سیمان مازندران؛ بی بدیل در کیفیت و تنوع محصولات با مدیریتی کاردان
سیمان مازندران؛ بی بدیل در کیفیت و تنوع محصولات با مدیریتی کاردان

مجید وفاپور از مدیران با سابقه و خوشنام صنعت سیمان می باشد که سوابق مدیریتی درخشان و عضویت در هلدینگ ها و شرکت های سیمانی از جمله سیمانهای فارس و خوزستان، توسعه سرمایه و صنعت غدیر(هلدینگ سیمان غدیر) و … را در کارنامه خود به ثبت رسانده است

اقتصاد و بیمه – مجید وفاپور از مدیران با سابقه و خوشنام صنعت سیمان می باشد که سوابق مدیریتی درخشان و عضویت در هلدینگ ها و شرکت های سیمانی از جمله سیمانهای فارس و خوزستان، توسعه سرمایه و صنعت غدیر(هلدینگ سیمان غدیر) و … را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

افزایش درآمدهای عملیاتی از مبلغ ۹۳۳/۰۳۳/۹ میلیارد در سال مالی گذشته به مبلغ ۵۹۵/۲۹۹/۱۴ میلیارد در سال مالی مورد گزارش و ارتقاء سود عملیاتی از مبلغ ۵۵۴/۲۲۶/۴ میلیارد به مبلغ ۴۳۴/۳۳۳/۷ که رشد چشمگیری داشته و ماحصل کسب سود خالص ۹۲۰/۲۱۷/۷ میلیاردی در سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ که حدود ۹۰ درصد به نسبت سود خالص ۸۵۷/۹۰۲/۳ سال مالی گذشته رشد داشته است در کنار معرفی محصولات جدید، همکاری با شرکت های دانش بنیان، ارتقاء چشمگیر فروش خارجی و افزایش بهره وری و … از ثمرات حضور دکتر مجیدوفاپور مدیرعامل موفق و مدیر رزومه دار و برجسته صنعت و بازار سرمایه کشورمان در سیمان مازندران بوده است که بر این همه توفیقات و دستاوردها دست مریزاد و خداقوت.

 

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سيمان مازندران (سهامی‌عام) مورخ ۱۶/۱۲/۱۴۰۱ در محل خيابان خالد استامبولي (وزرا) خيابان نهم پلاک ۲۲ برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۱۳/۶۸ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای عزت اله زنگنه بود، که جنابان مهدي جهان بين و عليرضا قادري در مقام نظار اول و دوم و آقای مجيد وفاپور به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۱ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود  ۸۴۰/۲ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

سرمایه گذاری وتوسعه صنایع سیمان مجید وفاپور نایب رئیس هیات مدیره اصلی – موظف
سیمان شمال وحید آرمان عضو هیات مدیره اصلی – غیرموظف
سیمان فارس و خوزستان مهدی کریمی عضو هیات مدیره اصلی – غیرموظف
گروه صنایع سیمان کرمان رضا شفاعی عضو هیات مدیره اصلی – غیرموظف
تولیدی سیمان فیروکوه سیدمهدی موسوی عضو هیات مدیره اصلی – موظف

 

دکتر مجیدوفاپور در ابتدای گزارش جامع خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران شرکت افزود: فعالیت شرکت سیمان مازندران (سهامی عام) در صنعت سیمان بوده که حجم فروش بازار داخلی صنعت مذکور در  سال جاری (۱ دی ۱۴۰۰ لغایت ۳۰ آذر ۱۴۰۱) حدودا به میزان ۰۰۰/۸۰۰/۵۸ تن می باشد و این شرکت در بین شرکت های فعال در این صنعت معادل ۳۰/۳ درصد از کل تحویل بازار داخلی را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرعامل «سمازن» با تبیین اینکه در طی ۵ ماه حضورم در کسوت مدیرعاملی سیمان مازندران سعی وافر کردیم تا با تدوین و عملیاتی کردن برنامه های کوتاه مدت- میان مدت و بلندمدت بتوانیم شرکت را در مسیر خوبی از سودآوری و ارزش آفرینی قرار دهیم بطوری که هم سود عملیاتی و هم سود خالص مجموعه با روندی پرشتاب افزایش یابد اضافه کرد: مفتخرم اعلام دارم که با حمایت همه جانبه سهامداران عمده و یاری خالصانه اعضای هیات مدیره و تلاش مجاهدگونه پرسنل خدوم، متعهد و متخصص خود توانستیم به سوی ریل گذاری تعیین شده سوی موفقیت حرکت کنیم.

دکتر وفاپور تاکید کرد که از «سیمان مازندران» به عنوان یکی از دو قطب تولیدی صنعت مازندران بیش از ۱۱ هزار خانوار بطور مستقیم و غیرمستقیم از آن امرار معاش می کنند.

مدیر اسبق و موفق شرکت های سیمان شرق، سیمان سپاهان و یکی دوجین دیگر شرکت های بزرگ فعال صنعت کشورمان همچنین پیرامون مزیت های رقابتی این شرکت خوشنام صنعت سیمان تصریح کرد: کیفیت و تنوع محصولات خوب، موقعیت استراتژیک مناسب قرار گیری محل کارخانه ، وجود منابع انسانی متعهد و متخصص، بازاریابی مناسب و … جزو نقاط قوت «سمازن» می باشد.

