شرکت پتروشیمی مارون پیشتاز در ارزش آفرینی و صیانت محیط زیست
شرکت پتروشیمی مارون پیشتاز در ارزش آفرینی و صیانت محیط زیست
شرکت پتروشیمی مارون در اواخر سال 1377 برای اجرای الفین هفتم تاسیس گردید. و با اجرای این طرح که یا ظرفیت تولید سالیانه 1.1 میلیون تن پلی اتیلن در زمره بزرگترین الفین ها در جهان می باشد . در این شرکت برای اولین بار در کشور +C2 ( اتان ) از گاز طبیعی استحصال شده، طی فرآیندهایی به مواد الفینی، فرآورده های پلیمری و شیمیایی تبدیل گردید .

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پتروشيمي مارون (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ در محل مرکز همايش هاي بين المللي نيايش برگزار گردید.
در این مجمع که با حضور ۸۷/۸۶ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای علي کريمي بود، که جنابان سيد محمد هاشمي نژاد و عليرضا بني اسدي در مقام نظار اول و دوم و آقای مصطفي احمدزاده به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۱۱/۵۰۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.
تدوين و همکاران به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و هوشيار مميز به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب گردید.
پخش یک تله فیلم جامع و زیبا به همت روابط عمومی که تاریخچه و فعالیت ها و دستاوردهای شرکت به خوبی در آن به تصویر کشیده شده بود ، رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، مشارکت فعال شرکت در ایفای مسئولیت اجتماعی خود از تجهیز مدارس تا توزیع اقلام بهداشتی برای کنترل پاندمی کرونا ، اعلام دستاوردهای شرکت در حفظ محیط زیست و صنعت سبز بودن ، دریافت گواهینامه های متعدد بین المللی از کیفیت تا مدیریت و بهره وری، تعامل مدیریت و کارشناسان روابط عمومی شرکت از نکات خواندنی مجمع بود.
شایان ذکر است شرکت پتروشیمی مارون با دارا بودن کارخانه بازیابی اتان ، با بازیافت اتان از گاز طبیعی آن را برای تولید محصولات شیمیایی و پلیمری به کار می برد.
این شرکت با توانایی تولید سالانه ۱۱۰۰۰۰۰تن اتیلن، ۲۰۰۰۰۰ تن پروپیلن، ۳۰۰۰۰۰ تن پلی اتیلن سنگین، ۳۰۰۰۰۰ تن پلی پروپیلن و بیش از ۴۴۳۰۰۰ تن انواع گلایکول یکی از بزرگترین شرکت های پتروشیمی در ایران و جهان می باشد.
((گزارش تکمیلی به زودی در وب سایت و نشریه))