فجر انرژی در مسیر ایرانی سازی / ۱۴ تفاهمنامه و قرارداد با شرکت های داخلی امضا شد
فجر انرژی در مسیر ایرانی سازی / ۱۴ تفاهمنامه و قرارداد با شرکت های داخلی امضا شد

شرکت فجر انرژی خلیج فارس در چهارمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل ۱۰ تفاهمنامه و ۴ قرارداد با شرکت های دانش بنیان با ارزشی بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال و ۱۸۰ هزار یورو منعقد کرد

اقتصاد و بیمه – شرکت فجر انرژی خلیج فارس در چهارمین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل ۱۰ تفاهمنامه و ۴ قرارداد با شرکت های دانش بنیان با ارزشی بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال و ۱۸۰ هزار یورو منعقد کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس، چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی به مدت ۳ روز از دوشنبه ۲۴ بهمن در جزیره کیش بر پا شد. فجر انرژی با حضور فعال در این نمایشگاه به گفتگو با شرکت های فعال ایرانی و بازدید از غرفه آنها پرداخته است.
در روز اول چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، فجر انرژی خلیج فارس، ۱۰ تفاهم نامه و ۴ قرارداد با شرکت های مختلف ایرانی امضا کرده است. مجموع تفاهمنامه ها با ارزشی بالغ بر ۱۱۵۰ میلیارد ریال بوده و مجموع قرارداد ها بیش از ۱۸۰ هزار یورو و ۵۰ میلیارد ریال است.
این تفاهم نامه ها و قرارداد ها با شرکت های پالایه سازان فرآیند توس، کاوش صنعت توس، برنا صنعت توس، سرو نیرو، پرتو صنعت پاژ، فرادید توربو صنعت، اطلس کهن صنعت، برنا الکترونیک، رابید انرژی پاژ، اندیشه توربین پارسه، اندیشه شمال و تجهیزات صنعت پیشگام منعقد شده است.
۱۴ تفاهم نامه و قرارداد همکاری شرکت فجر انرژی خلیج فارس در زمینه های ساخت روتور، کمپرسور، فیلتر ممبران، قطعات یدکی توربین، سوئیچگیرهای عایق گازی، قطعات پمپ های تزریق مواد شیمیایی وقطعات یدکی انواع ولو، تجهیزات کنترل خوردگی و برقی، پمپ های اسکرو، قطعات پمپ های سانتریفیوژ، انواع فیلترهای صنعتی و شیرهای توپی و محرک های صنعتی مورد نیاز این شرکت است.
علی زال خانی مدیرعامل شرکت فجر انرژی فارس در پنل های تخصصی این نمایشگاه تاکید کرد: شرکت فجر آماده دریافت پیشنهادها و طرح های شرکت های دانش بنیان در زمینه کاهش کربن و تصفیه پساب های صنعتی است.
گفتنی است که شرکت فجر انرژی خلیج فارس در سه دوره قبلی این نمایشگاه با انعقاد چندین تفاهم نامه با شرکت های ایرانی و تکیه بر باور داخلی و همچنین برنامه ریزی مدون طی بیست سال توانسته بود بیش از ۱۵۰۰ قطعه و ۱۳ نوع ماده شیمیایی را بومی سازی کرده و از خروج بیش از ۴۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کند. همچنین این تفاهم نامه ها باعث صرفه جویی ۳۷۰ میلیاردی فجر در هزینه های خود شده بود.