سیمان صوفیان با تیم مدیریت خردمند خود هم رشد تولید داشت هم افزایش سودآوری
سیمان صوفیان با تیم مدیریت خردمند خود هم رشد تولید داشت هم افزایش سودآوری
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت کارخانجات سیمان صوفیان(سهامی‌عام) مورخ 1402.02.20 در محل سالن اجتماعات شرکت بازرسي کالاي تجاري (IGI) برگزار گردید.

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت کارخانجات سیمان صوفیان(سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۲٫۲۰ در محل سالن اجتماعات شرکت بازرسي کالاي تجاري (IGI) برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۷۱٫۷۸ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای مهدي طالبي بود، که خانم  ژيلا سماواتي و حميد رضا حساس  در مقام نظار اول و دوم و آقای غلامعلي عابدين زاده به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۳٫۳۷۰ ریالی به کار خود پایان دادند.

 

استقبال خوب سهامداران، برگزاری مجمع در نهایت نظم و پذیرای شایسته از کلیه ذینفعان، گزارش جامع و مبسوط مدیرعامل توانمند شرکت پیرامون توفیقات ودستاوردها، تقدیر ویژه دکتر مهدی طالبی رئیس مجمع و نمایندگان سهامداران عمده از عملکرد ستودنی تیم مدیریت کاردان و کاربلد شرکت در کسب نتایج درخشان و فراتر از پیش بینی ها، تایید حسابهای شفاف و کلین جناب عابدین زاده مدیر مالی مجرب مجموعه توسط بازرس قانونی، تبیین این نکته که با اجرای چند پروژه بهبود در شرکت جهت افزایش راندمان و بهره وری اقدامات خوبی صورت پذیر شرکت، ارائه توضیحات تکمیلی مرد شماره یک مالی شرکت پیرامون بندهای حسابرسی، اعلام نرخ ۴۰ درصدی بازدهی حقوق صاحبان سهام، تبیین اینکه برای افزایش صادرات در بازارهای هدف منجمله کشور ارمنستان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، اعلام همکاری شرکت با ۳ دانشگاه معتبر کشور جهت بهره بردن از توان علمی متخصصان و کارشناس این دانشگاه ها، اهتمام ویژه مدیریت برای افزایش تولید سیمان های مرکب، تصریح اینکه در سال مالی مورد گزارش بواسطه عملکرد سرشار از دستاوردهای درخشان «سصوفی» موفق به کسب تندیس ها و لوح های فراوان در حوزه ها کیفیت- صادرات- واحد نمونه صنعتی- حامی مصرف کننده و … گردیده است ، پاسخگویی مستند و دقیق به تمام سوالات سهامداران و نهایت لطف و همکاری جناب کاوه فریدی مدیر فرهیخته روابط عمومی مجموعه که از با سابقه ترین و خوشنام ترین مدیران روابط عمومی صنعت سیمان می باشد با اصحاب رسانه جهت پوشش خبری از نکات خواندنی مجمع بود.

 

پيام هيأت مدیره

شركت جهت نيل به جايگاه برتر در صنعت ، با استفاده از تمامي منابع و امكانات در اختيار و با تكيه بر كاركنان توانمند خود اقدام به تدوين برنامه هاي مناسب جهت ارتقاء بهره وري ، ارتقاء كيفيت محصولات توليدي ، كاهش زمان واكنش به نياز ذينفعان و در نهايت تلاش براي بهبود مستمر عملكرد شركت و خلق ارزش براي سهامداران در محيطي پاك و ايمن نموده است و اميد آن را داريم با پشتيباني و رهنمود سهامداران محترم شاهد نتايج آن باشيم.

ركود حاكم  بر صنعت سيمان در داخل كشور و عدم امكان صادرات محصول به كشورهاي همسايه به دليل وضع تعرفه هاي گمركي از يک سو ( كاهش تقاضا ) و راه اندازي و افزايش ظرفيت كارخانه هاي توليد سيمان خاكستري در منطقه شمال غرب از طرف ديگر ) افزايش عرضه ) در كنار اجراي طرح هدفمندي يارانه ها موجب گرديد كه صنعت سيمان در سالهاي اخير چالشهاي سختي را تجربه نمايد. اختلاف قيمت داخلي و جهاني سيمان و افزايش هزينه هاي سالانه و اقلام بهای تمام شده ، اين صنعت را با بازدهي سرمايه كم مواجه نموده است كه اين امر با عرضه سیمان در بورس کالا در سال ۱۴۰۰ تا حدودی جبران شده است. كما اينكه در ساير صنايع از جمله فلزات قيمت فروش محصولات تابعي از قيمتهاي جهاني مي باشد. عدم افزايش قيمت محصولات متناسب با افزایش هزینه های اقلام بهای تمام شده علاوه بر كاهش سود شركتهاي توليد كننده، آنان را در اجراي طرحها و پروژه هاي بهبود ( از جمله پروژه هاي محيط زيستي ، تصفيه آب و حفظ منابع زير زميني ، ارتقاء تكنولوژي و … ) كه در دنياي امروزي جهت بقاء و تدوام فعاليت شركتها امري ضروري است ، با مشكل جدي مواجه خواهد نمود .

