شاگرد اول تاپیکو دست در دست صنعت سبز/فارابی ساخت تصفیه پساب مختص خود را استارت زد
شاگرد اول تاپیکو دست در دست صنعت سبز/فارابی ساخت تصفیه پساب مختص خود را استارت زد

آیین آغاز عملیات اجرایی و احداث واحد تصفیه پساب صنعتی و تولید فئوماریک اسید با حضور مدیر کل محیط زیست استان خوزستان،معاون امور شرکتهای تاپیکو، مدیرعامل پتروشیمی فن آوران و دیگر مسئولین منطقه ای در این شرکت برگزار شد

اقتصاد و بیمه- آیین آغاز عملیات اجرایی و احداث واحد تصفیه پساب صنعتی و تولید فئوماریک اسید با حضور مدیر کل محیط زیست استان خوزستان،معاون امور شرکتهای تاپیکو، مدیرعامل پتروشیمی فن آوران و دیگر مسئولین منطقه ای در این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی فارابی در آغاز این مراسم مدیرعامل پتروشیمی فارابی ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی واحد تصفیه پساب در این شرکت گفت: این پروژه که قرار است در آن پساب تولید شده ی واحد انیدرید فتالیک، تصفیه و مجددا به چرخه تولید بازگردد سبب خواهد شد تا یک محصول جدیدبا نام اسید فئوماریک نیز به سبد محصولات تولیدی شرکت افزوده شود تا ضمن صیانت از محیط زیست بتوانیم ارزش افزوده و ایجاد تنوع درسبد محصول را برای فارابی به ارمغان آوریم.
محمود فخرائی در ادامه بیان داشت: خرسندیم که با اجرای این پروژه به کمک یک شرکت دانش بنیان سهمی در عمل به شعار سال داریم و مطمئنا با تکیه بر نیروی جوان داخلی می توانیم این پروژه را به مطلوب ترین شکل ممکن به سرانجام برسانیم.
وی با اشاره به این نکته که حفظ محیط زیست وظیفه هر شخص و ارگان و شرکتیست افزود: پتروشیمی فارابی پایبند به اجرای مسئولیت های اجتماعی خود است و لحظه ای در انجام آن درنگ نخواهد کرد و با احداث این پروژه میتوانیم بخش قابل توجهی از پساب مضر شرکت را تصفیه کنیم تا نوید آینده ای سبز را به فرزندانمان دهیم.
در ادامه این مراسم مدیرکل محیط زیست استان خوزستان نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ابراز داشت: پتروشیمی فارابی تا پیش از این جزء شرکتهایی بود که پساب بسیار آلوده ای تولید می نمود، اما تصمیم مدیریت این شرکت و اهتمام به راه اندازی این واحد تصفیه پساب را ارج می نهیم.
محمدجواد اشرفی افزود: راه اندازی این پروژه علاوه برصرفه اقتصادی به طور همزمان در حفظ محیط زیست نیز تاثیر فزاینده ای خواهد داشت.
ایشان با اشاره به عملکرد مثبت مجموعه تاپیکو در راستای صیانت از محیط زیست افزود: این نکته نیز قابل ذکر است که مجموعه تاپیکو اخیرا عملکرد بسیار خوبی در راستای حفظ محیط زیست انجام داده است که یکی از آن اقدامات ارزنده را امروز در پتروشیمی فارابی شاهد هستیم.
دراین مراسم معاون امور شرکت های هلدینگ تاپیکو نیز، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: پتروشیمی فارابی برای هلدینگ تاپیکو اهمیت خاصی دارد و یکی از استراتژیک ترین شرکتهای منطقه است و از سازمان حفاظت محیط زیست نیز به دلیل نگاه ویژه ای که به تاپیکو دارند تشکر نموده و حمایت هایشان همواره ما را به سوی اجرای بهتر پروژه های محیط زیستی و اصطلاحا سبز سوق می دهد.
دکتر سیفیان افزود: توسعه پایدار بدون در نظر گرفتن محیط زیست بی معنیست و این اطمینان را می دهیم که به سرعت این پروژه را به بهره برداری برسانیم.
در پایان این مراسم کلنگ احداث واحد تصفیه پساب صنعتی پتروشیمی فارابی توسط مسئولین به زمین زده شد.
گفتنی است این پروژه با سرمایه ای حدود ۹۶۶ میلیارد ریال و با ظرفیت ۱۴۴۵ تن در سال ظرف مدت ۱۲ ماه به مرحله راه اندازی می رسد..
روابط عمومی پتروشیمی فارابی