طبق فرمایشات رهبر انقلاب، جذب و نگهداشت نیروهای نخبه اولویت اصلی شرکت سیمان سپاهان است/با توجه به پایش آنلاین آلایندگی، سیمان سپاهان کمترین میزان آلودگی محیط زیستی را دارد
طبق فرمایشات رهبر انقلاب، جذب و نگهداشت نیروهای نخبه اولویت اصلی شرکت سیمان سپاهان است/با توجه به پایش آنلاین آلایندگی، سیمان سپاهان کمترین میزان آلودگی محیط زیستی را دارد

طبق فرمایشات رهبر انقلاب، جذب و نگهداشت نیروهای نخبه اولویت اصلی شرکت سیمان سپاهان است/با توجه به پایش آنلاین آلایندگی، سیمان سپاهان کمترین میزان آلودگی محیط زیستی را دارد

اقتصاد و بیمه – طبق فرمایشات رهبر انقلاب، جذب و نگهداشت نیروهای نخبه اولویت اصلی شرکت سیمان سپاهان است/با توجه به پایش آنلاین آلایندگی، سیمان سپاهان کمترین میزان آلودگی محیط زیستی را دارد.

 

مدیرعامل سیمان سپاهان گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، منابع انسانی و نسل جوان و نخبه، سرمایه اصلی کشور هستند. با توجه به چشم‌انداز هلدینگ سیمان غدیر در ۵ سال آینده، جذب و نگهداشت نیروهای نخبه اولویت اصلی شرکت سیمان سپاهان است.

به گزارش روابط عمومی سیمان سپاهان ، جمعی از کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش‌بنیان‌ها دیروز با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. عباسعلی معینیان مدیر عامل شرکت سیمان سپاهان از جمله تولیدکنندگان حاضر در این جمع بود. در این راستا و در حاشیه این دیدار مصاحبه ای با مهندس معینیان مدیر عامل شرکت سیمان سپاهان انجام شد که در ادامه می خوانید

۱-توفیق داشتید که روز گذشته در دیدار تولید کنندگان، کارآفرینان و دانش بنیان ها با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور داشتید… از حال و هوای این دیدار برای ما بگویید

خداوند بزرگ را سپاسگزارم که دوباره توفیق زیارت مقام معظم رهبری و دیدار با حضرت آقا را به من داد و امروز در خدمت ایشان بودیم. توصیف جو این دیدار و فضای معنوی حاکم بر آن بسیار مشکل است. فضایی بسیار صمیمی و معنوی و روحانی که جذابیت خاصی داشت و یکی از بهترین روزهای زندگی من رقم خورد.

موضوع برگزاری نشست امروز دیدار با تولیدکنندگان کارآفرینان و دانش‌بنیان‌های برتر در سطح کشور بود و توفیق شد امروز به نمایندگی از شرکت سیمان سپاهان و مجموعه بزرگ هلدینگ سیمان غدیر و به‌نوعی نمایندگی از صنعت سیمان کشور در دیدار حاضر بودیم و امیدواریم که این جلسات ادامه‌دار باشد زیرا تأثیرگذاری بالایی دارد و می‌تواند گره از مشکلات صنعت باز کند.

۲٫ این افتخار که به نمایندگی از سیمان سپاهان در دیدار با کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش‌بنیان‌ها حضور داشتید افتخار بزرگی است. چه شد که سیمان سپاهان در این زمره قرار گرفت؟

این دعوت بر مبنای شاخص‌ها و معیارهای عملکردی در سالیان اخیر در صنایع مختلف صورت گرفته بود. سیمان سپاهان از این منظر انتخاب شده بود زیرا در بخش‌های مختلف اعم از تولید، صادرات، فروش و مباحث محیط زیستی و مباحث ایمنی و سلامت کارکنان گام‌های بزرگی برداشته و به نوعی در صنعت سیمان سرآمد است و عملکرد تحسین‌برانگیزی داشته است. این دستاوردها با توجه به اینکه شرکت در بازار سرمایه حضور دارد به صورت منظم و شفاف ارائه‌شده و قابل‌دسترس همگان قرار دارد.

شرکت سیمان سپاهان جهش تولید قابل‌توجهی را در سال گذشته به ثبت رسانده و با تولید ۲٫۷ میلیون تن کلینکر و سیمان، به نسبت بازه چهار ساله گذشته، بیش از یک‌میلیون تن افزایش تولید به ثبت رسانده است. به‌عبارت‌دیگر معادل یک کارخانه یک‌میلیون تنی کامل، در این ۴ سال افزایش تولید رقم‌زده‌ایم.

در حوزه فروش، چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای خارجی عملکرد مطلوبی به ثبت رسانده‌ایم. در عرضه داخلی با استفاده از مکانیزم بورس کالا، قیمت‌های مناسب و میزان فروش بالایی به ثبت رسیده و در عرصه صادرات هم علی‌رغم فاصله زیاد از بنادر و پایانه‌های مرزی و قرار گرفتن در منطقه مرکزی کشور، با صادرات بیش از یک‌میلیون تن سیمان -که بیش از بودجه تعیین‌شده بود- رقمی معادل ۲۵ میلیون دلار ارزآوری داشته‌ایم. این دستاوردها حتی در تاریخ پرافتخار سیمان سپاهان هم بی‌نظیر است.

