صورتهای مالی شرکت مروارید هامون تصویب شد
صورتهای مالی شرکت مروارید هامون تصویب شد
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مروارید هامون (سهامی خاص) مورخ 30/11/1400 درمحل سالن جهش تولید شرکت مدیریت صنعت شوینده برگزارگردید.

در این مجمع که با حضوراکثریت سهامداران ، اعضاء هیات‌ مدیره ، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع بر عهده دکترامیرعلی نعمت ‌الهی بود،که همایون باقری و مجید نژوری در مقام نظاراول و دوم و شهریار محمدی راد به عنوان دبیرمجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع توسط مدیرعامل مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته درطی سال مالی منتهی به ۳۰/۹/۱۴۰۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹، با تصویب صورتهای مالی به کارخود پایان دادند.
همچنین موسسه حسابرسی نواندیشان به عنوان حسابدار اصلی و موسسه حسابرسی شاهدان به عنوان حسابرس و بازرس علی البدل برای سال مالی آتی انتخاب گردیدند .
درابتدای مجمع دکتر امیرعلی نعمت الهی ضمن گرامیداشت ماه مبارک رجب و ماه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، اقتصاد مقاومتی را یکی از راهبردهای ارزشمندی دانست که برای عبور از دوران سخت باید به آن تاسی کرد .سرپرست جدید شرکت هامون به عنوان مدیری مجرب و جهادی نام برد که رییس مجمع در ادامه با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری یک موضوع مهم و اساسی است که باید در کلیه عملکرد و اقدامت مسئولین ومدیران نصب العین قرار گیرد افزود : حضور و نقش آفرینی شرکت مروارید هامون به عنوان مجموعه بزرگ تولید مواد شوینده در استان محروم سیستان و بلوچستان یک غنیمت ارزشمند می باشد که در موضوعات اشتغال زایی ، ارزش سازی و کارآفرینی می تواند تجلی واقعی از عملکرد یک مجموعه با راهبرد اقتصاد مقاومتی باشد .

 

سرپرست شرکت مروارید هامون نیز در گزارش مفصل خود به بیان تاریخچه ای ازشرکت ، نحوه خرید مواد اولیه، میزان تولید، فروش، درآمد و سودآوری پرداخت .
مهندس شهریار محمدی راد به اشاره به اینکه افزایش توان تولید انواع پودرهای شوینده برای پاسخگویی به نیازهای منطقه ای هدف اصلی شرکت می باشد از مناطق جنوب ، شمال شرق و جنوب شرق کشورو همچنین کشورهای افغانستان ، پاکستان ، عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان مقاصد صادراتی شرکت نام برد .
مدیر ارشد شرکت در ادامه افزایش قیمت مواد اولیه ، زیاد شدن هزینه های گمرکی ، دشواری در دسترسی به منابع تامین کننده قطعات فنی و ادوات بسته بندی و افزایش هزینه های پرسنلی را عواملی برشمرد که در عملکرد سال مالی مورد گزارش حائز اهمیت بوده اند و اضافه کرد : افزایش درآمدهای عملیاتی و حفظ بازار های صادراتی و فروش خارجی شرکت علیرغم تحریم های ناجوانمردانه علیه کشورمان و مشکلات حادث شده در کشورهای همسایه نشان میدهد با یک برنامه ریزی مناسب می توان برای سال مالی جدید مجموعه توامان سودآوری چشمگیر و ارزش آفرینی را متصور بود .
به گفته شهریار محمدی راد اهتمام به مقوله ارتقای کیفیت ، تنوع بخش به محصولات و تبلیغات موضوعات اساسی است که مدیریت در سال آتی به آن توجه ویژه ای معطوف خواهد شد چرا که لازمه توسعه و حضور قوی تر در بازار شدید رقابتی صنعت شوینده مستلزم افزایش سرمایه گذاری در حوزه های افزایش کیفیت و برندینگ می باشد.

