«زپارس»؛ پیشتاز در تولید، اشتغالزایی و خودکفایی
«زپارس»؛ پیشتاز در تولید، اشتغالزایی و خودکفایی
مهندس حمید صولت در گزارش خود با تشریح اینکه مشکلات و تنگناهای نقدینگی برای دریافت وام و نیاز به اصلاح ساختار مالی و همچنین پیشبرد طرح های توسعه ما را برآن داشت که این افزایش سرمایه را کلید بزنم و اجرائی کنیم افزود: عملیاتی شدن این افزایش سرمایه باعث تامین منابع مالی مورد نیاز برای پیشرفت مجموعه خواهد بود .

این مدیر خوش فکر با اشاره به اینکه پروژه‌های در دست اقدام این شرکت از جمله تبدیل ۱۳۸۰ هکتار از اراضی دیم به آبی در منطقه پادار ، پروژه طرح توسعه ۱۵۰۰ راسی واحد دامپروری و همچنین پروژه ۱۰۰ هکتاری گلخانه ، در کنار حمایت ضروری مسئولین دولتی نیازمند تزریق نقدینگی به شرکت می باشد از این افزایش سرمایه از محل سود انباشته به عنوان شاه کلید انجام این پروژه ها نام برد و اضافه کرد: با تخصیص اعتبارات لازم در تکمیل این پروژه های مهم نقش «زپارس» در تولید، اشتغالزایی و خودکفایی در منطقه و کشور بیش از پیش خواهد شد.

مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت ملي کشت وصنعت ودامپروري پارس (سهامی عام) مورخ ۱۷/۰۸/۱۴۰۰ در محل  ورودي غربي مجموعه ورزشي آزادي – سالن اجتماعات هتل المپيک  تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور ۵۴/۸۵ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضای هیات مدیره، حسابرس و بازرس قانونی و نظارت سازمان بورس و اوراق بهاداربرگزار شد، ریاست مجمع برعهده آقای عباس بابا گل زاده کشتلي بود که جنابان علي اصغر محمدي و  امير قنبري درمقام نظار اول و دوم و آقای حميد صولت به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.

در ادامه و با قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه توسط مدیرعامل محترم و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب افزایش سرمایه شرکت به تغییر بند اساسنامه مربوطه رای مثبت دادند.

همچنین به استناد مصوبه مجمع فوق العاده ، موضوع فعالیت شرکت از تهيه واجراي طرح هاي مربوط به امور کشاورزي اعم از زراعت ، دامپروري ، پرورش طيور ، آبزيان ، باغداري وتوليد محصولات خارج از فصل وگلخانه اي وغيره به دستور جلسه تغيير موضوع فعاليت شرکت (الحاق مواردي به موضوع فعاليت فرعي شرکت ) مورد بحث و بررسي قرار گرفت و در نتيجه ماده ۲ اساسنامه و موضوع فعاليت شرکت به صورت زير تغيير يافت. – مجمع در خصوص اصلاح ماده ۲ اساسنامه در مبني بر توليد و فروش و صادرات نهاده هاي کشاورزي و دامپروري شامل کود و سموم و داروهاي دامي اعم از اخذ نمايندگي از شرکت هاي خارجي و احداث کارخانه يا مشارکت جهت توليد نهاده هاي کشاورزي و دامپروري و صنايع مرتبط را تصويب نمود. تغییر یافت .

براي توسعه و عمران دشت مغان ، سرمايه‌گذاريهاي قابل ملاحظه‌اي از منابع مالي كشور انجام شده است كه عمدتاً مصروف عمليـات احداث سد مخزني قزل قشلاق ، سد انحرافي اصلاندوز ، شبكه آبـرساني ، قطعه‌بندي ، تسطيح ، شبكة زهكشي و … شده است.

لذا پس از انقلاب شكوهمند اسلامي ‌ضرورت تأسيس شركت‌ ملي‌ كشت‌ و صنعت و دامپروري پارس بعنوان راه حل مناسب و ضروري (با استفاده ازسرمايه‌هاي غير دولتي)براي بهره‌برداري از اراضي عمران نشده كشت و صنعت مغان انتخاب گرديد.

شایان ذکر است همانطور که در نشست های وزرای اقتصاد کشاورزی با مدیریت توانمند و خدوم شرکت مهندس حمید صولت تاکید گردید، شرکت ملی پارس به عنوان یک کشاورزعمده دارای ظرفیت های بسیار بالاست ونقش مهمی در زمینه  تولید داخلی و اشتغال زایی ایفا می کند که توانسته همزمان ۳ پروژه، تبدیل اراضی دیم به آبی به مساحت ۱۳۸۰ هکتار، احداث دامپروری گاوهای مولد ۱۵۰۰ رأسی و ساخت گلخانه ۱۰۰ هکتاری را اجرایی کند که نشان از پویایی، تحرک ، خودکفایی و حرکت رو به جلو شرکت است.

با توجه به اینکه افزایش و رشد تولید نیازمند پشتیبانی و رفع موانع است و طبق گزارش مبسوط مهندس صولت مدیرعامل محترم شرکت در خصوص این طرح های مهم که موجب افزایش تولید داخلی در زمینه بذور استراتژیک ، اشتغال زایی در منطقه مغان خواهد شد با اکثریت آراء این افزایش سرمایه از محل مطالبات به تصویب مجمع نشینان رسید.

رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، تقدیر ویژه دکتر باباگلزاده رئیس مجمع و نماینده سهامدارعمده از مدیریت جهادی و سیاست های راهبردی مهندس صولت در جهت اعتلای شرکت ، تشریح گزارش توجیهی و راهبردهای مدنظر به طور مبسوط توسط مدیرعامل مجموعه، حرمت نهی به اصحاب رسانه توسط کلیه ارکان شرکت و نهایت همکاری جناب فریدی مسئول امور سهام با خبرنگاران جهت تهیه گزارش و تصریح اینکه شرکت برای آینده برنامه های بسیار خوبی برای افزایش سودآوری و ارزش آفرینی خود دارد از نکات خواندنی مجمع بود که حیفمان آمد به اسب قلم سپرده نشود.

«گزارش تکمیلی به زودی در وب سایت و نشریه»