افزایش ۱۵ درصدی تولید، رشد ۱۵۳ درصدی سود عملیاتی، رشد ۱۰۲ درصدی درآمد عملیاتی ، کاهش دوازده روزه دوره وصول مطالبات افزایش و افزایش چشمگیر سود خالص شرکت در سال مالی سخت اقتصادی گذشته و رایزنی و تمهیدات اندیشیده شده برای تامین مواد اولیه از دیگر دستاوردهای موفق مدیریت کاردان کاربلد شرکت دکتر سید مهدی سجادی در سال ۹۹ بوده است که با تشویق مجمع نشینان به نشانه تقدیر و تشکر از سیاست های این مدیر موفق روبرو گردید.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت توليد مواد اوليه داروئي البرز باک (سهامی عام) در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ در محل دانشگاه تهران- ساختمان جديد دانشکده داروسازي تشکیل شد.
در این مجمع که با حضور بیش از ۳۶ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای فرشید مرادی بود، که جنابان مهندس فلاح پور و دکتر ناصری در مقام نظار اول و دوم و آقای یاری ((معمار مالیه پاکدست مجموعه)) به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره توسط دکتر سید مهدی سجادی به مجمع ،مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۲۶ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۵۹۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.
همچنین در ادامه با همان ترکیب هیات رئیسه و با حضور بیش از ۳۶ درصد سهامداران مجمع عمومی فوق العاده جهت اصلاح بندهایی از اساسنامه برگزار گردید.
به گفته دکتر سجادی مدیر با دیسپلین و توانمند بازار سرمایه و صنعت دارویی کشورمان ،شرکت البرز بالک با داشتن انواع مواد مؤثر دارویی با کیفیت برای درمان بیماری ها ، در راستای ارتقا سلامت سلامت جامعه فعالیت می کند و این شرکت در تحقق مأموریت خود ، به طور معمول به نیازهای کلیه ذینفعان خود (سهامداران ، استفاده ، کارکنان ، شرکا ، تأمین کننده و جامعه) توجه جدی دارد.
به گفته این مدیر مدبر ((دبالک)) دارای سه سایت تولید اختصاصی برای داروهای هورمونی ، آنتی بیوتیک و عمومی بوده در سال مالی مورد گزارش توانسته است در کنار گواهینامه تعالی سازمانی و لوح تقدیر ۱۰۰ مشتری مدار در راستای تمدید و کسب گواهینامه های ایزو ۱۴۰۰۱- ۹۰۰۱_۴۵۰۰۱ و سایر مجوزها و استانداردهای جهانی صنعت دارو موفق عمل کند که این مهم نشان از تلاش مجاهدگونه کلیه ارکان شرکت میباشد .
پیام هیات مدیره
حمد و ثنا خداوند را که توفیق انجام مسئولیت محوله را عطا فرمود و بی شک اقدامات انجام شده تلاشی است در حد بضاعت در جهت پیشبرد اهداف تجاری و بلندمدت شرکت. امید است تلاش صورت گرفته در راستای تأمین مواد اولیه اساسی دارویی و رفع نیاز داخلی، مورد عنایت واقع گردد.
وجود اطلاعات مالی شفاف یکی از الزامات کارایی بازار سرمایه است. اگرچه اطلاعات مالی مندرج در صورت های مالی اساسی به عنوان یکی از منابع عمده اطلاعات مالی برای بازار سرمایه تلقی میشود، ولی گزارش هیئت مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام میتواند اطلاعات مهم و با اهمیتی را در تکمیل اطلاعات مندرج در صورتهای مالی فراهم آورد. از طرف دیگر گزارش هیئت مدیره به مجمع میتواند به عنوان فرصتی برای هیئت مدیره در جهت اطلاع رسانی در خصوص جنبه های مهم عملکرد خود به سهامداران باشد. گزارش زیر در راستای رعایت مفاد ماده ۲۳۲ قانون تجارت مصوب ۱۳۴۷هیئت مدیره شرکت باید پس از انقضاء سال مالی صورت دارایی و دیون شرکت را در پایان سال و همچنین ترازنامه و حساب عملکرد و حساب سود و زیان شرکت را به ضمیمه گزارش درباره فعالیت و وضع عمومی شرکت طی سال مالی مزبور تنظیم نماید.
مرور وضعیت و تحولات صنعت دارو، جایگاه و عملکرد شرکت در دوره مالی مورد گزارش
با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که سال ۱۳۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری نموده بودند، لذا سیاستگذاری و برنامه ریزی های اقتصادی شرکت بر مبنای پیاده سازی سازوکارهایی پیشرو و ترسیم فضای نوین کسب و کار در جهت خنثی سازی کارشکنی های دشمنان نظام و انقلاب، به بار نشاندن ظرفیت های بلااستفاده تولید، بهره گیری از ظرفیتهای موجود، رشد فرصتهای شغلی، تثبیت نظام اقتصادی کشور و همسویی و هماهنگی با اهداف و انتظارات مدیران و برنامه ریزان شرکت گروه سرمایه گذاری البرز، گروه دارویی برکت، پایه ریزی و پیاده سازی گردید.

