لزوم برنامه‌ریزی برای سفر بازنشستگان/ساماندهی شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی در سال ۱۴۰۲
لزوم برنامه‌ریزی برای سفر بازنشستگان/ساماندهی شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بر ضرورت برنامه‌ریزی مجموعه ایرانگردی و جهانگردی برای سفر بازنشستگان تاکید کرد و گفت: این وظیفه همکاران ایرانگردی است که به نحو احسن برای سفرهای بازنشستگی برنامه‌ریزی کنند

اقتصاد و بیمه – مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بر ضرورت برنامه‌ریزی مجموعه ایرانگردی و جهانگردی برای سفر بازنشستگان تاکید کرد و گفت: این وظیفه همکاران ایرانگردی است که به نحو احسن برای سفرهای بازنشستگی برنامه‌ریزی کنند.

 

به گزارش صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت‌الله ترکی در همایش سراسری مدیران گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی به مناسبت «هفته کار و کارگر»، ضمن گرامیداشت این هفته اظهارداشت: حضور نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بازنشسته کشوری که همواره با عنوان گردشگر از هتل‌های جهانگردی و جهانگردی استفاده می‌کنند، ظرفیت بسیار خوبی برای مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی است و این وظیفه همکاران ایرانگردی است که به نحو شایسته برای سفرهای بازنشستگی برنامه‌ریزی کنند.

ترکی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری، سومین صنعت پر درآمد دنیا است، تصریح کرد: سهم ایران از این سودآوری، بین یک تا سه درصد است و این عدد بسیار اندکی است.

وی به شاخصه‌ها و ویژگی‌های گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی اشاره کرد و افزود: مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی یکی از مهمترین بنگاه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری است.

ظرفیت بالای هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی برای جذب گردشگر و افزایش سودآوری

ترکی تصریح کرد: مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی به صورت هدفمند ایجاد شده است که سایر مجموعه هتل‌های کشور دارای چنین ویژگی نیستند که از جمله می‌توان به نام و عنوان تجاری مجموعه ایرانگردی که از سال ۱۳۴۲ در کشور رسمیت پیدا کرده اشاره کرد که در اقصی نقاط جهان هم شناخته شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: از دیگر شاخصه‌های این مجموعه می‌توان به نیروی انسانی کارآمد آن اشاره کرد که تعصب، اعتماد و پیوستگی زیادی با هتل‌های ایرانگردی دارند و کمتر در سایر هتل‌های کشور دیده می‌شوند.

ترکی، زنجیره‌ای بودن هتل‌های ایرانگردی با وجود ۴۷ مجموعه هتلی فعال در سراسر کشور را از دیگر ویژگی‌های مطلوب این مجموعه عنوان کرد که می‌تواند در جذب گردشگر و افزایش سودآوری آن اثربخش باشد.

وی با بیان اینکه «در هیچ کجای جهان، کشوری با ظرفیت بالای گردشگری مانند ایران وجود ندارد»، گفت: بنابراین، مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، باید این ظرفیت بزرگ جذب گردشگر را مغتنم شمرده و نسبت به ارتقای سطح گردشگری در کشور اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

ساماندهی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه گام نخست صندوق در سال ۱۴۰۲

وی، نخستین گام از برنامه‌های صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۲ را «ساماندهی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه» عنوان کرد و گفت: این سیاست موجب افزایش سودآوری مجموعه اقتصادی صندوق خواهد شد و اگر هدف ما موفقیت صندوق بازنشستگی است، برای تحقق آن نیازمند یک فعالیت فراملی هستیم.

ترکی با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی از سطوح پایین به بالا، خاطرنشان کرد: برنامه‌ای موفق است که از پایین به بالا باشد و تدوین آن از سطح انجام شود چون قرار است در همان سطح جاری شود و هدفی که مدنظر صندوق است، ایجاد سیستمی است که آن برنامه را مدیریت می‌کند.

باید رنسانسی در ایرانگردی و جهانگردی انجام شود

مهدی ذوقی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی نیز در این همایش سراسری با تاکید بر اینکه «باید رنسانسی در این شرکت صورت پذیرد» گفت: اصلاحات ساختاری سازنده‌ای در ستاد شرکت در حال انجام است که براساس آن، چابک‌سازی نیروی انسانی و بهره‌مندی از نیروی دلسوز، خبره و متعهد در دستور کار مجموعه قرار گرفته است.

وی افزود: هم‌قسم شدیم با یاری خداوند و همکاری نیروهای بومی، قدیمی، صاحب نظر و با تجربه طرحی نو در مجموعه ایرانگردی و جهانگردی دراندازیم.

ذوقی، بازدیدهای سرزده و برگزاری جلسات با مدیران را مهم دانست و گفت: در حوزه شناسایی بازار و جذب گردشگر، ارتباط گیری مستمر و مفید با آژانس های گردشگری، مدیریت غذای هتل‌ها، در کنار صیانت، حراست و پایش، تفیض اختیار به مدیران باید عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی با بیان اینکه «برای جبران کاستی‌ها، نیاز به سرعت دوچندان داریم» تاکید کرد: مدیریت مشارکتی در کنار رعایت سلسله مراتب اداری باید مورد توجه مدیران قرار گیرد. درباره آموزش نیز بهتر است از استادان باتجربه درون سازمانی بهره گرفته شود.