كلید خوردن نظام بیمه‌گری هوشمند در بیمه دانا در آینده نزدیك
كلید خوردن نظام بیمه‌گری هوشمند در بیمه دانا در آینده نزدیك

مدیرعامل بیمه دانا از کلید خوردن هوشمندسازی عملیات بیمه‌گری در شرکت بیمه دانا در آینده نزدیک خبر داد

اقتصاد و بیمه – مدیرعامل بیمه دانا از کلید خوردن هوشمندسازی عملیات بیمه‌گری در شرکت بیمه دانا در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، دکتر رضا جعفری و هیئت همراه روز ششم اردیبهشت‌ماه جاری در بازدید از شعبه تبریز، ضمن تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های جدید این شرکت در سال‌جاری، تأمین انتظارات ذینفعان، کارکنان، سهامداران و بیمه‌گذاران را به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف این شرکت عنوان کرد.
در ابتدای این نشست، میرهاشم سیدی رئیس شعبه استاد شهریار تبریز با ارائه گزارش عملکرد شعبه مذکور، پرتفوی و سهم از بازار و نیز ضریب خسارت شعبه تحت سرپرستی خود را بررسی کرد و سپس به بیان چالش‌ها و برنامه‌های آینده خود پرداخت.
در این نشست صمیمانه مدیرعامل بیمه دانا بر لزوم سیاست‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تأکید کرد و گفت: بیمه دانا در آینده نزدیک نظام بیمه‌گری هوشمند را در صنعت بیمه کلید خواهد زد و برای کل صنعت بیمه به عنوان یک الگو معرفی خواهد شد.
وی ضمن تشریح راهبرد توسعه بازار در این شرکت گفت: طبق این راهبرد، چشم‌انداز ما ۱۰ درصد از بازار بیمه است که درصدد هستیم تا پایان سال ۱۴۰۴ به آن دست پیدا کنیم. در حال‌حاضر، ۷/۷ درصد بازار بیمه را با تولید ۸۶۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته در اختیار داریم.
دکتر رضا جعفری همچنین به بحث تفویض اختیارات به شبکه نمایندگی‌ها اشاره و عنوان کرد: ما براساس اصل اعتماد، محصولات خود را در اختیار شبکه فروش و نمایندگان قرار می‌دهیم تا آن‌ها این محصولات را به مشتریان عرضه کنند. از این‌رو ضروری است شبکه فروش همه بسترهای لازم را در اختیار داشته باشند و در این مسیر، هیچ مانعی نباید برای آن‌ها ایجاد شود.
ایشان در ادامه افزود: مسائل زیرساختی شرکت، نحوه حکمرانی و مدیریت بر سازمان، تشکیلات و ساختارهای سازمانی از مواردی است که همواره باید مورد بررسی قرار گیرند و در واقع همه باید به این باور برسیم که جهان دچار تغییراتی شده و همه‌ کسب‌وکارها در بستر دیجیتال و به‌صورت مجازی و کاملا هوشمند در حال عرضه‌شدن است و ما نیز نباید از این تحولات در تجارت عقب بمانیم.
وی با بیان این‌که باید سرعت خدمات‌دهی به مشتریان افزایش یابد، اظهار امیدواری کرد که با چابک کردن ساختار سازمان و حذف برخی پُست‌های موازی، شاهد یک ساختارِ چابکِ اثربخش در شرکت خواهیم بود.
مدیرعامل بیمه دانا در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم برنامه‌ریزی برای حل مشکلات و بازکردن گره‌ها و خروج از بحران‌ها تأکید کرد و بحث نحوه حاکمرانی شرکتی، توجه به سرمایه انسانی، چابک‌سازی سازمانی، توسعه بازار مبتنی بر ریسک و هوشمندسازی فعالیت‌ها، انضباط‌بخشی مالی و تقویت حوزه سرمایه‌گذاری را از مهم‌ترین راهبردها و نقشه راه بیمه دانا دانست.