به گفته وی در سال مالی گذشته علیرغم مشکلات متعدد منجمله قطعی گاز و برق ، دامپینگ شدید رقبا، معضلات مربوط به توزیع و فروش کالا و … نسبت به سال گذشته در تولید کلینکر توانسته ایم رشد ۱۱ درصدی را حاصل کنیم و مصمم هستیم که برنامه فروش خارجی و صادرات خود را در کنار تامین نیاز بازار داخلی استمرار دهیم که در همین باب توانسته ایم در سال مالی مورد گزارش ۱۷۰ هزار تن صادرات داشته باشیم که به دنبال افزایش این رقم می باشیم که بالطبع باعث افزایش عایدی سهامداران و ذینفعان می گردد به گفته وی تصمیم مدیریت بر این افزایش فروش خارجی به بیش از ۱۷۰ هزار تن صادرات انجام شده. دکتر وفاپور با تصریح اینکه در بحث فروش داخلی سهم ۶۰ درصدی را در استان مازندران در اختیار داریم و سیاست شرکت فروش صددرصد نقدی بود که این مهم در بورس کالا محقق شد افزود:هم اکنون ۱۰۰ درصد فروش داخلی شرکت از کانال بورس کالا انجام می شود. به گفته این مدیر موفق افزایش ۶ درصد تناژ فروش و تحویل داخلی نسبت به بودجه از توفیقات شرکت در سال مالی مورد گزارش بوده است.
مدیر صاحبنام صنعت کانی کشورمان همچنین خاطرنشان کرد که در حوزه صادرات مزیت های زیادی متوجه «سمازن» می باشد و متقاضی اصلی فروش خارجی ما روسیه است که در همین راستا تلاش داریم سهم صادرات سیمان از بندر امیرآباد بیش از قبل به سیمان مازندران اختصاص یابد. وی پیرامون تهدیدهای معطوف به شرکت اظهار داشت که امسال از هجدهم آبان ماه گاز ما قطع شد و از همین رو نتوانستیم گزارش مطلوبی را به بازار ارائه بدهیم. به گفته وی همچنین علیرغم پیگیری ها و تلاش‌هایی که شد، کماکان تعیین قیمت پایه در بورس کالا توسط هیئت دولت تعیین می‌شود. دکتر وفاپور در فرازی دیگر از گزارش خود با تبیین اینکه بحث بازسازی معدن را به شدت و با جدیت دنبال می‌کنیم و مصمم هستیم پهنه معدنی را اضافه کنیم افزود:اجاره انبار در بندر امیرآباد جهت تخلیه و سرعت بخشیدن در بارگیری سیمان صادراتی و انتقال آن تا عرشه کشتی و همچنین بهبود کیفیت کیسه های یک و نیم تنی فله و پاکت محصولات تولیدی و دوجداره کردن آنها بخشی از اقدامات مهم شرکت در حوزه فروش صادراتی بوده است.

مدیرعامل «سمازن» پیرامون فروش خارجی هم اعلام داشت که در زمینه صادرات محصول رشد ۱۴ درصدی در سال مالی جاری نسبت به سال مالی گذشته را شرکت ثبت کردیم.
به گفته دکتر وفاپور، مشکلات ناشی از حمل و نقل و افزایش کرایه‌های حمل به خصوص در زمان قطعی برق و گاز ، فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل مخصوصاً ماشینهای بونکر ، افزایش مدت قطعی برق و گاز ، از دیگر چالش‌های این شرکت می باشد. وی در بخش پایانی گزارش خود با اعلام اینکه در بحث افزایش قیمت سیمان، مواردی از سوی دولت همیشه وجود داشته است ولی فکر می‌کنیم که این اتفاق بالاخره باید بیفتد تاکید کرد: در بحث بورس کالا جز شرکت هایی هستیم که سیمان خود را با نرخ خوب در بورس کالا عرضه می کنیم.
به گفته وی به دلیل قطعی دوماهه گاز، ما تا ۱۴ دیماه مجبور بودیم دو خط تولید خودمان را با مازوت فعال نگهداریم که این یک موضوع مهم بود که خوشبختانه با تمهیدات مدیریتی توانستیم آن را پشت سر بگذاریم.
دکتر وفاپور در حاشیه مجمع و در پاسخ به سوال یکی از سهامداران گفت که هنوز به جمع بندی نهایی برای احداث کارخانه پاکت سازی و جمع بندی درخصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی نرسیدیم ولی در حال مذاکره و مشورت با متخصصان و اعضای هیات مدیره برای ارزیابی جدی این دو موضوع می باشیم.

