قدردانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجموعه نفت پاسارگاد/ تلاش در سنگر تولید جهاد مقدس است
قدردانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مجموعه نفت پاسارگاد/ تلاش در سنگر تولید جهاد مقدس است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر همه کارگران، کارفرمایان و مدیران احساس کنند در یک جهاد مقدس قرار دارند، تولید بی شک افزایش پیدا خواهد کرد

اقتصاد و بیمه – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر همه کارگران، کارفرمایان و مدیران احساس کنند در یک جهاد مقدس قرار دارند، تولید بی شک افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل نفت پاسارگاد، دکتر سید صولت مرتضوی شامگاه پنجشنبه در جمع کارکنان، کارگران و مدیران نفت پاسارگاد افزود: باید با فروش محصولات به صورت ارزی حاشیه سود را بالا ببریم و فرآورده‌های نفتی را در بازار بین المللی عرضه کنیم.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی کشورهای دارای ذخایر غنی از جمله نفت بوده که باید بتوانیم محصولات خام را به محصولات با ارزش افزوده تبدیل کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
با قدردانی از خدمات و عملکرد نفت پاسارگاد در سال گذشته گفت: از مدیر عامل و همه همکارانشان در مجموعه نفت پاسارگاد قدردانی می کنم و امیدواریم جهش تولید با قوت و قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با توجه ظرفیت‌های موجود و با تلاش و مجاهدت همه کارکنان و مدیران تحقق رونق تولید در سال جدید نیز باید با قدرت پیگیری شود.
همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت:
مدیران، کارگران و همکارانی که امروز اینجا و در خطوط تولید و بخش‌های مختلف حضور دارند، نیروهای مومن، پرکار و انقلابی هستند که توقع ما این است که انشالله مجموع تولید این شرکت امسال نیز افزایش یابد.
وی افزود: نفت پاسارگاد پارسال خوشبختانه افزایش ۳۰ درصدی تولید داشته که بیش از ۳۰۰ هزار تن افزایش تولید به ثبت رسانده است.
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌ها و راهبردهای این شرکت که به ما نیز اعلام شده، امسال تولید نفت پاسارگاد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن هدفگذاری شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز برای بازدید، نظارت میدانی و هم برای احوالپرسی از کارگران سخت‌کوش و عرض خداقوت به این مجموعه تولیدی آمدیم.
وی اضافه کرد: مبحث رشد تولید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون شعار سال، به همه مجموعه‌های تولیدی برمی‌گردد و البته که ما اگر بتوانیم رشد تولید داشته باشیم افرایش بهره‌وری نیز خواهیم داشت و با افزایش بهره‌وری یکی از مولفه‌های مهار تورم هم اتفاق خواهد افتاد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دستاوردهای نفت پاسارگاد خاطر نشان کرد: کارهای بزرگی انجام شده و تلاشگران و متخصصان این مجموعه با تصرف بر علوم و دانش‌بنیان کردن صنعت، موفق شدند ضایعات لاستیک‌های خودرو را در تولید قیر مورد استفاده قرار دهند و با تغییراتی که انجام داده‌اند پایداری و عمر متوسط آسفالت را بهبود بخشیدند.
وی افزود: مجموعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری در زیرمجموعه وزارتخانه مبنای کارشان را بر شفافیت قرار داده اند و یکی از راه های این ایجاد شفافیت، ارائه محصول در بازار سرمایه است.

مرتضوی اضافه کرد: ما بخش قابل توجهی از شرکت‌های سودده را در بازار سرمایه ثبت و عرضه کردیم و شرکت‌هایی که تاکنون موفق به این کار نشدند هم به زودی با رفع موانع پیش رو، وارد بازار سرمایه خواهند شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مقام معظم رهبری بر تحقق رشد تولید تاکید ویژه فرمودند و در واقع رشد تولید باید در تمام عرصه‌ها باشد و گستره محصولات بالادستی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیز فراگیرتر شود.

مرتضوی افزود: با رشد تولید کمبود محصول برطرف خواهد شد و ما نیز همسو با سایر دولتمردان در بخش‌های دولت پیگیر هستیم که بتوانیم موانع تامین مواد اولیه را برطرف کنیم تا از خام‌فروشی جلوگیری شود.
نفت پاسارگاد با ۶ کادخانه تولیدی در سطح کشور و ۲ پایانه صادراتی به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع گریدهای قیر در خاورمیانه محسوب می‌شود.