مبین وان کیش و عملیاتی شدن راهکارهایی از جنس پیشرفت
مبین وان کیش و عملیاتی شدن راهکارهایی از جنس پیشرفت
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مبين وان کيش (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۵ در محل خيابان شريعتي بالاتر از چهارراه شهيد قدوسي روبروي پارک انديشه ورودي 11 مجتمع فرهنگي پيامبر اعظم برگزار گردید.

دکتر وکیلی نیا «مدیرعامل خوشفکر» با بیان اینکه محدودیت های موجود در کسب و کار شرکت از جمله؛ شیوع پاندومی کرونا ، تشدید تحریم های اقتصادی و فناورانه و نوسانات بازار سهام و بلاخص مصوبه‌ی سازمان تنظیم مقررات رادیویی که منجر به کاهش درآمد تولید محتوا و ارزش افزوده و زیان عملیاتی در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۴۵ میلیارد ریال گردید افزود: بحمداله با یک خرد جمعی و کارتیمی و تغییر رویکرد کاری توانستیم با تغییر در سبد کسب و کار، برنامه ریزی مناسب در جهت افزایش سهم در بازار و ارایه خدمات جدید و نوپا، از این دوران پرتلاطم عبور کرده و سود عملیاتی بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال برای سهامداران به ارمغان بیاوریم.

 

وی در خصوص آخرین وضعیت تعهدات مالی شرکت نی خاطرنشان کرد: که مطالبات اکثر پیمانکاران از محل عملکرد آنان تا پایان سال ۱۳۹۹ با شرکت تسویه و مطالبات سهامداران نیز که اطلاعات آنان در سامانه تکمیل بوده است، پرداخت شده است و در کنار آن علاوه بر سرمایه گذاری های خوبی که در شرکت شکل گرفته به میزان قابل توجهی ریسک بیمه و مالیات شرکت در حال حاضر بسیار کاهش پیدا کرده است.

 

دکتر وکیلی نیا در ادامه با ارایه آمار و اطلاعات کسب و کارهای شرکت و سودآوری حاصل از آن بیان داشتند که سرمایه گذاری‌های انجام شده از جمله خرید سهام استارت آپ‌ها و تشکیل سبد سهام موجب ورود نقدینگی مورد نیاز به شرکت شده است و با استمرار این موضوع می توان منابع مالی مورد نیاز سرمایه گذاری‌ها را با هدف ایجاد درآمد پایدار مورد توجه قرار داد.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مبين وان کيش (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۵ در محل خيابان شريعتي بالاتر از چهارراه شهيد قدوسي روبروي پارک انديشه ورودي ۱۱ مجتمع فرهنگي پيامبر اعظم برگزار گردید.

 

در این مجمع که با حضور ۵۹/۰۸ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای محمودکلانتري بود، که جنابان عبدالمحمد بيدختي نژاد  و مصطفي ابويي اردکان در مقام نظار اول و دوم و آقای مسعود وکيلي نيا به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

 

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹  و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۵۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

 

دکتر وکیلی نیا در ابتدای گزارش خود با اشاره به اینکه امسال را رهبری سال حمایت از تولید دانش بنیان ها نامیده‌اند و ما نیز در این مسیر پرقدرت و با صلابت در حال حرکت می باشیم افزود: طی سالی که گذشت علیرغم همه مشکلات توانستم شرکت را در ریل مورد هدف رهنمون سازیم و از مشکلاتی که از سال ۹۹ به شرکت مبین وان تحمیل شده بود با یک راهبرد اصولی به سمت و سوی بیزینس جدید پیش می رویم و در سال ۱۴۰۰ عملکردی درخشان حاصل سازیم.

