوژي توليد مايعات ظرفشويي فرايند آن از خطوط تمام اتوماتيك از مرحله بطري گذاري تا بسته بندي محصول توسط ماشين آلات مدرن بهره مند مي باشد .
٢ -در تكنولوژي توليد مايعات البسه خط توليد از طريق ماشين آلات مدرن و كنترل دقيق حجم استفاده مي شود .
٣ -در توليد محصولات پاك كننده ها با ماشين آلات بسيار مدرن كه به طور انحصاري در اين مجموعه نصب گرديده است فرآيند توليد صورت مي گيرد.
٤ -در توليد محصولات اسپري خطوط تمام اتوماتيك كليه مراحل را پوشش مي دهد.
اهم پروژه هاي انجام شده شركت به قرار زير مي باشد:
۱- نصب و راه اندازي خط شامپو
۲- نصب و راه اندازي خط توليد مايع دست
۳- توسعه تجهيزات واحد آزمايشگاه
۴- نوسازي خطوط توليد مايعات پاك كننده
پروژه هاي در مرحله طرح ريزي :
۱- اصلاح سيستم فاضلاب و بهبود افزايش ظرفيت سپتيك پساب
۲- توليد محصولات شركت با نامهاي تجاري جديد
۳- توليد مايع دستشويي
۴- توليد فوم ريش ٥
۵- توليد خوشبو كننده هوا