۳٫ با توجه به فرمایشات رهبری در خصوص عقب‌ماندگی و حل مشکلات اقتصادی که چاره‌اش رشد بالا و مستمر صنعت است، چه اقداماتی در این حوزه در سیمان سپاهان در جریان است؟

نکته‌ای که باید قبل از هر چیز به آن اشاره کنم تسلط، نکته‌سنجی و ریزبینی رهبر معظم انقلاب، علیرغم جایگاه نظارتی ایشان است؛ به‌طوری‌که بر جزئیات اعداد و ارقام و وضعیت صنایع کشور بسیار مسلط، مطلع و صاحب‌نظر هستند. از همین رو تأکید ایشان بر مسائل مختلف، نه از منظر جایگاه سیاسی، که از منظر یک کارشناس خبره و مطلع قابل ‌تحلیل و بررسی است. تأکید ایشان بر رشد تولید و تقویت دانش‌بنیان‌ها، نشان از منظومه فکری متعالی ایشان جهت رفع دغدغه‌های اقتصادی کشور دارد. در شرکت سیمان سپاهان با استفاده از رهنمودهای رهبر انقلاب و نیز تائیدات و راهبردهای هلدینگ سیمان غدیر به‌عنوان سهامدار اصلی، با تمرکز مدیریتی و تصمیم‌گیری‌های به‌موقع جهش تولید و افزایش بهره‌وری را رقم‌زده‌ایم. در چند سال گذشته مطابق با رهنمودهای رهبر انقلاب، همانگونه که اشاره کردم رشد بالا و مستمر تولید در سپاهان اتفاق افتاده است و امیدواریم توانسته باشیم گام کوچکی را در جبران عقب‌ماندگی‌های اقتصادی و حل مشکلات کشور برداشته باشیم.

۴٫ با عنایت به دیدار امروز دانش‌بنیان‌ها و نیز نام‌گذاری امسال که اشاره فرمودید، در این خصوص چه اقداماتی انجام‌شده است؟

در حوزه اقدامات دانش‌بنیان، علیرغم قدیمی بودن فنّاوری کارخانه‌های سیمان و خطوط تولید، بر مبنای رویکردهای جدید علمی و صنعتی، تفاهم‌نامه همکاری مشترکی را با دانشگاه امیرکبیر تهران به امضا رساندیم که بتوانیم با استفاده از دانش جدید و رویکردهای دانش‌بنیان، روش‌ها، فرایندها و ساختار نوینی را در شرکت حاکم کنیم.

۵٫ افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی، بخش دیگر سخنان رهبر انقلاب بود، سیمان سپاهان چه گام‌هایی در این زمینه برداشته است؟

با توجه به اینکه خطوط تولید سیمان سپاهان به نسبت قدیمی هستند و بالطبع مصرف انرژی بالایی دارند ولی با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و با تشکیل کمیته انرژی، موفق شدیم کاهش مصرف انرژی را در حوزه‌های مختلف، با تغییرات و بهینه‌سازی تجهیزاتی که تأثیر بسیار زیادی در مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری دارند محقق سازیم و گام‌های خوبی در این خصوص برداریم.

در زمینه حفظ محیط‌زیست هم همان‌گونه که استحضار دارید، از مدرن‌ترین روش‌های پایش و کنترل آلایندگی‌ها در کارخانه استفاده می‌کنیم و پایش آن به‌صورت آنلاین توسط دستگاه‌های نظارتی و سازمان محیط‌زیست صورت می‌گیرد. به گواه همین پایش ها، سیمان سپاهان کمترین میزان آلودگی محیط زیستی را دارد و با همتی که در راستای حفظ محیط‌زیست در سال‌های اخیر از خود نشان داده است، عنوان صنعت سبز کشور را یدک می‌کشد.

۶٫ مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی و استفاده صحیح از استعداد و توان داخل در سیمان سپاهان چگونه محقق می‌شود؟ با توجه به سیاست‌های هلدینگ و افق چشم‌انداز ۱۴۰۶ اقدامات حوزه منابع انسانی را بفرمایید

طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، منابع انسانی و نسل جوان و نخبه، سرمایه اصلی کشور هستند. قطعاً با حضور این جوان‌های خوش‌فکر و با اعتمادبه‌نفس، در بدنه صنعت، منتظر اتفاقات خوبی در آینده و حل مشکلات و جبران عقب‌ماندگی‌ها خواهیم بود. در شرکت سیمان سپاهان هم توجه ویژه‌ای به حوزه منابع انسانی داریم و امسال را سال منابع انسانی اعلام کرده‌ایم. با توجه به چشم‌انداز هلدینگ سیمان غدیر در ۵ سال آینده، جذب و نگهداشت نیروهای نخبه اولویت اصلی شرکت خواهد بود.

از منظره دیگر، توجه به منابع انسانی و رفع دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی کارکنان حاضر در شرکت، اولویت دیگر ماست. توجه ویژه به سلامت کارکنان و کاهش هزینه‌های درمان، یکی از این راهبردهاست؛ به‌گونه‌ای که با راهبری هلدینگ، تمامی کارکنان شاغل در شرکت‌های هلدینگ سیمان غدیر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار خواهند گرفت.

از سوی دیگر با ابلاغ هلدینگ و در راستای توجه به حقوق کارکنان کمیته تبدیل وضعیت کارکنان تشکیل شد و تعداد زیادی از کارکنان طی یک فرایند مشخص و مستمر، از قرارداد تأمین نیرو به قرارداد مستقیم با شرکت تبدیل شدند و این روند همچنان ادامه دارد.

۷٫ سخن پایانی؟

امیدواریم بتوانیم با پیگیری و تلاش بیشتر، نقش کوچکی در تحقق اهداف عالی نظام و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و انقلاب برداریم.