در سال جاری با تدابیر مدیران و تصمیم سازان شرکت گروه سرمایه گذاری البرز و گروه دارویی برکت و تلاش بی شائبه مسئولان و مدیران اجرایی شرکت البرز بالک، سازوکارهایی در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده در پیش گرفته شد. این فعالیت ها در حوزه های کلان بشرح زیر تدوین و اجرایی گردیده است:
– تمدید GMP خطوط تولید
– تأکید و تمرکز براستراتژی فروش طبق بودجه مصوب
– توسعه محصولات جدید
– اصلاح ساختار حقوق و دستمزد و تدوین آیین نامه ذیربط
– انجام اصلاحات در جهت شفافیت صورتهای مالی
– ثبت افزایش سرمایه شرکت
– کاهش قیمت خرید و بالا بردن قدرت چانه زنی با فروشندگان
– پیگیری قانونی و حقوقی مربوط به پرونده تفاوت نرخ ارز بانک کارآفرین و بانک پاسارگاد
– بهینه نمودن فرآیند وصول مطالبات و متعاقباً کاهش دوره وصول مطالبات
– دریافت مجوز بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی از سازمان غذا و دارو
– اخذ عنوان دانش بنیان تولیدی نوع ۲ صنعتی برای شرکت
– دریافت گواهی تعالی و پیشرفت
– دریافت گواهی نامه تولید و تجاری سازی Toprol XI و Prilligy
– اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت (۹۰۰۱ iso)
– اخذ گواهینامه سیستم ایمنی و بهداشت حرفه ای (۱۴۰۰۱ iso)
– اخذ گواهینامه سیستم مدیریت محیط زیست (۴۵۰۰۱ iso)
اهم برنامه های آینده شرکت :
اطلاعات مربوط به برنامه های شرکت در سال مالی جاری و سال آینده به شرح زیر میباشد:
– افزایش سرمایه شرکت از ۳۷۰ میلیارد ریال به ۷۷۰ میلیارد ریال
– اصلاح سیستم های آب و پساب خطوط تولید
– طراحی و بهسازی سایت تولیدی محصولات هازارد به مساحت تقریبی ۲۴۰ مترمربع
– توسعه و بهره برداری کامل از بخش کلین سایت پلنت B
– طراحی و ایجاد سایت محصوالت LVHV به مساحت تقریبی ۱۶۰ مترمربع
– افزایش رضایتمندی مشتریان با استقرار نرم افزار CRM
– پیگیری حقوقی و حل و فصل تنها پرونده باقیمانده مربوط به بانک کارآفرین از سنوات گذشته
– کاهش بهای تمام شده محصولات بمنظور افزایش حاشیه سود شرکت
– اصلاح بخشی از بندهای اساسنامه شرکت در راستای مطابقت با بخشنامه های جدید سازمان بورس و اوراق بهاردار
مهمترین اقدامات شرکت در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹
– اخذ موافقت اصولی برای سه محصول جدید و برگزاری مراسم رونمایی از این محصولات (پرگابالین، اندانسترون و بیزوپرولول)
– مطالعه و ارتقاء دانش فنی تولید ۴ محصول جاری شرکت بمنظور افزایش ظرفیت تولید(دیکوفناک سدیم، سرترالین، لوزارتان و سفیکسیم)
– تولید نیمه صنعتی ۲ محصول جدید (سرترالین، دیکلوفناک سدیم)
– ثبت اختراع دانش بنیان دو محصول پرکابالین و بیزوپرولول
– استقرار ماژول های گوارشی مدیریتی، بازرگانی داخلی، فروش، تعمیر و نگهداری و …
– کاهش نرخ هزینه های تامین مالی با دریافت تسهیلات کم بهره
– تسویه کامل بدهی سنواتی ۰۰۰/۲۴۵ یورو مربوط بخ پرونده بانک کارآفرین
– افزایش تعداد مشتریان شرکت
– اخذ گواهی تقدیر جشنواره یکصد واحد مشتری مدار
– اخذ گواهینامه های ISO9001 , ISO14001 , ISO45001
– شرکت در پانزدهیمن دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت و دریافت جایزه یک ستاره
مهم ترین چالش های پیش رو
۱- تاثیر تحریم های ظالمانه بر انتقال ارز تامین مواد اولیه
۲- تغییر اولویت های تخصیص ارز
۳- مشکلات تامین به موقع مواد اولیه دارویی و فرآیندهای تخصیص ارز
۴- فرسودگی برخی از تجهیزات و ماشین آلات سایت های تولید

(( گزارش تکمیلی به زودی در وب سایت و نشریه اقتصاد و بیمه))