شرکت مهندسی تکنوتار با نیم قرن تجربه دارای جایگاهی بی بدیل  در صنعت
شرکت مهندسی تکنوتار با نیم قرن تجربه دارای جایگاهی بی بدیل  در صنعت

مجمع عمومی عادی فوق العاده صاحبان سهام شرکت تکنوتار(سهامی‌عام) مورخ ۰۶/۱۲/۱۴۰۱ در محل سالن اجتماعات شرکت کارگزاری مهر اقتصاد ایرانیان برگزار گردید

اقتصاد و بیمه – مجمع عمومی عادی فوق العاده صاحبان سهام شرکت تکنوتار(سهامی‌عام) مورخ ۰۶/۱۲/۱۴۰۱ در محل سالن اجتماعات شرکت کارگزاری مهر اقتصاد ایرانیان برگزار گردید.

 

در این مجمع که با حضور بیش از دو سوم سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای کریمی بود.

در ادامه و با قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب افزایش سرمایه شرکت به تغییر بند اساسنامه مربوطه رای مثبت دادند.

 

براساس گزارش ارائه شده توسط جناب محمدی مدیرمالی مجموعه این افزایش سرمایه از مبلغ ۵۴۹/۲۴۵ میلیون به مبلغ ۰۰۰/۸۴۰ از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران صورت می پذیرد.

 

مدیر مالی مجموعه همچنین خاطرنشان کرد که افزايش ســرماية قبلي شــركت از مبلغ ٠٠٠،١٦٠ ميليون ريال به مبلغ ٥٤٩،٢٤٥ ميليون ريال و از محل تجديد ارزيابي دارائي ثابت بوده كه به منظور اصلاح ساختار مالي و خروج از شموليت ماده ١٤١ لايحه قانوني ا صلاح ق سمتي از قانون تجارت به استناد بند “ز” تبصره ١٠ قانون بودجه سال ١٣٩٧ كل ك شورصورت گرفته ا ست و نتايج حا صل از افزايش سرماية مزبور كه طي تصميمات مجمع عمومي فوق العادة مورخ ٢٥/١٢/١٣٩٧ تصويب شده و در تاريخ ٢٨/١٢/١٣٩٧ نزد مرجع ثبت شركتها به ثبت رسيده است.

به گفته وی برای این افزایش سرمایه بازده مورد انتظار ۲۵ درصد، بازده داخلی ۲۹ درصد و دوره بازگشت سرمایه ۲۸ ماه پیش بینی شده است.

مهندس علیرضا وظیفه مدیرعامل رزومه دار شرکت، در حاشیه مجمع با تصریح اینکه شرکت تکنو تار با اتکا به مشتریان خود با رائه محصولات با کیفیت، جایگاه خود را به عنوان اولین و معتبرترین تولید کنندگان دیسپنسرهای توزیع سوخت حفظ نموده است افزود: در این راستا برای مشتریان خود تسهیلات بیشتر فروش، افزایش دوره مدت گارانتی، ارائه خدمات پس از فروش مناسب، استفاده از قطعات با کیفیت را مد نظر قرار داده است.

 

به گفته این مدیر مدبر و متخصص  فعاليت دوره جاري همانند سنوات قبل توليد انواع پمپ هاي توزيع سوخت وجايگاه سيارسوخت بوده است که با انجام افزايش سـرمايه کنونی و افزايش نقدينگي ، خريد تكنولوژي و ماشـين آلات ذكر شـده ، جهت اسـتفاده كامل ازظرفيت توليد مطابق برنامه پيش بيني شـــده و جلوگيري از خريد خدمات پيمانكاري و جلوگيري از هزينه هاي مضـــاعف و كاهش بهاي تمام شده بسیار راهگشا و اثرگذار خواهد بود.

 

هدف شركت مهندسي تكنو تار ( سهامي عام)، از افزايش سرماية موضوع اين بيانية ثبت، به شرح زير ميباشد.

  • اصلاح ساختار مالي شركت

ايفاي تعهدات مالي ، جبران كمبود نقدينگي و تامين سرمايه در گردش توليد و خارج شدن از شمول ماده ١٤١ قانون مناسب استفاده كنندگان از صورتهاي مالي منجمله سهامداران ، اعتبار دهنده گان تسهيلات و ساير ذينفعان فراهم شود . تجارت و همچنين افزايش سرمايه تصوير مناسبتري از وضعيت مالي شركت ارائه مي نمايد و به تبع آن امكان ارزيابي مناسب استفاده كنندگان از صورتهاي مالي منجمله سهامداران ، اعتبار دهنده گان تسهيلات و ساير ذينفعان فراهم شود .

  • استفاده كامل از ظرفيت عملي نيروي انساني و امكانات در اختيار و در نتيجه افزايش توليد و فروش و دستيابي وافزايش سود آوري شركت

استفاده از پتانسيل موجود به منظور بهره گيري از حداكثر توان و ظرفيت توليدي شركت در راستاي افزايش سهم بازار

  • رعايت ضوابط مقرر شركت هاي پذيرفته شده در بازار دوم بورس در خصوص حداقل سرمايه

بر اساس بررسي هاي بعمل آمده مطابق مفاد ماده ٣٨ و ٣٩ مكرر دستورالعمل پذيرش ، طبق تصميم هيئت مديره بورس تهران فرصتي جهت رفع موارد عدم احراز شرايط پذيرش در بازار دوم مطابق اطلاعيه مورخ ١٢/٠٧/١٤٠٠منتشره در كدال به اين شركت جهت احراز شرايط حضور در بازار دوم مهلت اعطا گرديد .

  • بهبود نسبت هاي مالكانه به منظور رقابت پذيري شركت با شركت هاي رقيب در صنعت و بازار سرمايه

اصلاح ساختار مالي شركت در نتيجه افزايش سرمايه ميتواند موجب بهبود نسبت هاي مالكانه و تسهيل تامين مالي از محل تسهيلات بانكي ارزانتر براي شركت شود و همچنين نزديك شدن حقوق صاحبان سهام به ارزش واقعي شركت

«گزارش تکمیلی بزودی در سایت و نشریه»