غدیر امسال یکی از جهش های بزرگ تاریخ سودآوری خود را انجام می دهد و به عنوان بزرگترین چند رشته ای در ایران امسال در رتبه بندی IMI100 نقش پررنگتری خواهیم داشت.
غدیر امسال یکی از جهش های بزرگ تاریخ سودآوری خود را انجام می دهد و به عنوان بزرگترین چند رشته ای در ایران امسال در رتبه بندی IMI100 نقش پررنگتری خواهیم داشت.
امیر عباس حسینی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در درخصوص گروه مالی غدیر اظهار کرد: حجم دارایی‌های گروه مالی غدیر در سال مالی تقریبا ۸ برابر شده و با بازدهی بالایی که به غدیر داد بخش عمده‌ای از سود تامینی غدیر را به خود اختصاص داده و عملا پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۴ که برنامه ۴ ساله غدیر است سهم گروه مالی غدیر در سودآوری مجموعه غدیر به حدود ۲۰ درصد برسد.

 

امیر عباس حسینی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در درخصوص گروه مالی غدیر اظهار کرد: حجم دارایی‌های گروه مالی غدیر در سال مالی تقریبا ۸ برابر شده و با بازدهی بالایی که به غدیر داد بخش عمده‌ای از سود تامینی غدیر را به خود اختصاص داده و عملا پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۴ که برنامه ۴ ساله غدیر است سهم گروه مالی غدیر در سودآوری مجموعه غدیر به حدود ۲۰ درصد برسد.

وی افزود: گروه مالی غدیر ترکیبی است از زنجیره ارزش گروه‌های مالی شامل سرمایه گذاری، تامین سرمایه، سبدگردان، تامین سرمایه دماوند و مجموعه‌هایی مثل سرمایه گذاری دی به عنوان سرمایه گذاری خطرپذیر که حوزه‌های مرتبط با فناوری‌های نوین را حمایت می‌کند و در زنجیره ارزش خود شتاب دهنده و حمایت از استارت اپ‌های عمدتا مرتبط با حوزه سلامت و غذا را دارد.

دیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر ادامه داد: از سوی دیگر گروه مالی غدیر با داشتن دارایی ۲۰ هزار میلیارد تومان امروز سهامدار شرکت‌های مهمی در مجموعه غدیر است که امیدواریم با بورسی شدن گروه مالی غدیر در سال آینده یکی از بزرگترین عرصه‌های مالی حوزه تخصصی در شرکت‌های سرمایه گذاری باشیم.

حسینی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری غدیر در سال ۱۴۰۰ بنا بر تکلیفی که بر عهده اش است یعنی تامین حقوق بازنشستگان نیرو‌های مسلح، محوریت حرکت خود را بر بازدهی قرار داده و امسال با بازدهی تقریبا ۲ برابری، غدیر با یک جهش مواجه خواهد شد.

وی بیان کرد: شرکت‌های مهمی در غدیر پس از سال‌ها زیان، از زیان خارج شده و حالا سودآور هستند. یکی از شرکت‌های ما هلدنیگ صنعت ساختمانی است که بعد از ۵ سال از زیان خارج شد و امروز با داشتن ۳ مگاپروژه درکیش یکی از مهمترین بازیگران حوزه ساختمان در جزیره کیش است و نیز با پروژه دانش بنیان صنعتی سازی به عنوان یکی از مهمترین تولیدکنندگان ساختمان در آینده کشور معرفی خواهیم شد و قطعا ما در پروژه‌های بزرگ هدف گذاری شده توسط دولت حضور خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر درخصوص عرضه اولیه زیرمجموعه‌های این شرکت توضیح داد: همان طور که می‌دانید نماد معاملاتی هلدینگ سیمان غدیر درج شده و در بیستم ماه جاری عرضه می‌شود. هلدینگ سیمان غدیر ترکیبی از شرکت‌های سیمانی است که قریب به ۱۲ درصد از سهم سیمان تولیدی کشور متعلق به هلدینگ سیمان غدیر است.

