شکستن رکورد تولید در داروسازی زهراوی با مدیریتی متخصص
شکستن رکورد تولید در داروسازی زهراوی با مدیریتی متخصص
در سایه مدیریت ارزنده و شایسته دکتر فرهاد کیافر که از مدیران محقق و جهادی کشور می‌باشد داروسازی زهراوی که تا سال ۱۳۹۷ در روندی نزولی و همراه با زیان به سر می‌برد و کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد بتواند از این مسیر بازگردد را توانست با تمهیدات و راهبردهای مدون و مدنظر مدیریت در مسیری صعودی و روبه‌رشد در تولید، فروش و ارزش آفرینی و سود آوری قرار دهد . داروسازی زهروای در سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ توانست با کسب درآمد عملیاتی ۶/۴۹۷/۶۰۲ میلیاردی نسبت‌به سال ۹۹ ، رشد بیش از ۲۹ درصدی در فروش را حاصل کند و با کسب سود خالص ۷۲۹/۸۲۶ میلیاردی بیش‌از ۴۱ درصد سود خالص خود را نسبت‌به سال ماقبل افزایش دهد و همچنین نرخ بازده دارایی ها از ۷/۲۰ به ۸/۳۸ درصد و نرخ بازده صاحبان حقوق سهام از ۲۷ درصد به ۲۹ درصد افزایش پیدا کند . شایان‌ذکر است رکورد تولید نیز برای شرکت در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ شکسته شد و این شرکت با پرسنل متخصص و متعهد و سکان‌دار فرهیخته خود توانست بیشترین تولید را از تاریخ تاسیس شرکت به خود اختصاص دهد .

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت داروسازي زهراوي(سهامی عام) مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ در محل مجموعه فرهنگي ورزشي تلاش تشکیل گردید.
در این مجمع که با حضور ۷۷/۷ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی در حال برگزار ی است، ریاست مجمع برعهده آقای دکتر نادری علیزاده میباشد، که جنابان فراهانی و خشوعی در مقام نظار اول و دوم و آقای حسین بارانی به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.


درادامه مجمع دکتر فرهاد کیافر ، مدیر عامل محقق و دانشمند صنعت دارویی کشورمان ، به قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ پرداخت .
به گفته وی شرکت با هدف تولید و عرضه داروهای خاص تحت فناوری پیشرفته تاسیس و به بهره برداری رسیده است به طوری که اولین خطوط تولید دارو پرخطر (هازارد)، کپسول نرم ژلاتین(سافت ژل) ، سرنگ های تزریقی از پیش پر شده (پریفیلد) در کشور در این شرکت ایجاد و مورد استفاده قرار گرفته و « دزهراوی » به عنوان اولین تولیدکننده داروی تحت لیسانس شرکت بین المللی ROCHE پس از انقلاب محسوب می گردد که این همکاری همچنان ادامه دارد.
دکتر کیافر همچنین خاطر نشان ساخت که شرکت به عنوان یکی از مهم ترین و بزرگ ترین تولیدکنندگان مکملهای دارویی خصوصا در قالب سافت ژل در کشور محسوب می گردد و انتقال دانش فنی و تولید از مرحله API محصولات تحت لیسانس با شرکت رش سوئیس از جمله روآکوتان، سل سپت و زلودا و همچنین تولید و عرضه محصولات بایوتکنولوژی از جمله فیلگراستیم و پگ فیلگراستیم از اهداف استراتژیهای مهم و آتی شرکت می باشد.


مدیر کاردان صنعت دارویی کشورمان در ادامه با تصریح اینکه در حال حاضر شرکت داروسازی زهراوی با در اختیار داشتن انواع خطوط تولید دارو در اشکال مختلف از جمله قرص، کپسول سخت، کپسول نرم ژلاتینی، تزریقی و استریل بصورت عمومی و هازارد به عنوان یکی از اصلی ترین تولید و تامین کنندگان داروهای خاص در زمینه درمان بیماران پیوند عضو و ام اس (MS) محسوب می گردد اضافه کرد : که با تولید و عرضه محصولاتی همچون ایمینورال ، سل سپت و کوگرافت حدود ۶۰ درصد از داروهای مورد نیاز بیماران پیوند عضو و حدود ۴۰ درصد از نیازهای بیماران ام اس را با تولید محصولاتی از قبیل کوپامر و فینگولیا مرتفع می نماییم.


(( گزارش تکمیلی به زودی در سایت و نشریه))