شركت سيمان صوفيان با توجه به اجراي طرح بهينه سازي و افزايش ظرفيت كوره هاي ۳و۴ و بهره برداري از آن از سال ۱۳۹۰ توانست ظرفيت توليد خود را از ۳۰۰۰ تن به ۷۰۰۰ تن در هر روز به عنوان تنها توليد كننده سيمان خاكستري در آذربايجان شرقي ارتقاء دهد.  ركود اقتصادي از ابتداي سال ۱۳۹۴ در عملكرد شركت كاملا محسوس بوده، فروش شركت در سال ۱۳۹۳ معادل ۱٫۹۸۹٫۲۵۶ تن بوده كه اين ميزان در سال ۱۳۹۴ به ۱٫۵۶۲٫۰۹۷ تن كاهش يافته و در سال ۱۳۹۵ به ۱٫۲۷۹٫۷۸۰ تن و در سال ۱۳۹۶ به ۱٫۲۵۹٫۳۶۹ تن و در سال ۱۳۹۷ به ۱٫۳۹۵٫۶۰۵ تن و در سال ۱۳۹۸ به ۱٫۵۴۲٫۶۷۴ تن رسيده و در سال ۱۳۹۹ به ۱٫۸۸۳٫۰۳۹ تن رسیده، شرکت در سال ۱۴۰۰به میزان ۱٫۷۵۱٫۰۳۸ تن کلینکر و ۱٫۷۵۵٫۲۸۸ تن سیمان و در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱٫۷۵۱٫۴۷۴ تن کلینکر و ۱٫۸۱۴٫۶۸۰ تن سیمان تولید نموده و فروش داخلی ۱٫۸۰۱٫۱۷۹ تن و فروش صادراتی ۲۳٫۸۰۲ تن محقق گردید.

مديريت شركت در سالهاي اخير تمام تلاش خود را در استراتژي رهبري هزينه معطوف نموده تا با افزایش درآمد فروش خود سود قابل قبولی را برای سهامداران محترم فراهم نماید.

با توجه به افزایش هزینه های مواد اولیه، قطعات یدکی و هزینه های پرسنلی، افزایش نرخ برای محصولات جهت ادامه و حفظ روند فعلی امری ضروری می باشد.

انتظار می رود در سال ۱۴۰۲با توجه به برند محصولات این شركت در استان سهم فروش داخلی شرکت حفظ و همچنین افزایش صادرات محصولات اقدام موثری بعمل آید.

 

بيان برنامه ها و چشم انداز وضعيت شركت براي سال مالي آتي

شركت سيمان صوفيان با بيش از پنج دهه فعاليت ، يكي از توليدكنندگان مطرح در صنعت سيمان مي باشد. اين شركت سعي دارد با استفاده از سيستم هاي نوين مديريتي، نيروهاي انساني كارآمد ، تكنولوژي هاي نوين ، كنترل و مديريت هزينه ها ، كنترل و مديريت مصرف انرژي ، ارتقاء محصولات و ايجاد محيطي پاك و ايمن موجب خلق ارزش براي مشتريان و ساير ذينفعان گردد.

  • محصولات (کالا و خدمات)

مهم ترین محصولات تولیدی این شرکت، انواع سیمان های خاکستری بوده و چشم انداز حرکت به سوی گسترش تولید محصولات متنوع و مطابق با استانداردهای ملی و جهانی و همچنین سازگار با محیط زیست از جمله سیمان های کامپوزیت و آمیخته را در برنامه خود قرار داده است.

  • مشتریان و بازار:

آذربایجان شرقی و بخصوص تبریز و استان های همجوار منطقه شمال غربی به عنوان بازارهای هدف داخلی و کشورهای غرب و شمال ایران و توسعه بازارهای صادراتی از راهبردهای اصلی این شرکت می باشد.

 

  • فن آوری :
  • این شرکت از فن آوری ها و تجهیزات بروز دنیا با عملکرد انرژی مناسب، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و یا حداقل آلایندگی ، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و استفاده از فن آوری و سیستم های یکپارچه را سرلوحه خود قرار داده است.
  • فلسفه و ارزش ها:

ایفای مسئولیت های اجتماعی به ویژه استفاده بهینه از منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست، گسترش تولید و فروش محصولات سازگار با محیط زیست، رعایت استانداردهای ملی و بین المللی، کنترل و مدیریت مصرف انرژی و مدیریت بهای تولید و در نهایت افزایش سودآوری مهم ترین ارزش های این شرکت می باشد.

  • شایستگی و تمایز :

توانایی تولید انواع محصولات مطابق با استانداردهای ملی و جهانی، بهره مندی از شبکه حمل و توزیع متنوع (ریلی ، جاده ای و …) و شفافیت عملکرد در جهت ارائه گزارش های لازم برای سهامداران و سایر ذینفعان از وجوه تمایز این شرکت می باشد.

 

  • برند و تصور ذهنی عمومی :

سابقه درخشان شرکت سیمان صوفیان در تولید سیمان با کیفیت بالا، عامل اصلی خوش نامی این شرکت بوده و حفظ و ارتقاء این خوشنامی از اهداف این شرکت خواهد بود.

  • کارکنان :

کارکنان این شرکت جزء ارزشمندترین سرمایه های شرکت می باشد و این شرکت در چشم انداز خود توانمندسازی منابع انسانی، توسعه دانش مهارت و انگیزه کارکنان را ابزار موفقیت پایدار سازمان می داند.

«گزارش تکمیلی بزودی در سایت و نشریه»