شمارش معکوس تبدیل پتروشیمی «تندگویان» به صنعت سبز آغاز شد
شمارش معکوس تبدیل پتروشیمی «تندگویان» به صنعت سبز آغاز شد
رئیس مجتمع شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با تشریح برنامه‌های زیست محیطی این زنجیره تولید محصولات پلی اتیلن ترفتالات، اعلام کرد: پیش بینی می‌شود، این پتروشیمی به زودی واحد سبز صنعت پتروشیمی شود.

اقتصادوبیمه؛.

به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان،

(( امین ملک‌زاده )) درباره مهمترین برنامه‌ها و پروژه‌های زیست محیطی در دست اجرای بزرگترین زنجیره تولید محصولات پلی اتیلن ترفتالات صنعت پتروشیمی، گفت: شرکت پتروشیمی شهید تندگویان بزرگترین تولیدکننده زنجیره پلی اتیلن ترفتالات منطقه با شرایط خاص فرایندی و تولیدی دارای تصفیه‌خانه مرکزی برای جلوگیری از تخلیه پساب با بار آلودگی غیر مجاز به خوریات منطقه بوده و همواره محیط زیست در اولویت تولید خود قرار داده است.

رئیس مجتمع شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اعلام اینکه از سال  ۱۳۹۷ با تغییر مدیریت جدید پس از برگزاری جلسات متعدد  کارشناسی  برای صیانت از محیط زیست منطقه، ۲۷ پروژه اختصاصی زیست محیطی  توسط این شرکت پتروشیمی تعریف شده است، تصریح کرد: با تخصیص بودجه‌ای بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال کار اجرایی این پروژه‌ها آغاز شده و با وجود شرایط سخت همچون اپیدمی کرونا و نوسانات ارزی تیم متخصصان پتروشیمی شهید تندگویان توانستند تا کنون به پیشرفت حدود ۶۷ درصدی این پروژه‌ها دست یابند.

وی از طراحی، ساخت و راه اندازی «بیو راکتور» تصفیه خانه مرکزی، بازیافت بلودان کولینگ «پی. تی. ای دو»، لایروبی و بازسازی  حوضچه‌ها و دانه گیرهای واحد تصفیه‌خانه، بازسازی و نوسازی شبکه جمع آوری آب‌های سطحی و فاضلاب در مجتمع به عنوان چهار پروژه کلیدی نام برد و افزود: این پروژه‌ها به تدریج تا پایان سال جاری و سال ۱۴۰۲ یکی پس از دیگری با سرمایه‌گذاری حدود یک هزار و ۳۲۰ میلیارد ریالی در مدار بهره برداری قرار می‌گیرند.

ملک‌زاده در ادامه با تاکید بر اینکه از مهمترین این پروژه‌ها می‌توان طرح توسعه تصفیه خانه مرکزی با ایجاد دو بیوراکتور در بخش بی‌هوازی تصفیه خانه اشاره کرد که علاوه بر افزایش ظرفیت تصفیه خانه شرایط برای تعمیرات و بازنگری سایر بیوراکتورها را فراهم آورده است، یادآور شد: علاوه بر این، با اجرایی شدن پروژه بازیافت آب بلودان کولینگ PTA-2هم از هدر رفت میزان ۲۰۰ متر مکعب آب  در روز در این شرایط کم آبی کشور جلوگیری کرده و هم از میزان تولید پساب شرکت کاسته خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود، شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با  اجرایی شدن ۱۰۰ درصدی این پروژه‌ها به عنوان یکی از واحدهای سبز صنعت پتروشیمی معرفی شود.