ساخت و ساز‌هایی که به صنعت فولاد کشور جان می‌دهند
ساخت و ساز‌هایی که به صنعت فولاد کشور جان می‌دهند
معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: احداث یک میلیون مسکن در سال، می‌تواند تحول بزرگی برای صنعت فولاد و همه صنایع وابسته به ساخت و ساز به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهرداد تولائیان معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان درباره برنامه احداث یک میلیون مسکن در کشور، گفت: اجرای پروژه احداث یک میلیون مسکن در کشور، یکی از پروژه‌های کلانی است که می‌تواند صنایع وابسته به ساخت و ساز را متحول کند، زیرا با یک برآورد می‌توان دریافت که برای اجرای چنین پروژه‌ای حداقل ۲۰ میلیون تن فولاد نیاز است.
وی افزود: در حال حاضر میزان مصرف داخلی فولاد در کشور، سالیانه حدود ۱۶ میلیون تن است.
معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به تاثیر بالای اجرای این طرح بر صنعت فولاد، بیان کرد: با توجه به میزان نیاز داخلی کشور، اجرا و عملیاتی شدن این طرح می‌تواند تاثیرات به سزایی در بخش ساختمان و صنایع وابسته به آن داشته باشد و منجر به افزایش اشتغال در کشور شود. یکی از صنایع متاثر، صنعت فولاد است که باید علاوه بر تامین میزان فولاد مورد نیاز داخلی کشور، حداقل ۲۰ میلیون تن مصالح فولادی را برای این پروژه تولید و تامین کند؛ در نتیجه این طرح می‌تواند بر قیمت و شرایط بازار فولاد تاثیر مستقیمی بگذارد.
تولائیان ادامه داد: در حال حاضر افزایش قیمت صنعت فولاد و سیمان، ناشی از تورم بوده است. البته این افزایش قیمت مختص این دو صنعت نیست و همه صنایع کشور با ۲ الی ۳ برابر افزایش قیمت ناشی از تورم همراه شدند. این میزان افزایش نرخ ها، ناشی از عرضه و تقاضا نیست، اما با اجرای این طرح، این عرضه و تقاضا است که می‌تواند منجر به رشد صنایع شده و حرکت اساسی برای آن‌ها به وجود بیاورد.
وی در پایان تاکید کرد: اگر مجری این طرح دولت است، بهتر است که از تجاربی که از طرح‌های پیشین مانند مسکن مهر در دست است، استفاده کند و از مصالحی استفاده کند که تائیدیه‌ها و استاندارد‌های لازم ملی در آن‌ها رعایت شده باشد. اگر از هر نوع مصالحی در ساخت این مسکن‌ها استفاده نشود، می‌تواند تحول بزرگی در بازار کشور مشاهده کرد. امیدواریم که این طرح با موفقیت عملیاتی شود و بازار نیز همگام با آن رشد خوبی را شاهد باشد.