شرکت توسعه عمران امید و برنامه ریزی برای تعالی روزافزون
شرکت توسعه عمران امید و برنامه ریزی برای تعالی روزافزون
شرکت توسعه و عمران امید خود را متعهد می داند با تاکید بر مشارکت ذینفعان و بکارگیری سرمایه انسانی متعهد و متخصص و نیز با تمرکز بر ارتقاء کیفی محصولات، روش های نوین جذب سرمایه و روابط اثربخش با سازمان های مربوطه، حقوق ذی نفعان خود را به نحو مطلوب تامین نماید.


مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت توسعه و عمران اميد (سهامی‌عام) مورخ ۲۷/۰۱/۱۴۰۱ در محل مرکز همايشهاي بين المللي دانشگاه الزهرا (س) برگزار گردید.
در این مجمع که با حضور ۴/۷۹ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای شاهين فارسي بود، که جنابان سيد حامد پوربخش و مهدي مبشري در مقام نظار اول و دوم و آقای مجيد محمدي شکيب به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۱۲۲ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

پیام هیات مدیره
بازارمسکن یکی از جذاب ترین بازارهای موجود است که بخاطر میزان جلب سرمایه هنگفت و مهم به شمار می آید. در دو دهه گذشته رشد قیمت مسکن در بعضی سال ها کمتر و در بیشتر سال ها بیش از نرخ تورم بوده است. وضعیت کنونی بازار مسکن که با نبود سرمایه گذار، قدرت خرید پایین مصرف کنندگان و کاهش انگیزه عرضه کنندگان روبرو است، نیاز به اجرای سیاست هایی دارد تا در سال های آینده قیمت عوامل موثر بر مسکن، تحت تاثیر رکود مسکن و کاهش عرضه با مشکل مواجه نگردد.
مجموعه عوامل درونی و متغیرهای بیرونی اثرگذار بر بازار مسکن حاکی است در سال مالی ۱۴۰۰ رشد چشمگیر در قیمت ملک ملاحظه نگردید. اما از آنجا که همچنان نوعی چسبندگی به قیمت ها از سمت عرضه در بازار وجود دارد سناریوی محتمل، رکود بازار مسکن (البته نه به معنای کاهش قیمت ها) و بعضا تحرکات حاصل جو روانی(مانند جو روانی ایجاد شده توسط نتیجه مذاکرات وین و یا جو روانی خرید در اسفند ماه هر سال) را شاهد خواهیم بود. یعنی رشد ملایم قیمت اسمی واحدهای مسکونی اما تورم کمتر در بازار ملک در مقایسه با تورم عمومی، به این معنا که مالکان کاهش قیمت نخواهند داد اما تورم سال ۱۴۰۰ و شاید ۱۴۰۱ لازم است تا قیمت تعدیل شود و پخش مسکن از رکود خارج شود.
فعالیت این شرکت در زمینه سرمایه گذاری در صنعت ساختمان می باشد، رشد فروش صنعت ساختمان مطابق با گزارشات بانک مرکزی تعداد معاملات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ تفاوت قابل ملاحظه ای نداشته است که اهم دلائل آن عبارت از پایین بودن قدرت خرید مصرف کنندگان می باشد.
شرکت در بین شرکت های فعال در این صنعت با حجم فروش معادل مبلغ ۹۸۸/۶۸۴/۱۰ میلیون ریال در رتبه های بالا قرار دارد. این شرکت با تکیه بر توانمندیهای خود همچنین با استفاده از استراتژی های مناسب توانسته ایت در سال ۱۴۰۰ به عمده اهداف (ریالی و متراژی) تعیین شده دست یابد.