مدیرعامل جوان و محقق شرکت با تصریح اینکه ما در سال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ شرکت را به سمت فین تک ها، سرویس ها مبتنی  بر تکنولوژی، ارزش افزوده فن آوری های نوین، حوزه گیم و بازی و دیگر استارت آپ های کاربردی پیش بردیم اضافه کرد: روی الگوتری پیامک  و VOD نیز تمرکز و برنامه‌ریزی خوبی داشتیم که بخش اعظمی از این برنامه ها عملیاتی گردید و با توجه به زیرساخت هایی که از سال ۱۳۹۹ به جد روی ان تمرکز کرده و پیاده سازی کرده بودیم و البته با توجه به پتانسیل خوب مبین وان کیش دستاوردهای خوبی نیز در این حوزه ها رقم خورد .

 

دکتر وکیلی نیا پیرامون  گزارش های سال مالی ۱۴۰۰ و مقایسه آن با سال پیش خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت ایجاد شده برای فعالیت اصلی شرکت در سال ۱۳۹۹ که درآمد و سود اصلی ما تنها از یک منبع بود با تبیین ، تدوین و ترسیم روش های نوین در آمدزایی توانستیم درآمدهای شرکت را از چند مسیر و سایر عملیات ها تامین کنیم و با ریل گذاری که به سوی مسیر جدید در سال ۱۴۰۰ انجام شد به خوبی توانستیم جایگاهی در خور و شان شرکت را در این حوزه های جدید به خود تعلق دهیم و بحمداله در سال مالی مورد گزارش از چندین منبع درآمدی به یک درآمد پایدار خوب رسیدیم.

 

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری های خوبی هم در حوزه هایی که داشتیم انجام دادیم و در کنار آن توانستیم با یک مدیریت بهینه و کنترل هزینه ها دوره مالی انقباض مالی را به خوبی پشت سر گذاشته و هزینه‌های مالی را به خوبی کنترل کنیم خاطرنشان کرد: قرن جدید شمسی برای مبین وان کیش تلالو بخش و نقطه عطفی در بسط فعالیت ها، عملکردها و توفیقات می باشد.

 

دکتر وکیلی نیا با اعلام اینکه در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بیش از ۸۵ درصد بدهی پیمانکاران نیز تسویه شد و بخش اعظمی از پرونده های حقوقی شرکت تعیین تکلیف گردید که این مهم در پیشبرد و هدایت شرکت به سمت تعالی، کمک شایانی به ما کرد افزود: تغییر رویکرد کاری و جراحی که در فعالیت شرکت در سال ۹۹ برای جدا شدن از یک منبع درآمد صورت پذیرفت یک جراحی موفق بود که توانست شرکت را به یک سود خوب که از چند منبع تامین می گردد برساند.

 

به  گفته وی سود عملیاتی در سال ۹۹ که دوره گذار از این مرحله بود منفی ۵ میلیارد گشت که با پایان دوره گذار و بعد جراحی در سال ۱۴۰۰ به سود عملیاتی ۱۰ میلیاردی رسیدیم و حتی زیان گذشته را جبران کنیم و مطمئن هستیم در این دوره آتی روند رو به رشد و صعودی خود را در سودآوری و کسب سهم بیشتر بازار استمرار و ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل «آوان» همچنین با تبیین اینکه یکی از سرمایه گذاری های بسیار خوب مجموعه خرید سبد سهام خوبی بوده که یکی از این سهام، شرکت آسیاتک بوده است افزود: که این مهم سود و نقدینگی مورد نیاز شرکت را تضمین ساخت به طوری که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۰ میلیارد از آسیا تک، سود سهام دریافت کردیم و این تزریق نقدینگی باعث پیشبرد پروژه ها و طرح‌های ما گردید بدون آنکه مجبور به دریافت تسهیلات و وام از بانک ها شویم.

 

دکتر وکیلی نیا اظهار داشت : ما در ۳ ماه گذشته پیرامون سرمایه گذاری در پروژه های جدید و خرید سهام با هیئت مدیره جلسات خوبی داشتیم و هماهنگی اخذ شد که عملیاتی کردن این راهبردها مطمئنا در سالهای آتی یک ارزش افزوده و سود خوبی را برای مجموعه ارمغان خواهد آورد.

