صنعتی جام دارو، بزرگترین واحد تولیدکننده تیوب و قطعات آلومینیومی دارویی
صنعتی جام دارو، بزرگترین واحد تولیدکننده تیوب و قطعات آلومینیومی دارویی
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت جام دارو (سهامی‌عام) مورخ 28/04/1400 در محل گروه صنعتی رازی برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۹۹/۳۸ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای مجيد حاجي ابراهيم زرگربود، که جنابان  محمدرضا تقي گنجي و رامين ميزاني در مقام نظار اول و دوم و آقای  عبداله امير صادقي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۰/۱۲/۱۳۹۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۲۵۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

پیام هیات مدیره

سال های اخیر پر از چالش هایست که مواجهه با هر کدام و پیدا کردن راه کارهای مناسب برای حل و فصل و برون رفت از مشکلات مربوطه نیاز به تعمق ، تامل ، مطالعه و تحقیق و شناخت امکانات و صبر و بردباری و در بسیاری موارد فداکاری و گذشت دارد و از آنجا که به خوبی می دانیم همین چالش هاست که ما را آبديده تر و در مقابله با مشکلات و نارسایی ها و تنگناها مقاوم تر می نماید عزم خود را جزم کرده ایم تا در سایه همفکری و وحدت و ایجاد فضایی منسجم و توام با مسئولیت پذیری شرکت را به سمت تحقق اهداف و انجام وظایفی که بر عهده گرفته ایم به پیش ببریم .

فضای ملتهب کسب و کار و نوسانات نا به هنگام نرخ ارز و تغییرات ناگهانی روندهای اقتصادی که منجر به تورم چند ده درصدی در سال ۹۹ گردید می توانست منجر به لطمه به روند فعالیت های جاری شرکت اعم از تأمین منابع ملی ، تامین مواد اوليه و قطعات و لوازم و تجهیزات و حفظ روند تولید و در نتیجه از دست این بازار و نارضایتی مشتریان و … گردد لگن خوشبختانه در سایه اتخاذ تصمیمات به موقع و اجرای آن موفق شدیم سال ۱۳۹۹ را به عنوان یکی از موفق ترین سال های فعالیت چند دهه ای شرکت به پایان برسانیم.

افزایش تولید اکثر محصولات ، افزایش فروش ، کنترل و رعایت صرفه جویی های موثر در هزینه ها، تامبن به موقع مواد اولیه نرخ گزاری مناسب محصولات در سال ۱۳۹۹ موجب گردید که به بالاترین میزان فروش و سود عملکرد در طی سال های اخیر نائل أییم و بدیهی است این مهم به واسطه تلاش جمعی و مستمر همه ارکان شرکت اعم از هیئت مدیره ، مدیران و کارمندان و کارگران دلسوز و زحمتکش و فداکار شرکت در سایه هدایت و رهنمود سهامداران محترم حاصل گردیده و امیدواریم که این روند در سال جاری و در آینده نیز همچنان تداوم داشته باشد و هیئت مدیره در حضور سهامداران محترم و سایر ذینفعان سربلند باشد. لازم می دانیم از پشتیبانی و همراهی سهامداران محترم تشکر نموده و همان گونه که در گزارش سال های قبل نیز متذکر و درخواست اتخاذ تصمیم و اقدام های عملی برای افزایش سرمایه و سرمایه گذاری در شرکت به منظور جایگزینی ماشین آلات موجود و همچنین توسعه فعالیت های شرکت را نمودیم بار دیگر فرصت را مغتنم شمرده و تقاضا می نماییم که با توجه به سود آوری قابل قبول شرکت در سال های اخیر و اطمینان از پایداری شرکت در آینده نسبت به این مهم اقدام گردد.

برنامه های آینده و پیشنهادی به مجمع عادی صاحبان سهام

موارد ذیل به مجمع عمومی صاحبان سهام پیشنهاد و امید است مورد توجه و امعان نظر قرار گرفته و با استفاده از رهنمود و صلاحدید سهامداران محترم این پیشنهادات تکمیل و اصلاح و با اجرای آن ها شاهد رشد و توسعه شکوفایی شرکت در سال های آتی نیز باشیم.

  • جایگزینی ماشین آلات موجود در خطوط تولید تیوب آلومینیوم
  • خرید خط جدید برای تولید تیوب های لمینت
  • تکمیل و توسعه ظروف پولکسازی
  • تولید ظروف اسپری های تنفسی
  • تدوین راه کارهایی برای تامین منابع مالی برای بازارگردانی(به جز سرمای در گردش شرکت) و صیانت از سهم شرکت در بازار سرمایه
  • افزایش سرمایه شرکت تا مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱۲ ریال طی سال آینده

جایگاه شرکت در صنعت

تولید انواع تیوب آلومینیوم و لمینیت و پلاستیکی چند لایه در طی سال های اخیر از رشد قابل ملاحظه ای در کشور برخوردار بوده است به نحوی که تعداد واحدهای تولیدی که برای مصارف خود و یا به عنوان کالای نهایی برای تامین نیاز سایر شرکت ها . مبادرت به تولید این نوع محصولات می نمایند به بیش از ۲۵ شرکت افزایش یافته است.

آمار دقیقی از میزان نیاز و میزان تولید و همچنین واردات تیوب در دست نیست، چرا که عمده واحدها متعلق به بخش خصوصی می باشد که معمولا از ارائه آمار ولو به صورت ناقص نیز خودداری می نمایند. لکن آنچه مسلم است همپای افزایش تولید میزان مصرف و تقاضا نیز رشد یافته و احتمالا سرمایه گذاری های انجام گرفته غیر معقول نبوده است.

در طی سال مورد گزارش میزان سفارشات دریافتی از مشتریان در حدود ظرفیت و توان تولید شرکت قرار داشت و با توجه به سابقه طولانی فعالیت شرکت به عنوان اولین و بزرگترین تولید کننده تیوب در کشور که با حسن عمل و کیفیت قابل قبول و ارائه مشاوره و خدمات فنی و اجرایی توام گردیده موجب اقبال خریداران شده است.

لازم به ذکر است که عمده مشتریان تیوب های آلومینیوم ما را شرکت های دارویی و غذایی تشکیل می دهند که به لحاظ ویژگی های کیفی از حساسیت خاص خود برخوردار و معمولا سایر تیوب سازان به دلایل فنی و… برای تامین سفارشات خود به این بخش ها تمایلی نشان نمی دهند و این خود به عنوان مزیت عملکرد جام دارو تلقی و جایگاه برتر ما را در صنعت تاکنون تثبيت کرده است و امید می رود که این روند کماکان ادامه داشته باشد هر چند که تعیین خط مشی و پیگیری برای تنوع بخشی به محصولات و تقویت ظرفیت و کارایی ماشین آلات موجود نیز کاملا ضروری است.