 

سرپرست شرکت مروارید هامون در فرازی دیگر از گزارش خود ضمن تشکر از نگاه خاص مدیریت هلدینگ به این شرکت از تشکیل کمیته های تولید، فروش وبازاریابی جهت پیشبرد اهداف و پیشرفت مجموعه خبر داد و گفت : با توجه به رویکرد مدیریت هلدینگ و برنامه های مدون ترسیم شده مطمئنا در سال مالی آتی به بودجه پیش بینی شده دست خواهیم یافت .
دکترامیرعلی نعمت الهی در ادامه مجمع با تقدیر از تلاش کلیه مدیران و کارکنان متعهد و متخصص مجموعه مروارید هامون از لزوم اصلاح فرآیندها و ساختارها در این شرکت سخن گفت و تصریح کرد : پتانسیل بالای خود مجموعه و حضور کنونی یک مدیر مجرب و بازارشناس در راس شرکت باعث میشود که نسبت به توسعه همه جانبه شرکت بسیار خوش بین باشیم .
مدیرعامل « بیدسیم » با اعلام اینکه با قدرت از برنامه های توسعه گرایانه که منتهی به تامین منافع سهامداران باشد حمایت خواهیم کرد افزود : تاکید ما بر هماهنگی کامل مدیریت این مجموعه با هولدینگ در پیاده سازی یک نقشه راه مناسب و قابل دستیابی میباشد تا با کاهش هزینه ها و ارتقای تولید و سودآوری ، شاهد باشیم که منافع ذینفعان به خوبی تامین می گرددد .
رییس مجمع خاطرنشان کرد ؛
برنامه ریزی برای واگذاری سهام به شرکت به کارگران ، توسعه بازارهای خارجی و گرفتن سهم بازار مناسب ، جهش درصادرات و ارزآوری ، حضور موثرتر در بازارهای داخلی با ارتقای کیفیت ، رعایت شفافیت و قانونمداری در کلیه تصمیم های قابل اتخاذ ، استفاده از تسهیلات بانکی متناسب برای تامین نقدینگی مورد نیاز بطور مطلوب ، دستورکار قرارگرفتن تبدیل دارایی های ساکن به منابع مولد ، مشارکت و نظارت بیشتر هیات مدیره بر کلیه امور در جهت پیشبرد فرآیندهای مدنظر هولدینگ ،مدیریت هزینه ها و کنترل بهای تمام شده ، تسریع در بهره برداری از طرح های توسعه ای ، انتقال دفتر تهران به خود کارخانه ، ضابطه مند کردن نحوه تبلیغات و هدایا ، اخذ تضامین و وثایق کافی و معتبر با هماهنگی واحد حقوقی شرکت مدیریت صنعت شوینده ، پیگیری مجدانه وصول مطالبات ، سرعت بخشی در اجرای طرح های توسعه و جدیت در عملیاتی شدن مقدمات برگزاری مجمع افزایش سرمایه را از مهمترین اولویت هایی می باشد که مدیریت مروارید هامون میبایست در سال مالی آتی با جدیت به دنبال حصول آن باشد .
دکتر امیرعلی نعمت الهی همچنین بر پیگیری حقوقی کلیه اقدامات انجام شده که منجر به ضرر و زیان به شرکت گردیده است و ارائه گزارش های مستند سه ماهه به هولدینگ را از هیات مدیره شرکت خواستار شد و افزود : مدیریت باید تمام تلاش و توان خود را به این مهم معطوف سازد که با ارزیابی های دقیق و هماهنگی با هولدینگ بتواند به چشم انداز ترسیمی و بودجه پیش بینی شده دست یابد .
مدیرعامل هولدینگ شوینده در بخش پایانی صحبتهای خود اجرایی شدن سیاستهای اصلی گروه توسعه ملی ، شرکت صنعتی بهشهر و سهامداران هلدینگ مدیریت صنعت شوینده اعم از عمده و خرد ، حقیقی و حقوقی ، برای بهبود همه جانبه فرآیندها وتعالی سازمانی تاکید کرد و تصریح نمود: با اعمال این رویکردها شاهد استمرار جهش سودآوری و ارزش آفرینی شرکت مروارید هامون در سالهای آتی خواهیم بود .

