شرکت صنعت روی زنگان و اجرائی شدن ده گام بلند برای توسعه روزافزون
شرکت صنعت روی زنگان و اجرائی شدن ده گام بلند برای توسعه روزافزون
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنعت روي زنگان (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ در محل مرکز همايش هاي سازمان مديريت صنعتي برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۷۰/۳۲ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای اکبر تفضلي هرندي بود، که جنابان  کمال الدين سعادتي و نوروز لقماني شهميري در مقام نظار اول و دوم و آقای حسن احمديان به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹  و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۳۰۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

رکوردشکنی تولید

بر همین اساس اعلام شد: زنگان توانست رکورد میزان تولید آهک هیدراته  در سال گذشته شکسته و به ۱۰هزار تن برسد.

البته نوسان  نرخ فلزات، افزایش نرخ حمل و نقل، افزایش قیمت حامل های انرژی، نوسانات نرخ ارز،  تامین خوراک مصرفی مخصوص آن سنگ آهک و تشدید رقابت در گروه مربوطه از جمله برخی ریسک های پیش روی زنگان  در سال مالی مذکور بود.

همچنین سود واقعی هر سهم زنگان  ۲٫۸۶۱ ریال  به شمار می رود که این سهم در سال گذشته ۲۳۲ روز معامله شد.

البته  سود پایه هر سهم ۳٫۰۰۹  بوده و سود ناخالص  این شرکت ۳۵۷٫۰۵۲ میلیون ریال و سود عملیاتی ۳۲۶٫۹۳۵ میلیون ریال شد.

 

افزایش و کاهش ها

 

افزایش کمیت و کیفیت تولید آهک هیدراته ، افزایش ظرفیت خط ۵ پر عیارسازی ثقلی به روش اسپیرال، کاهش هزینه ها و توقفات از برنامه های زنگان در سال جاری به شمار می رود.

این شرکت درصدد بوده تا تعمیرات اساسی  در خطوط خدماتی  خود داشته باشد و اخذ و به روزرسانی مجوزات خطوط شرکت نیز به همین منظور در دست اجرا قرار دارد.

افزایش درآمد و دارایی

مشارکت جدی در اکتشاف ، استخراج و فرآوری در معادن سرب و روی داخلی کشونیز در برنامه های باند مدت صنعت روی زنگان به شمار می رود.

یادآور می شود که این شرکت در سال گذشته درآمد عملیاتی  معادل  ۱٫۴۲۷٫۳۶۳ میلیون ریال  کسب کرد و جمع دارایی های آن نیز به  ۷۳۹٫۶۲۰ میلیون ریال رسید.

هر چند شرکت صنایع روی زنگان در سال گذشته عملکردی مطلوب از خود نشان داد اما اخذ این موفقیت ها با مشکلاتی اعم از فعال نگه داشتن معدن آهک قمچه قای و معدن آهک شرکت معدن یاب نسیم، مسقف کردن محل نرمه های آهکی جهت کاهش انتشار گرد و غبار به محیط اطراف، پاشش محلول SSR400 در محوطه شرکت جهت کنترل و تثبیت گرد و خاک، ارسال جامبوبگ های مستعمل به شرکت معتمد محیط زیست، ترمیم کیسه ها و استفاده در خطوط تولید  همراه بود.

البته استمرار دانه بندی سنگ آهک ورودی به کوره به منظور کاهش گرد و غبارخروجی، پایش و سرویس ادواری بگ فیلتر های خطوط تولید نیز بخشی دیگر از این مشکلات به شمار می رود.

تحقق بودجه در فروش

قابل ذکر است که زنگان میزان فروش در سال گذشته معادل  ۵ درصد رشد را تجربه کرد.

 

یادآور می شود؛ این شرکت در به تحقق پیش بینی خود در میزان فروش دست یافته و تمامی محصولات مورد نظر نیز به فرش رفته است.

 

البته  ساخت سیلوی ۳۶۰ تنی آهک هیدراته، اخذ مجوز بهره برداری از معدن سها اسپرین، تغییرات فنی و اصلاحی در خط ۳ تولید پودر میکرونیزه و تولید محصولات بسته بندی شده از قبیل بنتونیت و پودر سنگ نیز دیگر برنامه های توسعه ای زنگان بود که در سال گذشته به اجرا درآمد.

 

سیاست های زیست محیطی

 

کاهش ۲۵ برابری گرد و غبار خروجی ،اصلاح بونکرهای حمل و نقل آهک هیدراته، اصلاح فنی در کلیه واحدهای تولیدی توسط پرسنل فنی شرکت از قبیل تعویض سرند لرزشی و استفاده از سرند دو طبقه، اصلاحات الزم در هیدارتور، فیدر ورودی هیدراتور، آلواتورها و کاهش توقفات سیستم برخی از عملکر این شرکت بوده که در حفاظت از محیط زیست تاثیر مطلوب داشته است.

