فولاد تاراز ۵۰۰ هزارتن به ظرفیت نورد سرد کشور اضافه می‌کند
فولاد تاراز ۵۰۰ هزارتن به ظرفیت نورد سرد کشور اضافه می‌کند
تولید شرکت فولاد تاراز در ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، پنج درصد افزایش یافت و به ۹۰ هزارتن رسید.

اقتصادوبیمه؛

دکتر داود فروتن، مدیرعامل شرکت فولاد تاراز چهارمحال در حاشیه برگزاری سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی فولادکیش در گفت‌وگو با  گروه رسانه‌ای پردازش با اعلام مطلب فوق گفت: طرح توسعه شرکت فولاد تاراز شامل دو فاز است. در فاز اول، ۲۰۰ هزارتن به ظرفیت نورد سرد این شرکت اضافه می‌شود و در فاز دوم به ۵۰۰ هزارتن خواهد رسید.

 

وی افزود: فاز اول طی ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم نیز طی ۶ ماه آینده وارد مرحله عملیاتی خواهد شد. میزان سرمایه‌گذاری این طرح حدود یک هزار میلیارد تومان است.

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد تاراز، انجام طرح توسعه این شرکت دارای تاثیرات گسترده است زیرا علاوه بر اینکه ۵۰۰ هزارتن به ظرفیت نورد سرد کشور افزوده می‌شود، باعث اضافه شدن یک حلقه دیگر به تولیدات مجموعه فولاد تاراز می‌گردد.

وی گفت: پس از اجرای طرح توسعه، این شرکت به جای خرید کلاف سرد فولادمبارکه، مشتری کلاف گرم فولادمبارکه خواهد شد که یک حرکت روبه‌جلو است.

 

دکتر فروتن، طرح توسعه دیگری را نام برد که عبارتست از افزایش ظرفیت ۵۰۰ هزارتنی اسیدشویی کارخانه فولاد تاراز که یک سال و نیم دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی گفت: این طرح ۱۰ درصد پیشرفت دارد و فاز مهندسی آن انجام شده است.

 

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز درباره برنامه تولید امسال این واحد تولیدی گفت: به‌دلیل شرایط بازار ما ناچار شدیم برنامه تولید را از ۲۲۰ هزارتن به ۱۸۰ هزارتن کاهش دهیم که مطابق و همسو با سیاست‌های شرکت فولادمبارکه است.

 

وی درباره نحوه خرید مواداولیه و فروش محصولات این شرکت نیز گفت: همه این عملیات از طریق بورس‌کالا انجام می‌شود و این شرکت درحال‌حاضر حدود ۲۰۰ مشتری دارد.

 

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز با ابراز نارضایتی از نحوه عملکرد بورس‌کالا گفت: بورس‌کالا از مسیری که برایش تعریف شده، دور شده زیرا قرار بود قیمت‌گذاری محصولات براساس مکانیزم عرضه و تقاضا باشد اما هم‌اکنون نحوه قیمت‌گذاری در بورس‌کالا به‌صورت دستوری است و براساس حداقل و حداکثر قیمتی که اعلام می‌شود باید صورت گیرد.

 

دکتر فروتن درباره نمایشگاه فولاد کیش نیز گفت: استقبال امسال از این نمایشگاه بسیار گسترده و مثبت بوده است که دلایل گوناگونی نظیر عبور از کم‌رونقی دوران شیوع کرونا و نیز رقابت بیشتر بین شرکت‌های فولادساز به‌دلیل شرایط منطقه‌ای می‌باشد.