 

مهندس شهریار محمدی راد نیز در بخش پایانی صحبتهای خود ضمن تقدیر ویژه از دکترین امیرعلی نعمت الهی که با یک مدیریت جهادی و تمام وقت همه عملکردهای تولید ، فروش ، درآمد ، سود آوری ، توسعه ، بهره وری و دیگر امور شرکت های تابعه را با دقت پیگیری میکند خاطرنشان کرد: منطبق با سیاست های مدبرانه مدیریت هولدینگ از یک سو برای پیشرفت و توسعه این مجموعه تلاش خواهیم کرد و از سوی دیگردر جهت پاسخگویی به مطالبات برحق و دغدغه ها ، تمام رئوس برنامه های خود را با هماهنگی هولدینگ « بیدسیم » پیش خواهیم برد.
پیام هیات مدیره:
سپاس بیکران خدایی را که اول و آخر وجود است. شکر گزار نعمات یگانه خالقی هستیم که با الطاف بی حدش به ما فرصتی داد تا بعنوان سربازان و خادمان صنعت این مرز و بوم، در سالی که به فرموده رهبر فرزانه ی انقلاب ، سال جهش تولید نام گذاری شده است، با وجود تمامی ناملایمات اقتصادی ، فشارهای ناشی از تحریم ها و افزایش مستمر بهای مواد اولیه و سایر ادوات ، با حمایت سهامداران و هم فکری مدیران و پرسنل زحمتکش شرکت مروارید هامون، بتوانیم با عبور از بحران های مختلف و متعدد، این مجموعه را به ساحل امن و آرامش برسانیم . متاسفانه شرکت در سالی که گذشت با بحران های شدید اقتصادی و مدیریتی رو به رو شد و این امر باعث افت فروش در بازارهای هدف و در نهایت منجر به زیان شرکت گردید که انشاالله در سال پیش رو با عنایت پروردگار و تلاش مدیریت و پرسنل زحمت کش سعی بر خروج از زبان و دستیابی به بازارهای از دست رفته داخل و خارج می باشیم.
بی تردید شرکت مروارید هامون در تلاش است تا با تلاش مضاعف تیم مدیریت و کارکنان شاغل در شرکت و با بهره گیری از حمایت های هیات مدیره ، با ارتقای سطح مسئولیت پذیری ، افزایش انسجام کار تیمی ، افزایش عملکرد سیستمی بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات ، الزام به پاسخگویی به مشتریان و ایجاد هماهنگی و یکپارچگی بیشتر بین همه ی سطوح مختلف شرکت ، به صورت مستمر بر روند افزایش کیفیت محصولات خود ، تولید کالاهای جدید ، تکمیل سبد محصولات و بهبود هر چه بیشتر روند عرضه ی محصولات خود به افزایش سهم بازار شرکت ، بیفزاید.
اهم اقدامات انجام شده در شرکت مروارید هامون:
در سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۰ اقدامات بسیاری توسط تیم مدیریت و پرسنل زحمتکش مروارید هامون انجام گرفته است که در زیر برخی از موارد آن اشاره شده است.
– اتمام ساخت سوله و بهره برداری آن:
شرکت مروارید هامون با توجه به عدم وجود فضای انبارش برای شرکت اقدام به ساخت سوله به مساحت ۲۸۰۰ متر مربع نموده بود که مراحل ساخت و بهره برداری آن به پایان رسید.
– افزایش ولتاژ برق کارخانه مروارید هامون از ۲۰۰ کیلووات به ۴۰۰ کیلو وات
– برق کشی و برق رسانی سوله انبار جدید کارخانه مروارید هامون
– خرید یک دستگاه کمپرسور هوا جدید جهت کارخانه مروارید هامون
– قفسه بندی سوله انبار جدید کارخانه مروارید هامون جهت چیدمان اقلام بسته بندی از قبیل: کیسه و جعبه و کارتن و …
– اتصال سقف انبارهای قدیمی کارخانه مروارید هامون به سوله انبار جدید
– برگزاری نوزدهمین مراسم سالگرد تاسیس شرکت مروارید هامون
– مدیریت برندینگ:
ارتقای کیفی، بازطراحی فرمولاسیون و بسته بندی محصولات جاری (۵ برند از ۷ برند موجود) در راستای پیاده سازی اصول و چارچوب مدیریت برندینگ
(تعریف هویت برند، شخصیت سازی برند، تصویرسازی، معماری برند، ارتباطات برند و …) با توجه به نیازها ، سلایق و ذائقه بازارهای هدفگذاری شده.
– توجه به بازار فروش داخل:
با توجه به اینکه عمده فعالیت شرکت مروارید هامون، صادرات به دو کشور افغانسان و عراق می باشد لذا در سال مالی منتهی به ۳۰/۹/۱۴۰۰ تصمیم بر سهم خواهی بیشتری از بازار فروش داخلی گرفته شده است که موفقیتهای قابل توجهی را در این زمینه شاهد می باشیم در سالهای گذشته این شرکت فقط اقدام به فروش داخلی به صورت بسیار محدود در استان سیستان و بلوچستان نموده است ولی با بررسی دقیق بازار و حضور قدرتمندانه شاهد افزایش فروش روز افزون می باشیم که سعی شد علاوه بر بازار استان سیستان و بلوچستان در سایر استان های همجوار(خراسان جنوبی – کرمان و هرمزگان) نیز فعالیت بیشتری داشته باشیم.

