شاهکار مدیریتی دکتر امیدی در سیمان خزر با عملکردی بینظیر
شاهکار مدیریتی دکتر امیدی در سیمان خزر با عملکردی بینظیر
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان خزر (سهامی عام) مورخ 1402.02.20 در محل سالن اجتماعات شرکت بازرسي کالاي تجاري (IGI) تشکیل گردید.

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان خزر (سهامی عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۲٫۲۰ در محل سالن اجتماعات شرکت بازرسي کالاي تجاري (IGI) تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور بیش از ۷۲٫۷۴  درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره ، حسابرس و بازرس قانونی و حضور برخط نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار گردید ریاست مجمع برعهده مهدي طالبي بود که جنابان مجید آتشگر و عليرضا قادري در مقام نظار اول و دوم و آقای داود رشيد به عنوان دبیر مجمع ایشان را در اداره جلسه یاری می رسانند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ توسط دکتر امیدی مدیر عامل شایسته سیمان خزر و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۳٫۵۱۰  ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

 

استقبال پرشمار سهامداران وبرگزاری مجمع در نهایت نظم، پذیرایی و میزبانی شایسته کلیه ارکان مجموعه از ذینفعان، تقدیر ویژه رئیس مجمع از برنامه ها و عملکرد ستودنی دکتر امیدی در تعالی مجموعه سیمان خزر، پاسخگویی دقیق و مستند به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط ، تایید حسابهای شفاف و پاک جناب داود رشید مدیر مالی مجموعه توسط حسابرس و بازرس قانونی، حرمت نهی کلیه ارکان مجموعه به اصحاب رسانه و اهالی قلم و نهایت همکاری مدیریت فرهیخته روابط عمومی و کارشناسان امور سهام برای پوشش خبری جلسه از نکات مهم این مجمع بود که حیفمان آمد به اسب قلم سپرده نشود.

 

پیام هیات مدیره

بدینوسیله از کلیه عزیزانی که هیات مدیره را در سال مالی مورد گزارش در انجام مسئولیت های خویش یاری داده اند، سپاسگزاری نموده و توفیق روزافزون آنها را در خدمت به صنعت ایران اسلامی از درگاه خدای بزرگ مسئلت می نماید.

آرزو دارد در سال ۱۴۰۲ با استعانت از ایزد منان ، اطاعت از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی(،حمایت سهامداران محترم و همچنین تلاش مدیران و کارکنان مجموعه بتواند گام های موثرتری در جهت بهبود و ارتقاء شرکت بردارد.

بررسی کلی بر وضعیت و تحولات صنعت

تداوم رکود در بخش پروژه هاي عمرانی، افزایش نرخ ارز و تورم، نوسانات شاخص بورس اوراق بهادار، محدودیتهاي نقل و انتقال ارز و نیز تامین قطعات مورد نیاز ناشی از تشدید تحریم هاي ظالمانه علیه دولت و ملت ایران، ابر رقابتی شدن بازار سیمان با کاهش صادرات سیمان چالش هاي سال ۱۴۰۱ بوده است.

با توجه به نوسانات مذکور، شرکت سیمان خزر با استعانت از خداوند متعال، همراهی سهامداران گرانقدر، تلاش مجدانه و جمعی نیروي انسانی، بازنگری استراتژی و تدوین عملیاتی نمودن اهداف مرتبط مناسب  و با بهره گیري کامل و مناسب از پتانسیل بازارهاي منطقه، سالی توام با موفقیت را پشت سر نهاده و همچنان به دنبال کسب رضایتمندي حداکثري سهامداران عزیز می باشد.

 

حمل سیمان

با توجه به افزایش کرایه کامیون ها و هزینه های تولید و توزیع بسیاری از کارخانجات افزایش قابل ملاحظه ای یافته و بعلت اینکه سیمان کالای حجمی می باشد، نقش کرایه ی حمل در قیمت تمام شده مصرف کننده بسیار پررنگ می باشد به همین دلیل لازم است با جهت گیریهای مناسب و سیاست های تشویقی ، ساز و کاری جهت کاهش و یا لااقل تثبیت قیمت ها که یکی از راه های برون رفت از بحران فعلی می باشد اندیشیده شود.