تقسیم ۹۸ درصدی سود حاصل شده در بین سهامداران، اعلام برنامه مدیریت برای انجام افزایش سرمایه، پخش یک کلیپ زیبا که در آن بخوبی توانمندی های شرکت به سمع و نظر سهامداران رسید، تشکر مهندس وفاپور از کادر تیم مدیریتی قبلی شرکت جهت کسب عایدی مناسب برای سهامداران، استقبال خوب و پذیرایی بسیار مناسب از ذینفعان، ارائه گزارش کامل مهندس وفاپور پیرامون برنامه های مدنظر مدیریت برای توسعه مجموعه و ارتقاء سودآوری، اعلام تحویل ۷۳۰۰ تن محصول در روز به مشتریان، تقدیر ویژه جناب زنگنه ریاست مجمع و نماینده سهامدار عمده از عملکرد جهادی و موفق مدیرعامل مدبر و کارکنان تلاشگر شرکت در جهت ارزش آفرینی و سودآوری خوب ، ارائه توضیحات تکمیلی جناب کلاه کج از مدیران شرکت، تایید حسابهای شفاف و کلین جناب عابدی معاون مالی مجرب و تیم مالی توانمند مجموعه توسط حسابرس و بازرس قانونی، پاسخگویی مستند به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط و نهایت همکاری جناب هاشم زاده مدیر روابط عمومی مجموعه با اصحاب رسانه جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود که حیفمان آمد به اسب قلم سپرده نشود.

پیام هیات مدیره

دستاوردهای شرکت در سال ۱۴۰۱

  • افزایش ۸۵% درآمد و سوداوری
  • بهینه سازی مصرف انرژی
  • رعایت کامل استانداردهای محیط زیست
  • افزایش بهره وری تولید کلینکر ۱۱% می باشد
  • افزایش ۴۴% در بازدهی سرمایه بکار گرفته شده
  • افزایش ۵۸% فروش ریالی نسبت به دوره مشابه

اقدامات استراتژیک در سال مالی:

  • ثبت افزایش سرمایه و خرید وسایط نقلیه سنگین و ماشین آلات و تجهیزات معدنی از این محل
  • عقد قرارداد آماده سازی، بارگیری و حمل سنگ آهن معدن همیرد
  • حمل و امین سنگ آهن شرکت سیمان کیاسر
  • تامی سنگ اهن شرک سیمان فیروزکوه
  • انجام خدمات بارگیرخانه و بهره برداری جنبی شرکت سیمان مازندران
  • اصلاح ساختار مای شرکت جهت دریافت تسهیلات برای افزایش ظرفیت ناوگان حمل
  • تصویب تسهیلات درخواستی طی اقدامات فشرده انجام پذیرفته
  • توسعه حمل و نقل، انبارداری، تحویل و ایجاد تنوع در زنجیره خدمات شرکت
  • افزایش ظرفیت حمل بار(مواد اولیه) مربوط به شرکت های زیرمجموعه هلدینگ سیدکو
  • گسترش حضور در بازارهای فرامنطقه ای از طریق ایجاد بسترهای لازم
  • ساخت ساختمان اداری جدید
  • تقویت ظرفیت خدمات پیمانکاری در سایت و معدن کارخانه سیمان مازندران

اهداف استراتژیک

  • حفظ و ارتقای ارزش واقعی سهام سهامداران شرکت
  • سودآوری مطلوب برای سهامداران به عنون حامیان اصلی شرکت
  • بهیینه سازی هزینه ها با برنامه ریزی دقیق
  • افزایشش درامدهای شرکت و تداوم سودآوری
  • تامین متوازن انتظارات مشتریان اصلی شرکت
  • جلوگیری از انحصار شرکت های حمل و نقل منطقه
  • تامین خدمات کلیدی حمل و نقل مواد اولیه برای شرکت سیمان مازندران و سایر شرکت های هم گروه
  • ارتقای سطح شکت از بین شهری به سراسری و ورود به عرصه حمل و نقل بین المللی و ترانزیت

برنامه های آتی شرکت:

اهداف و برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت مدیریت در راستای اجرای استراتژی شرکت سیمان مازندران (سهامی عام) به شرح زیر می باشد:

  • حفظ سهم بازارداخلی و توسعه صادرات با بررسی و مطالعه پیوسته بازار و رفتار رقبا با ارائه راهکارهای متنوع و مناسب به منظور کسب سود پایدار.
  • برنامه ریزی جهت افزایش کیفیت محصولات با استفاده از روش های بهینه تولید و مواد مصرفی با کیفیت
  • برنامه ریزی و کنترل در جهت کاهش بهای تمام شده محصولات از طریق افزایش بهره وری کارکنان و کنترل هزینه ها به منظور انعطاف پذیری در تعیین نرخ های فروش.
  • تلاش و برنامه ریزی جهت ارتقا سطح تخصصی و مهارت منابع انسانی از طریق برگزاری دوره های آموزش علمی و کاربردی
  • برنامه ریزی جهت حفظ، نگهداشت و ارتقا استانداردهای مرتبط با صنعت، بهداشت، ایمنی و محیط زیست .
  • انجام پروژه های بهسازی، نگهداری و تعمیر ماشین آلات و تجهیزات به منظور افزایش اثربخشی و اجرای برنامه های تولید.
  • برنامه ریزی جهت دریافت تسهیلات سرمایه در گردش

صفحه به اسم خانم سرخوش