 

– بازارسازی در کشورهای آسیاس میانه و کشورهای همجوار:
این شرکت علاوه بر صادرات به کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق توجه ویژه ای برای صادرات به کشورهای سوریه، تاجیکستان، ترکمنستان، گرجستان، آذربایجان و ارمنستان و همچنین ترکیه نموده است.
همچنین موفق به تامین مواد اولیه از منابع نزدیک به استان سیستان و بلوچستان شده ایم که باعث کاهش هزینه های خرید این شرکت شده است.
– مدیریت برندینگ و ایجاد برندهای جدید جهت حضور در بازار داخلی و صادراتی
در راستای افزایش برندها و تنوع بیشتر مشتری ها و عاملین فروش محصولات صادراتی، سه برند سلمان، راحیل و گلفام طراحی مجدد گردیدند و به بازار فروش اضافه شده اند.
اهم برنامه های شرکت در حوزه های مختلف در سال مالی آتی:
بازرگانی:
– افزایش سهم بازار محصول و برند در بازارهای داخلی و صادراتی
– طرح ریزی و اجرای برنامه تولید محصولات جدید در راستای تکمیل سبد کالایی
– برنامه ریزی جهت تبدیل پخش شاهرگی به پخش مویرگی در مناطق همجوار استان
– برنامه ریزی و اجرای برنامه های ترویج و تشویق مبتنی بر مقدار فروش به منظور افزایش سطح وفاداری مشتریان میانی، افزایش سطح خرید محصولات توسط نمایندگان فروش و ایجاد زمینه برای تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل.
– شناسایی منابع جدید تامین جهت ایجاد قدرت چانه زنی در خرید
– کارشناسی و طراحی مجدد ادوات بسته بندی در راستای انطباق بیشتر با ذائقه مشتریان و همراستا با سیاستهای برندینگ
تولید:
– نصب و راه اندازی خط تولید و بسته بندی سفیدکننده
– تولید و بسته بندی پودرهای شستشوی لباس در اوزان زیر ۵ کیلوگرم
مالی:
با توجه به زیانده بودن شرکت در سال مالی مورد گزارش ورود به فرابورس فعلا امکان پذیر نمی باشد
روابط عمومی و تبلیغات:
– طراحی بسته بندی های جدید
– تبلیغات سبدمحصولات جدید مروارید هامون به منظور دریافت سهم بیشتر بازار داخلی
– برنامه ریزی جهت پروموشن های تبلیغاتی
– تدوین برنامه راهبردهای ارتباطی شرکت مروارید هامون
انبار:
– ساخت باکس پالت به میزان مورد نیاز جهت استفاده بهینه از فضای انبار
– استفاده از نوار نقاله جهت تسهیل انتقال محصول به انبار