مجمع عمومی عادی سالیانه تایدواتر خاورمیانه برگزار شد
مجمع عمومی عادی سالیانه تایدواتر خاورمیانه برگزار شد
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت تايد واتر خاورميانه (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ در محل هتل بزرگ ارم، سالن همايش چند منظوره سپهر برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۷۳/۱۵ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای رحمت اله صادقيان بود، که جنابان  محمدرضا پيش رو و سعيد ذوالفقاري در مقام نظار اول و دوم و آقای  اميرحسين سپهري به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۵۰۰  ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

 

–        حوزه فعالیت شرکت عمدتا خدمات دریایی و بندری، لجستیک، پشتیبانی و فنی و مهندسی، بانکرینگ، سالویج و لایروبی است.

 

–         شرکت تایدواتر خاورمیانه سهم ۵۵ درصدی از بازار دارد و در صورت رفع تحریم ها می تواند فعالانه در بازارهای منطقه ای و فرامنطقه ای حضور داشته باشد.

 

–        شرکت تاید واتر ۱۵ شرکت تحت کنترل مدیریتی خود را دارد.

 

–         درآمد کل ۲۹% افزایش و نسبت به بودجه پیش بینی شده ۱۱۲% تحقق یافته است. حاشیه سود قبل از مالیات بر درآمد کل ۹۳% است. درآمد عملیاتی شرکت  ۹% کاهش یافته که دلیل آن تعدیل قرارداد در یکی از شرکت های تحت پوشش در انتهای سال ۱۳۹۹ است و  امکان شناسایی درآمد تعدیل آن در سال گذشته و سالهای آتی میسر نیست.

 

–        افزایش سایر درآمدها ناشی از سود واگذاری شناورها و انتقال تعدادی از آنها به شرکت های زیرمجموعه و همچنین فروش ۲۴درصدی شرکت سرمایه گذاری افتخار سهام است. بهای تمام شده ۷۷% کاهش یافته و سود خالص شرکت اصلی ۳۶% افزایش یافته است.

 

–         شرکت در ناحیه عملیاتی خوزستان ۹۵%  افزایش درآمد و در ناحیه عملیاتی هرمزگان ۲۸% کاهش درآمد داشته است.

 

–         دارایی های غیرجاری شرکت ۱۷۹درصد رشد داشته که عمدتا مربوط به سرمایه گذاری در شرکت ها و خرید دارایی های ثابت بوده است.

 

–         شرکت در حال انجام فرآیندهای مربوط به پذیرش شرکت رهیاب رایانه در بورس است و در این شرکت مالکیت۹۹٫۵ درصدی دارد. همچنین در سال گدشته عرضه سهام شرکت افتخار سهام در بورس را به سرانجام رسانده است.

 

–         مالکیت حتاید در حبندر با خرید حق تقدم افزایش داشته و به بیش از ۶۰درصد رسیده است. برای حبندر برنامه افزایش سرمایه در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ را دارد.

 

–        حاشیه سود قبل از کسر مالیات به درآمد کل تلفیقی ۲۲ درصد است. درآمدهای عملیاتی تلفیقی نیز ۲۴% افزایش داشته است.

 

–         حدود ۶۸% درآمدهای شرکت در سال ۱۴۰۰  از خدمات بندری و حدود ۱۹% آن از خدمات پیامکی بوده است.

 

–         شرکت تایدواتر از تخلیه و بارگیری کانتینر، سهم ۴۸درصدی در بندر شهید رجایی و سهم ۳۶درصدی در بندر امام خمینی و سهم ۷۰درصدی از بندر امیر آباد را دارد.

 

–        شرکت پیش بینی سود خالص ۹۶۰ میلیارد تومانی در سال در ۱۴۰۱ را دارد.

در پاسخ به سوال سهامداران عنوان شد:

 

–         تلاش می کنیم پروژه ترمینال غلات را تا شهریور ۱۴۰۱ به بهره برداری برسانیم.

 

–        ارزش تخمینی ما از شرکت رهیاب رایانه حدودا ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیارد تومان برای عرضه به بورس است.

 

–        فعلا در بندر چابهار فعالیتی نداریم اما مصوب کردیم که از طریق یکی از شرکت های زیرمجموعه در بندر چابهار اقدام به ساخت سوله کنیم.

 

–        قصد داریم تمام فعالیت های دریایی حتاید رو به حبندر منتقل کنیم.

 

–        سود ۹۶۰ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۱ یا به ازای هر سهم ۱۳۶ تومان در دسترس است. امیدواریم بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

 

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تایدواتر خاورمیانه به ازای هر سهم ۵۰۰ ریال سود تقسیمی تصویب شد.

 

کسب ۸۷ درصدی مقبولیت حسابرسی صورتهای مالی شرکتهای گروه  در سال ۱۴۰۰ در حالی که این درصد مقبولیت صورتهای مالی در سال ۹۸ کمتر از ۴۰ درصد بوده است .

 

افزایش سرمایه شرکتهای تابعه ((۱۰مورد)) که بدین ترتیب مجموع سرمایه شرکتهای مدنظر از  حدود ۳۰۰۰ میلیارد به بالای ۱۰ هزار میلیارد در سال ۱۴۰۰

 

عرضه اولیه شرکت افتخار سهام در بازار بورس در سال گذشته و برنامه ریزی برای عرضه اولیه شرکت های دیگر زیر مجموعه

 

‌بازده سهامداران نسبت به ارزش سهام نشان از آن دارد که حدود ۶۰۰ درصد تاکنون سود برده اند

 

عرضه سهام شرکت خط دریا بندر

 

۴۸ درصد تخلیه در بندر شهید رجایی

 

۳۶ درصد در بندر امام خمینی

 

۷۹ درصدی در امیر آباد

 

تاید واتر و شرکتهای تابعه

 

«گزارش تکمیلی بزودی در سایت و نشریه»