چشم انداز شرکت
تبدیل شدن به برترین شرکت صنعت ساختمان در بورس اوراق بهادار تهران

بیانیه ماموریت
شرکت توسعه و عمران امید در راستای ارزش آفرینی اقتصادی- اجتماعی، ماموریت های زیر را در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برعهده دارد:
۱- توسعه سرمایه گذاری، مشارکت، مدیریت پیمان و ساخت و ساز در املاک مستعد سرمایه گذاری
۲- حضور در عرصه ارایه خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری در بازارهای منطقه ای
۳- ترویج فرهنگ معماری اسلامی – ایرانی و گسترش ساختمانهای سازگار با محیط زیست و بهینه سازی انرژی در طراحی پروژه ها
شرکت توسعه و عمران امید خود را متعهد می داند با تاکید بر مشارکت ذینفعان و بکارگیری سرمایه انسانی متعهد و متخصص و نیز با تمرکز بر ارتقاء کیفی محصولات، روش های نوین جذب سرمایه و روابط اثربخش با سازمان های مربوطه، حقوق ذی نفعان خود را به نحو مطلوب تامین نماید.
اهداف کلان شرکت
– افزایش سهم بازار از طریق توسعه و سرمایه گذاری ها
– ارتقاء کیفیت محصولات
– ایجاد نشان تجاری
– بهینه سازی زمان بندی پروژه ها
– ارتقاء همسویی فعالیت های اقتصادی با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی
استراتژی های شرکت
– رشد و ارتقای کیفیت محصولات
– استفاده از تولیدات داخلی
– افزایش سهم بازار و توسعه بازار
– افزایش رضایتمندی و ارتقاء بهره وری نیروی انسانی
– تقویت سیستم بازاریابی و فروش
– ایفای به موقع تعهدات و حفظ و بهبود مستمر در ارتباط با ذینفعان
– تهاتر و صدور هولوگرام در سایر شهرهای بزرگ

جایگاه شرکت در صنعت
فعالیت این شرکت در زمینه سرمایه گذاری در صنعت ساختمان می باشد. رشد فروش صنعت ساختمان مطابق گزارشات بانک مرکزی تعداد معاملات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ تفاوت قابل ملاحظه ای نداشته است که اهم دلائل آن عبارت از پایین بودن قدرت خرید مصرف کنندگان می باشد.
شرکت در بین شرکت های فعال در این صنعت با حجم فروش معادل ۹۸۸/۶۸۴/۱۰ میلیون ریال در رتبه های بالا قرار دارد. این شرکت با تکیه بر توانمدیهای خود، همچنین با استفاده از استراتژی های مناسب توانسته است در سال ۱۴۰۰ به عمده اهداف (ریالی و متراژی) تعیین شده دست یابد.


برنامه های آینده شرکت
پیش بینی عملکرد شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۱
۱- برآورد می گردد درآمدهای شرکت در سال مالی آتی به مبلغ ۰۵۶/۱۹۳/۱۵ میلیون ریال تحقق یابد.
۲- هزینه های عمومی و اداری برای سال مالی آتی مبلغ ۷۸۱/۲۲۵ میلیون ریال برآورد می شود.
۳- شرکت در نظر دارد جهت پیشبرد اهداف سرمایه گذاری خود مبلغ ۰۰۰/۱۰۰/۱ میلیون ریال تسهیلات مالی اخذ و مبلغ ۰۰۰/۴۰۰ میلیون ریال اوراق اجاره صادره نماید. هزینه های مالی جهت سال مالی اتی مبلغ ۲۵۰/۹۵ میلیون ریال برآورد می گردد.
۴- هزینه های سرمایه گذاری شرکت در پروژه ها (شامل هزینه های خرید زمین، اخذ پروانه و ساخت) برای سال مالی آتی مبلغ ۹۳۴/۰۰۲/۱۵ میلیون ریال برآورد می گردد.
۵- با توجه به احتمال رکود بازار مسکن برای سال مالی ۱۴۰۱، تلاش هیات مدیره بر آن است با اتکا به مزیت رقابتی شرکت شامل برند، کیفیت ساخت، اعتماد مشتریان، مدیران و پرسنل با تجربه، فروش پروژه ها مطابق برنامه صورت پذیرد که در گزارش فعالیت های ماهانه افشا می گردد.

«گزارش تکمیلی به زودی در وب سایت و نشریه»