مجمع عمومی عادی سالانه شرکت کشت و صنعت شریف آباد به زودی  در سازمان مدیریت صنعتی برگزار میشود
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت کشت و صنعت شریف آباد به زودی  در سازمان مدیریت صنعتی برگزار میشود

شایان ذکر است شرکت کشت و صنعت شریف آباد در زیر مجموعه گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر از قدمتی طولانی برخوردار می‌باشد و از سال ۱۳۵۸ در شهرستان قزوین با هدف تولید شیرخام با دارابودن فقط ۴۲۰ راس تلیسه ریجستر کانادایی فعالیت خود را شروع نموده است

اقتصاد و بیمه – شایان ذکر است شرکت کشت و صنعت شریف آباد در زیر مجموعه گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر از قدمتی طولانی برخوردار می‌باشد و از سال ۱۳۵۸ در شهرستان قزوین با هدف تولید شیرخام با دارابودن فقط ۴۲۰ راس تلیسه ریجستر کانادایی فعالیت خود را شروع نموده است.

این شرکت دارای دو واحد کشاورزی و دامپروری در مزرعه شریف آباد (شهرستان قزوین) و کارخانه فراورده های لبنی رابتا در شهرستان قم می¬باشد.
یکی از ظرفیت‌هایی که باعث افزایش امنیت¬، رشد و سودآوری گله‌ها می‌شود، مسأله کشاورزی و زراعت است که در حال حاضر حدود ۷۵۰ هکتار از ۹۰۰ هکتار اراضی موجود کشاورزی در شرکت کشت و صنعت شریف آباد در زمینه تولید محصولاتی همچون گندم ، ذرت علوفه¬ای ، یونجه ، کلزا و قصیل یا جو علوفه‌ای فعال می‌باشد.

دو دیدگاه اصلی در واحد کشاورزی همواره سرلوحه و مورد تاکید می‌باشد: ۱) زنجیره غذای دام موجود در شرکت از طریق تامین بخشی از علوفه خشبی دام که در حال حاضر حدود بیش از ۳۵ درصد محقق گردیده که امید است به طرق مختلف مانند کشتهای مشارکتی و سایر موارد به ۵۰ درصد مورد نیاز برسیم. ۲¬) با توجه به اهمیت نقش گندم در زنجیره غذایی کشور سعی گردیده هر ساله بخشی از برنامه کشت شرکت به تولید گندم اختصاص یابد که محصول گندم تولیدی به مراکز دولتی تحویل گردیده و کلش حاصله نیز در تغذیه دام مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین توجه به اقتصاد کشاورزی و سایر استاندارد های فنی کشت مانند رعایت تناوب زراعی همواره از اولویتهای واحد کشاورزی بوده است.
با توجه به دارا بودن حدود ۱۱ هکتار باغ مجزا در مزرعه شریف آباد¬، افزایش بهره وری و توسعه باغات مدرن از منابع موجود در زمره اهداف مهم واحد کشاورزی می باشد.
در واحد دامپروری، میانگین تولید روزانه شیرخام، حدود ۴۰ کیلوگرم می‌باشد که با توجه به ظرفیت‌های غنی سخت افزاری موجود به دنبال افزایش این رکورد هستیم البته در حال حاضر تولید شیر برخی از دام‌ها تا دو برابر میانگین روزانه است به طوری که چندین رأس از آن‌ها در ۳۰۵ روز تا سقف ۱۸ تن شیر تولید می‌کنند و این نکته حائز اهمیت در اطمینان و امیدواری ما در رسیدن به شاخص‌های بالاتر و جهش تولید در این زمینه محسوب می‌گردد.
همچنین یکی از مهمترین شاخص‌های اثربخش در رقابت پذیری شرکت کشت و صنعت شریف آباد در حوزه دام سنگین، برتری خزانه ارزشمند ژنتیکی آن در سطح کشور است¬؛ با توجه به ظرفیت موجود گله، بر آن شدیم تا طرح تکمیل ظرفیت گله ۴۵۰۰ راس دام شیری را نیز پیشنهاد دهیم که به حول و قوه الهی از این پروژه ، طرح ۳۰۰ راس باکس ‌های گوساله دانی و ۶۰۰ راس جایگاه فری استال برای دام شیری به بهره برداری کامل رسیده است.