سیمان تامین ؛ اولین در ایران و هجدهمین در جهان
سیمان تامین ؛ اولین در ایران و هجدهمین در جهان
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین (سهامی عام) مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ در محل مجموعه فرهنگي ورزشي تلاش وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي تشکیل گردید

.

در این مجمع که با حضور بیش از ۹۰/۴۷ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره ، حسابرس و بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار گردید ریاست مجمع برعهده آقای دکتر عباس زاده بود، که جنابان حسینی و حلاجی در مقام نظار اول و دوم و مهدی طالبی به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ توسط مدیرعامل توانمند مجموعه و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی با تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۱۲۶۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

مهندس حمیدرضا هوشیاری در ابتدای گزارش خود با اعلام اینکه ایران هشتمین تولیدکننده سیمان در جهان است و سیتا رتبه ۱۸ام جهان در تولید سیمان را دارا می باشد خاطرنشان کرد : سیتا ۳۰ درصد از بازار تولید و فروش سیمان در سطح کشور را در اختیار دارد.

وی در تشریح وضعیت صنعت سیمان به تبیین این نکته پرداخت که در سال گذشته ، ۸۸ میلیون تن ظرفیت کلی تولید سیمان کشور بوده که حدود ۶۳ میلیون تن از این ظرفیت سیمان تولید شده است.

به گفته این مدیر خوشنام و خوشفکر بازار سرمایه و صنعت کشورمان در سال ۱۴۰۰، درآمدهای عملیاتی تلفیقی شرکت ۵۶ درصد، سود عملیاتی تلفیقی ۳۷ درصد و سود خالص تلفیقی شرکت ۳۳ درصد رشد داشته است.

بنا به گزارش سکاندار سیمان تامین ،

در پرتفوی روز شرکت بهای تمام شده دارایی‌ها ۱۰۰۰ میلیارد تومان و ارزش روز حدودا ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان می باشد .

مدیرعامل سیمان تامین با تصریح اینکه در سال مالی مورد گزارش شاهد معضلات سختی منجمله تداوم تحریم های بین المللی ، قطعی ممتد برق و گاز ، عدم واقعی سازی قیمت سیمان ، افزایش حقوق ، افزایش قیمت حامل های انرژی ، رشد هزینه های حمل و نقل و …. بوده ایم افزود : از دیگر دلایل کاهش حاشیه سود ناخالص در سال ۱۴۰۰ ، افزایش بهای تمام شده در سایر مولفه‌های تولید بوده است.

وی اضافه کرد که شرکت در نظر دارد در سال پیش‌رو عرضه کامل سیمان را در بورس کالا داشته باشد.

به گفته مهندس هوشیاری، احداث کارخانه آجرنسور و احداث کارخانه پاکت پروپیلن در دستور کار برای سال جاری قرار دارد .

در سال مالی گذشته مهم‌ترین اقدامات انجام شده عبارت است از: تسویه کامل تعهدات سنوات گذشته، عرضه اولیه شرکت سیمان آبیک در بورس، تسویه کامل سود سهام پرداختنی سهامداران، پیگیری فروش دارایی‌های غیر مولد و مازاد شرکت‌های تابعه به منظور استفاده بهینه از دارایی‌های گروه، افزایش ظرفیت، تلاش در جهت اصلاح قیمت‌های صادراتی، پیگیری اجرای سیمان فارس به خرامه و پیگیری عملیاتی نمودن اجرای پروژه احداث آسیاب سیمان دورود و همچنین عملیاتی نمودن رویه‌های گواهی سپرده‌ی سیمان بوده است.

 

(( گزارش تکمیلی به زودی در سایت و نشریه ))