 

مدیر ارشد «آوان» در بخش دیگری از گزارش خود خاطرنشان کرد لاین هایی که در سال ۱۳۹۹  و ۱۴۰۰ بر روی آن سرمایه گذاری شده است در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ به سوددهی مطلوبی رسیده و این نویدبخشِ یک دوره بسیار خوب در سود دهی و ارزش آفرینی برای سهامداران و ذینفعان خواهد بود.

 

یک شرکت سنگاپوری حاضر به قرارداد با ما بود به خاطر مشکلات تحریم نتوانستیم الان با کشورهای ترکیه و نیجریه هم در حال رایزنی هستیم تا با مشارکت آنها بتوانیم یک سوددهی خوب برای ذینفعال داشته باشیم.

 

مدیرعامل «اوان» اضافه کرد: سال گذشته همکاری با آسیاتک داشتیم که تاکنون رخداد خوبی بوده است، سرمایه گذاری روی محصول بین تو را اجرا کردیم، در حوزه دیتا سنتر و خدمات ابری نیز اقداماتی انجام شده و این دو حوزه مورد توجه شرکت قرار دارند.

 

سکاندار «اوان» در بخش پایانی گزارش خود تصریح کرد که سال گذشته قرارداد خوبی با شرکتی داشتیم که برای مجموعه بازاریابی می کرد اما این مهم خارج از مجموعه انجام می شد که سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که دانش فنی و اصلی هر حوزه باید در ساختار داخلی شرکت نهادینه شود بنابراین تیم بازاریابی را داخلی کردیم که بدون شک ثمرات مثبت آن را در ۳ ماه اتی به طور درخشانی قابل رصد خواهد بود.

 

لازم به ذکر است، مبین وان چند لایه و شاخه کسب و کاری دارد و یکی از مهم ترین اتفاقات عملکردی این شرکت در دوره جدید کاری تمرکز بر روی فناوری های مالی است.

 

رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، تقدیر ویژه جناب کلانتری رئیس مجمع از عملکرد در خور و شایسته جناب وکیلی نیا و تیم مدیریت وی در دوره گذار شرکت، تایید حسابهای شفاف و کلین مدیریت مالی شرکت توسط حسابرس و بازرس قانونی، اعلام پیش بینی رشد ۵۰ درصدی درآمدها در سال ۱۴۰۱ توسط مدیرعامل، تبیین اینکه در خرداد ماه رشد ۲۰ درصدی درآمدها نسبت به اردیبهشت در مبین وان کیش حاصل می شود، اعلام وجود ۹۰ میلیارد تومان پول جهت سرمایه گذاری های مورد تایید هیات مدیره، پاسخگویی دقیق و مستند به کلیه سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر بر خط و نهایت همکاری و تعامل کلیه ارکان شرکت منجمله سرکار خانم فتحی روابط عمومی شرکت برای پوشش خبری از نکات خواندنی مجمع بود که حیفمان آمد به اسب قلم سپرده نشود.

اقدامات و برنامه های آتی شرکت در سال ۱۴۰۰:

در راستای تحقق اهداف ترسیم شده و تکمیل اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ اهم اقدامات برنامه ریزی شده سال ۱۴۰۱ به موارد زیر می توان اشاره کرد:

–        سرمایه گذاری در حداقل ۳ شرکت جدید در راستای اهداف چشم انداز شرکت در قالب کنسرسیوم با سایر شرکت ها

–        ارایه تجاری محصول VOD در سال ۱۴۰۰

–        ارایه تجاری فاز دوم پلتفرم نوآوری باز (APL PLATFORM OPEN)

–        نهادینه کردن مدیریت دانش در شرکت و سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان

–        افزایش فروش محصولات فینتک در مقایسه با سال ۱۳۹۹ و جذب مشتریان جدید با ارایه محصولات متنوع

–        افزایش فروش سرویس پیامک انبوه و جذب مشتریان جدید

–        ارایه محصولات و خدمات ابری (SAAS)

–        ارایه آموزش های لازم جهت بهبود دانش تخصصی نیروی انسانی در راستای رویکرد جدید شرکت و اسخدام نیروی انسانی متخصص و با تجربه در حوزه منابع انسانی