شرکت ریل پرداز سیر؛ ارائه دهنده خدمت یکپارچه لجستیکی و فورواردی
شرکت ریل پرداز سیر؛ ارائه دهنده خدمت یکپارچه لجستیکی و فورواردی

مجمع عمومی عادی فوق العاده صاحبان سهام شرکت ريل پرداز سير (سهامی‌عام) مورخ ۲۴/۱۱/۱۴۰۱ در محل هتل سيمرغ – سالن ماهور برگزار گردید

اقتصاد و بیمه – مجمع عمومی عادی فوق العاده صاحبان سهام شرکت ريل پرداز سير (سهامی‌عام) مورخ ۲۴/۱۱/۱۴۰۱ در محل هتل سيمرغ – سالن ماهور برگزار گردید.

 

در این مجمع که با حضور بیش از  ۷۳/۵۶ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای فرهنگ طلوعي بود، که جنابان آرمان اسدي و رضا رمضاني در مقام نظار اول و دوم و آقای اسماعيل اويسي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

در ادامه و با قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه توسط مدیرعامل محترم و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب افزایش سرمایه شرکت به تغییر بند اساسنامه مربوطه رای مثبت دادند.

آخرین اعضای هیئت مدیره درسال مالی مورد گزارش به‌شرح ذیل بوده است :

سرمايه گذاري امين اعتماد داريوش روحي ایب رئیس هیئت مدیره غیر موظف- اصلی
ارزش آفرينان فدک فرهنگ طلوعي رئیس هیئت مدیره موظف- اصلی
ريل گردش ايرانيان عباس مهرائي عضو هیئت مدیره غیرموظف- اصلی
ريل پرواز تندر خاورميانه منطقه آزاد انزلي حسن صديقي عضو هیئت مدیره موظف- اصلی
ماندگار ريل خاورميانه حسين پورجعفر عضو هیئت مدیره موظف- اصلی

 

 

هدف از انجام افزایش سرمایه

بهبود ساختار مالی

افزایش سرمایه از محل سود انباشته با برقراری تناسب بین قیمت هر سهم و سود شرکت در سال‌های آتی، منافع سهامداران را حفظ نموده و به دنبال حداکثر سازی بازده سهام و افزایش ثروت سهامداران خواهد بود.
اصلاح ساختار مالی سبب می‌شود نسبت‌های اهرمی و مالکانه بهبود چشمگیر یابد و امکان استقراض از بانک‌ها به منظور تأمین سرمایه در گردش و اجرای طرح‌های توسعه در سال‌های آتی نیز فراهم گردد. در صورت عدم اجرای افزایش سرمایه، شرکت نیاز به دریافت تسهیلات مالی برای تأمین نقدینگی جهت پرداخت سود سهامداران خواهد داشت که منجر به افزایش هزینه‌های مالی و کاهش رشد و سودآوری در سال‌های آتی می‌گردد.
استفاده از مشوق مالیاتی بند ف تبصره ٢ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اثرات استفاده از مشوق مالیاتی مربوط به میزان ٢٠٦،٩٤٥ میلیون ریال در اطلاعات مالی آتی پیش بینی شده است.

مبلغ افزایش سرمایة پیشنهادی و محل تأمین آن

با توجه به برنامۀ ارائه شده، شرکت ريل پرداز سير(سهامی عام) در نظر دارد سرمايۀ خود را از مبلغ ۱۵۰/۷۳۲/۳میلیون ريال به مبلغ ۸۷۵/۷۶۶/۴ میلیون ريال ، از محل سود انباشته به مبلغ ۷۲۵/۰۳۴/۱ میلیون ریال معادل (۲۲ درصد)، طی یک مرحله افزایش دهد. سود انباشته شرکت در پایان سال مالی ۱۴۰۰ براساس صورت های مالی حسابرسی شده، معادل ۳۶۸/۱۰۹/۱ میلیون ریال می باشد که پس از کسر سود سهام مصوب مانده سود مجمع به سرمایه منتقل می گردد.

 

گزارش بازرس قانوني درباره گزارش توجیهی هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه

به مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام شركت ريل پرداز سير (سهامي عام)

در اجرای مفاد تبصره ۲ ماده ۱۶۱ اصلاحیه قانون تجارت مصوب سال ۱۳۴۷

  • گزارش توجیهی مورخ ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱ هیات مدیره شرکت ريل پرداز سير(سهامي عام) درخصوص افزايش سرمايه آن شركت از مبلغ ۷۳۲/۳ میلیارد ریال به مبلغ ۷۶۷/۴ ميليارد ريال (معادل ۰۳۵/۱ میلیارد ریال)، ، مشتمل بر اطلاعات مالی فرضی که پیوست می باشد، طبق استاندارد حسابرسی”رسیدگی به اطلاعات مالی آتی” مورد رسیدگی این موسسه قرار گرفته است. مسئولیت گزارش توجیهی مذبور و مفروضات مبنای تهیه آن با هیات مدیره شرکت است.
  • گزارش مزبور در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۶۱ اصلاحیه قانون تجارت و با هدف توجیه افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته و به منظور بهبود ساختار مالی و استفاده از مشوق مالیاتی موضوع بند ف تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، تهیه گردیده است.این گزارش توجیهی براساس مفروضاتی مشتمل بر مفروضات ذهنی درباره رویدادهای آتی و اقدامات مدیریت تهیه شده است که انتظار نمی رود لزوما به وقوع بپیوندد. در نتیجه به استفاده کنندگان توجه داده می شود که این گزارش توجیهی ممکن است برای هدف هایی جز هدف توصیف شده در بالا مناسب نباشد.