حسینی در این باره ادامه داد: دومین مجموعه‌ای که از غدیر در سال جاری عرضه خواهد شد که نماد آن نیز درج شده هلدینگ صنعت و معدن غدیر است که با حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان دارایی، یکی ازبزرگترین عرضه‌های بورسی ما خواهد بود که وارد بازار سرمایه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این، برخی از شرکت‌های ما درج نماد شدند که عرضه شده اند یا عرضه خواهد شد مثل فولاد غدیر ایرانیان و فولاد شاهرود. در مجموع می‌توان گفت در انتهای سال فعلی شمسی و نیمه سال مالی غدیر قریب به ۸۰ درصد از پورتفوی غدیر را در بورس عرضه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر با اشاره به عرضه اولیه گروه مالی غدیر افزود: برای ابتدای سال آینده برنامه ریزی شده که گروه مالی غدیر عرضه شود و امیدواریم با این عرضه همه هلدینگ‌های ما در بورس حضور داشته باشند که با احتساب این موضوع ترکیب دارایی بورسی غدیر از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال آینده خواهد گذشت.

حسینی تاکید کرد: علاوه بر مجموعه‌های اصلی غدیر، نفت و گاز پارسیان با جهش سودآوری رو به رو بوده که بخشی از آن به دلیل افزایش قیمت جهانی بوده، اما واقعیت این است که بخش مهمی از این به دلیل اعمال سیاست‌های تمرکز در مدل قیمت اوره بود و برای اولین بار در پارسیان اجرا شد که بالای قیمت جهانی رفرنس ایران محصول را فروختیم.

وی ادامه داد: بنابراین روند سودآوری در شرکت‌های اصلی غدیر جهشی بوده، اما نکته مهم در دو بخش است. یکی بخش حوزه صنعت و معدن غدیر و بخش دیگر درگروه مالی غدیر.

در این دو مجموعه جهش سودآوری هلدینگ صنعت و معدن غدیر نزدیک به ۷ برابر بوده و هلدینگ صنعت و معدن غدیر نقش مهمی را در سودآوری غدیر ایفا می‌کند. همچنین گروه مالی غدیر تقریبا با ۸ برابر سودآوری رتبه‌های اول جهش سود غدیر را دارند.

وی بیان کرد: بخش دوم، مجموعه‌هایی از غدیر است که سال‌ها با بازدهی فوق العاده پایین و بعضا با زیان همراه بودند. از جمله هلدینگ ساختمان غدیر که شرکت بورسی است و زیرمجموعه‌های بورسی دارد، امسال سودآور شده و نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سود می‌دهد در حالی که این شرکت زیانده بوده است. همه شرکت‌های غدیر امسال سودآور هستند و به تبع آن غدیر امسال با جهش در سودآوری رو به رو می‌شود.

غدیر امسال یکی از جهش‌های بزرگ تاریخ سودآوری خود را انجام می‌دهد و به عنوان بزرگترین چند رشته‌ای در ایران امسال در رتبه بندی IMI۱۰۰ نقش پررنگتری خواهیم داشت.

حسینی در خصوص افزایش سرمایه توضیح داد: در زیرمجموعه غدیر یعنی گروه صنعت و معدن غدیر و شرکت‌های تابعه افزایش سرمایه رخ داده و، چون این‌ها بورسی نیستند آثارش را بعدا می‌بینیم. در سرمایه گذاری غدیر با توجه به میزان سود انباشته و موضوع درآمد‌های ماده ۵۸ فعلا برنامه‌ای برای افزایش سرمایه وجود ندارد، اما در سال مالی آینده بررسی‌های آن آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: درباره شرکت‌های زیرمجموعه با دو روش که تجدید ارزیابی و استفاده از منافع قانون ناشی از این موضوع و مباحث مربوط به عرضه این‌ها در بازار سرمایه ما مجبوریم ساختار مالی آن‌ها را با توجه به سودآوری و دارایی هایشان بهبود بخشیم اما؛ درباره سرمایه گذاری غدیر در سال آینده در دستور خواهد بود که به صورت دومینویی و زنجیره‌ای آثارش را می‌بینیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر گفت: در بعضی از شرکت‌ها مجبور هستیم افزایش سرمایه را انجام دهیم از جمله صنعت سیمان که مراحل آن شروع شده و بخشی از صنعت نفت و گاز و بخش دیگر در حمل و نقل غدیر که تجدید ارزیابی دارایی هایش در دست بررسی است.