راهکارهای دیگر برون رفت از بحران فعلی، ارتقا کیفیت و حذف نوسانات کیفی محصولات، تنوع تولید، کاهش هزینه‌های تولید، ارتقاء شاخص‌های موثر در صنعت سیمان و کاهش قیمت تمام شده محصول همراه با تمایز محصولات و خدمات فروش و پس از فروش که با ایجاد فکر و نگرشی نو در مجموعه عملیاتی خواهد شد.

همچنين دولت محترم مي تواند تسهيلات ارزان قيمت بانكي برای نوسازی و بازسازی بافتهای فرسوده و تسهیل در امور صادرات به کشورهای دیگر بخصوص همسایه نسبت به تحریک تقاضا اقدام نماید و از طرف دیگر تسهیلات ارزان قیمت را جهت تغيير مكانيزم توليد، افزايش بهره وري و نيز كاهش مصرف انرژي از طريق تغيير تكنولوژي به بنگاه هاي دارای پتانسیل تحقیق و توسعه اختصاص داده و زیر ساختهای لازم و اولیه از جمله دسترسی به راه و گسترش حمل و نقل ریلی و دریایی مناسب ، مواد اولیه مناسب و تامین حاملهای انرژی را ایجاد نماید.

جایگاه شرکت در صنعت سیمان

در سال مورد گزارش، فروش شركت نسبت به سال قبل ۲۹% افزایش داشته كه از اهم دلائل آن را می توان تغییر سیاستها واستراتژی وتقویت حوزه فروش و بازاریابی در كانالهای توزیع، تقسیم جغرافیایی بازار و فروش تمامی محصولات از طریق بورس كالا در یك بازار منسجم، با تعادل وتقابل آزاد عرضه و تقاضا، بدون واسطه ودرنظرگیری نیازبازار بوده است

 

برنامه های آینده شرکت     

الف ) تولید، فنی و كنترل كیفی

دستیابی به ظرفیت اسمی تولید محصول سیمان مطابق با پروانه بهره برداری

برنامه ریزی جهت تهیه طرح وافزایش ظرفیت پروانه های بهره برداری معادن مطابق ظرفیت اسمی شركت

انجام عملیات اكتشاف در معادن شركت جهت استفاده بهینه از منابع موجود

اجرای پروژه های تحقیقاتی آزمایشگاهی وتوسعه بازار در راستای اطاعت از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی(

ادامه بازسازی خطوط تولید در قالب برنامه های كوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت جهت تحقق ظرفیت اسمی

تولید سیمان های آمیخته و سازگار با محیط زیست و صیانت از هوای پاک ومحیط سالم

تقویت دفترفنی وبرنامه ریزی تعمیراتی جهت كاهش توقفات و حذف فعالیت های غیرمولد

ب ) اداری و منابع انسانی

بازنگری روند بازنشستگی و جابجایی پرسنل جهت جانشین پروری براساس شایسته سالاری

تدوین واجرای برنامه آموزشی كاربردی جهت ارتقاء سطح دانش فنی وعملیاتی پرسنل

ترمیم، ایجاد ونگهداری فضای سبزواجرای فرآیند زیباسازی محیط شركت

 

ج ) مالی و اقتصادی

اصلاح وتقویت ساختار مالی شركت و تحقیق سود با کیفیت

مدیریت هزینه های تولید و ارائه گزارشات جهت كاهش هزینه های غیرمولد وتولید با صرفه اقتصادی

مدیریت منابع شركت در خصوص بهره گیری حداكثری از منابع جاری

د ) بازرگانی و فروش

مدیریت زنجیره تامین جهت خرید اقتصادی و قابل اطمینان

بهره گیری از مزایای خرید الكترونیك

تكمیل بانك اطلاعاتی مصرف كنندگان مویرگی استان و منطقه جهت تصمیم سازی بموقع و كارا

برگزاری جلسات منظم باعاملین، صنایع بتونی ، شرکت های حمل و انجمن رانندگان سیمان و مصرف كنندگان سیمان جهت ایجاد امنیت واطمینان برای مشتریان

ه ) شیوه های تامین مالی :

تامین مالی عمدتا از محل فروش محصولات شرکت تامین خواهد شد و در صورت نیاز از سیستم بانکی تسهیلات ارزان قیمت (بانکهای دولتی) تداوم خواهد شد.

«گزارش تکمیلی بزودی در سایت و نشریه»