رکورد تخلیه ۱۰ هزار تن وکیوم باتوم در کارخانه نفت پاسارگاد تهران
رکورد تخلیه ۱۰ هزار تن وکیوم باتوم در کارخانه نفت پاسارگاد تهران
به همت کارگران و کارکنان کارخانه تهران نفت پاسارگاد تهران رکورد دریافت و تخلیه تانکری مواد اولیه تولید قیر (وکیوم باتوم) در این کارخانه شکسته شد.

به گزارش اقتصادوبیمه و  به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل، مدیر کارخانه تهران نفت پاسارگاد در خصوص دریافت این محموله بزرگ مواد اولیه گفت: با توجه به شرایط موجود و فرصت سازی انجام شده در راستای تحقق رونق تولید، طی بازه زمانی کوتاهی بیش از ۱۰ هزار تن وکیوم باتوم به کارخانه تهران ارسال شد.

پویان سعیدی تصریح کرد:  شرایط زمانی تخلیه این میزان وکیوم باتوم به یک برنامه ریزی زمان بندی دقیق نیاز داشت تا  این حجم بالای مواد اولیه را دریافت کنیم که بی شک افزایش قابل توجه تولید را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با کمک همکاران این کارخانه موفق به طراحی و ساخت سیستمی برای دریافت و تخلیه شدیم که این امکان را برایمان فراهم نمود تا همزمان چند تانکر تخلیه شوند و در مدت زمان تخلیه، صرفه جویی قابل توجهی به وجود آمد.

سعیدی ورود این حجم از وکیوم باتوم به کارخانه تهران را موجب رونق هرچه بیشتر تولید دانست و گفت: در راستای تحقق شعار سال و افزایش میزان تولید و سودآوری موفق به دریافت خوراک برای ساخت محصول شدیم و امیدواریم با ادامه یافتن روند دریافت مواد اولیه، میزان تولیدات را افزایش دهیم.

سعید عبدی زاده که به همراه همکار دیگرش عباس بیکی موفق به طراحی و ساخت سیستمی شدند که موجب مکش همزمان پمپ تخلیه از ۳ تانکر مختلف شده است، در این خصوص توضیح داد: در روزهای اول تخلیه هر تانکر، چندین ساعت زمان صرف می‌شد ولی با طراحی این سیستم زمان تخلیه به ۲۰ دقیقه برای ۳ تانکر کاهش یافت.

وی عنوان کرد: ۸۰ درصد متریال ساخت این هدر، در کارخانه موجود بوده و با همکاری و کار تیمی همه همکاران در عرض ۴۸ ساعت موفق به ساخت مسیر جدید برای افزایش ظرفیت تخلیه شدند.

امید صلح میرزایی از واحد حمل و نقل نیز با تشکر از همه همکارانش در کارخانه تهران تاکید کرد: بدون حضور همکاران پرتلاش واحدهای مختلف قادر به ثبت این رکورد در تخلیه و دریافت نمی‌شدیم.

 

او با اشاره به اینکه زیرساختی برای تخلیه همزمان و دریافت این حجم از بار در بازه زمانی کوتاه در کارخانه تهران وجود نداشت، گفت: دریافت این حجم از وکیوم باتوم برای ما یک فرصت جدید بود که پیش از این سابقه نداشت و زیرساختی در این خصوص نداشتیم ولی در حین تخلیه، همکاران توانستند سیستمی را طراحی کنند که این تخلیه در کوتاه ترین زمان ممکن انجام گیرد.