عملکرد حمایتی مطلوب بانک پاسارگاد در راستای توسعه‌اقتصادی و مشتری‌مداری
عملکرد حمایتی مطلوب بانک پاسارگاد در راستای توسعه‌اقتصادی و مشتری‌مداری

عملکرد بانک پاسارگاد در حوزه‌های حمایتی در اعطای تسهیلات به اقشار مختلف مردم و تامین منابع مالی طرح‌ها و بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی به گونه‌ای در سال جدید مطلوب ارزیابی‌می‌شود که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی مدیریتی در راستای تعالی فرهنگ مشتری‌مداری و توسعه اقتصاد ملی است

اقتصاد و بیمه – عملکرد بانک پاسارگاد در حوزه‌های حمایتی در اعطای تسهیلات به اقشار مختلف مردم و تامین منابع مالی طرح‌ها و بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی به گونه‌ای در سال جدید مطلوب ارزیابی‌می‌شود که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی مدیریتی در راستای تعالی فرهنگ مشتری‌مداری و توسعه اقتصاد ملی است.

 

بانک پاسارگاد به عنوان یک بانک خصوصی در سال‌های اخیر توان مدیریتی و برنامه‌های خود را به صورتی قرار داده است که با ورود به حوزه های مختلف حمایت مالی در بخش‌های توسعه‌ای اقتصادی انرژی، معدن و فلزات و… علاوه بر نقش اساسی و گسترده در کاهش نیازهای طبقه آسیب‌پذیر جامعه توانسته است رضایت مشتریان و سهامداران خود را به دست بیاورد.

نگاهی به عملکرد بانک پاسارگاد و حجم عظیم حمایت‌های مالی از تولیدکنندگان و فعالیت‌های مبتنی بر توسعه اقتصادی به همراه وام های اعطایی آن به شرکت‌های زیرمجموعه خود نشان می دهد برنامه‌ریزی برای تولید پایدار و کاهش اختلاف طبقاتی با نگاه به اقشار مختلف جامعه عملکردی مطلوب را از این بانک برجای گذاشته است.

بانک پاسارگاد در تلاش است در بهبود و توسعه صنعت کشور نقش بازی کند و به عنوان نمونه می‌توان به نقش بارز این بانک در تاسیس میدکو اشاره کرد، شرکت گسترش انرژی پاسارگاد ده‌ها پروژه مختلف در حوژه نیروگاه، انرژی درحال پیگیری است که با پشتیبانی بانک پاسارگاد انجام شده‌ است.

رشد ۴۳٫۴۹ درصدی در میزان سپرده‌های بانک‌پاسارگاد نسبت به سال ۱۳۹۹، رشد تسهیلات اعطایی توسط بانک به میزان ۳۸٫۹۷ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹، رشد جمع کل حقوق صاحبان سهام به میزان ۷۱٫۹۷ درصد نسبت به سال مالی گذشته، رشد ۵۵٫۷۹ درصدی سرمایه گذاری بانک در سال ۱۴۰۰، رشد دارایی‌های بانک به میزان ۴۸٫۹۳ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹، افزایش ۵۰٫۳۱ درصدی جمع درآمد‌های بانک نسبت به سال مالی قبل، رشد ۵۷ درصدی سودخالص بانک در سال ۱۴۰۰، کفایت سرمایه مناسب به میزان ۱۰٫۸۶ درصد در پایان سال ۱۴۰۰، رشد چشمگیر در فعالیت‌های ارزی و بین المللی بانک پاسارگاد علی‌رغم وجود مشکلات در حوزه مبادلات ارزی، ارتقای خدمات بانکداری‌الکترونیک بانک‌پاسارگاد و… از موارد مطرح شده در خصوص عملکرد بانک‌پاسارگاد در سال ۱۴۰۰ بود.

این جهش درآمدی در حالی اتفاق افتاد که بانک پاسارگاد پس از ۱۰ سال از زمان تاسیس خود توانست سرمایه خود را از ۳۵۰ میلیارد تومان در سال ۸۵ به ۵۰۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ و ۱۳۱۰۴ همت در ۱۴۰۰ در مقایسه با سایر شرکت ها و بانک ها، به میزان قابل توجهی افزایش دهد و از طریق جهش در فروش و درآمد خود رتبه ۱۲ را در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران از نظر فروش کسب کند.

بررسی عملکرد ماهانه تراز عملیاتی (سود تسهیلات منهای سود سپرده) بانکها در سه ماهه پاییز نشان می‌دهد که در میان گروه‌های بانکی، بانک پاسارگاد با ارزش بازاری حدود ۷۷ هزار میلیارد تومانی که در مهر و آبان در محدوده هزار تا ۱۲۰۰ میلیارد تومانی تراز مثبت را ثبت کرده بود موفق شد برای آذر ماه با جهش قابل توجهی، تراز بانکی خود را به عدد ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برساند.

براساس این گزارش، بانک پاسارگاد یکی از بزرگترین بانک‌های خصوصی است که در عملکرد ۱۰ ماهه منتهی به دی، حدود ۴۸۸۰۰ تومان درآمد از تسهیلات اعطایی خود کسب کرد. همچنین جمع سود اعطا شده به سپرده‌های سرمایه‌گذاری شده در این بانک به ۳۳۴۴۹ میلیارد تومان رسید. تراز این بانک در دی‌ماه ۸۳۲ میلیارد تومان و در ۹ ماهه ۱۵۳۱ میلیارد تومان مثبت بود.

مجموع عملکرد بانک پاسارگاد موجب شد تا این شرکت در بیست‌وپنجمین دوره رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI100) موفق به کسب رتبه اول از نظر شاخص‌های بهره‌وری کل عوامل و بازده فروش شود و موفقیت دیگری را در سال ۱۴۰۱ به نام خود ثبت کند.

فعالیت‌های حمایتی و مطلوب بانک پاسارگاد از بنگاه‌های تولیدی در جهت توسعه پایدار اقتصادی به نحوی مثبت ارزیابی گردید که مدیرعامل بانک پاسارگاد در چهاردهمین دوره معرفی چهره‌های ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران به‌عنوان چهره ماندگار معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

عملکرد حمایتی مطلوب بانک پاسارگاد در راستای