 

تامین مالی، اجرا و بهره برداری

 

در مجمع زنگان، هیات مدیره بر تعویض مشعل کوره آهک خط اول و خط دوم کوره آهک و پیش گرم کوره اول، همچنین رفع مشکل حمله سنگ آهک از معدن با پیگیری اخذ مجوز تامین مالی، خرید سه دستگاه کامیون کمپرسی ده چرخ، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل مصوب شرکت بعد از گذشت ۶ سال، تعیین تکلیف و صدور رای دو پرونده مالیاتی شرکت، تعریف اخذ مجوز و تامین و اجرای پروژه تغییر کاربری خط ۴ شرکت و پیشرفت ۷۰ درصدی تا تاریخ گزارش،  نهایی کردن پرونده گازبهای شرکت و محکوم شدن آن به نفع شرکت با سقف مالی بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال  تاکید کرده و این اقدامات را از گام های بزرگ شرکت در سال ۱۴۰۰دانستند.

 

و مهمترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:

 

–         مقدار فروش شرکت تقریبا کامل به فروش رفته است.

 

–        خاک کنسانتره روی که در شرکت تولید می شود باید به شرکت هایی که معرفی نامه آنها ارائه شده داده شود.

 

–         نوسان قیمت فلزات تحت تاثیر سیکل تجاری و افزایش نرخ حمل و نقل و افزایش قیمت حامل های انرژی و نوسانات ارزی و تامین خوراک مصرفی مخصوص آن سنگ آهک و تشدید رقابت در محیط همگنان صنعت و تغییر شیوه تشخیص ماده معدنی انگوران از سهمیه ای به روش عرضه در بورس کالا و افزایش قیمت خدمات و قطعات و تجهیزات از جمله ریسک های پیش روی شرکت در سال مالی مذکور بود.

 

–        تعویض مشعل کوره آهک خط اول و خط دوم کوره آهک و پیش گرم کوره اول، همچن…

 

–        برنامه افزایش ظرفیت تولید آهک هیدراته به روش های اجرای سیستم پیش گرم و یا اجرای خط کوره جدید، اتمام پروژه خط پنج پر عیار سازی با روش اسپیرال، راه اندازی و افزایش ظرفیت و ایجاد حفر چاه عمیق در شرکت، تکمیل افزایش حجم بنکر های ارسالی حمل آهک هیدراته، پیگیری های لازم برای افزایش ظرفیت های برق و گاز ورودی شرکت با توجه به پروژه های جدید و پروژه تغییر کاربری خط ۴ به منظور پر عیار سازی مواد معدنی کم عیار و مشارکت در اکتشاف و استخراج بهره برداری از معادن سرب و روی کشور مهم‌ترین برنامه‌های زنگان در سال۱۴۰۱ خوانده شد.

 

–        خاک روی تحت تاثیر LME و دلار است و چون در بورس کالا عرضه می شود لذا قیمت آن در آنجا تعیین می شود.نرخ آهک هم از انجمن صنفی آهک تبعیت می کنیم.

پیام هیات مدیره

 

شکرگزاریم که بار دیگر در سایه رحمت الهی، توفیق خدمتگزاری را به ما اعطا فرموده تا تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در راستای توانمندی اقتصادی کشور عزیزمان ایران با جهش تولید و با اتکاء به شما سهامداران محترم گامهای بزرگی برداریم.

 

اعضاء هیئت مدیره و مدیران شرکت با درک اولویت تولید نسبت به خدمات، تولید آهک هیدراته را از سال ۹۶ در برنامه کاری شرکت قرار دادند و در سال ۹۹ که مزین به جهش تولید بود با انجام اصلاحات فرآیندی با افزایش بیش از ۱۰۰۰۰ تنی رکورد تولید این محصول شکسته شد.

 

اهم برنامه های سال ۱۴۰۱:

–        افزایش کمیت و کیفیت تولید آهک هیدراته

–         افزایش ظرفیت خط ۵ پر عیارسازی ثقلی به روش اسپیرال

–         کاهش هزینه ها و توقفات

–        تعمیرات اساسی خطوط خدماتی

–         اخذ و بروزرسانی مجوزات خطوط شرکت

–         مشارکت جدی در اکتشاف ، استخراج و فرآوری در معادن سرب و روی داخلی کشور امید است با تلاش موثر همکاران شاهد تعالی وضعیت موجود بیش از پیش در عرصه جهاد اقتصادی و جلب رضایت سهامداران گرامی بوده و در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین به آنچه شایسته این شرکت است دست یابیم.

 

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»